Ga naar inhoud
Vespaforum.be

Help, Vespa komt niet op toeren...


Fongzie

Aanbevolen berichten

Is't alleen in derde ?? Waarschijnlijk niet ...

Dat kan vanalles zijn hé ... mogelijk is't een simpel probleem zoals een vuiltje in de carburator of de sproeier.

Ge moet eens testen, als je dit nog eens voorhebt, om je choke uit te trekken. (=meer lucht, meer zuigkracht in de carb en dus meer naft) Als dat het probleem oplost, heb je waarschijnlijk inderdaad een vuiltje en moet je gewoon je sproeiers eens goed uitblazen.

Link naar reactie
Ja, er zit een nieuwe bougie in. Ik heb eens met een schroevendraaier in de uitlaat gepulkt. Ik voelde achteraan het dunne buisje weerstand, het leek alsof ik ergens doorstak. Er hing heel wat zwarte roet aan de schroevendraaier. Is dit normaal?

Uitlaat zal het wel niet zijn, dat zou nooit van de ene op de andere dag gebeuren.

als het niet de carbu, sproeiers, onsteking is, kan het ook een van de oliekeerringen van de krukas zijn. Er zijn al vaker soortgelijke topics geweest met 50cc-tjes met dezelfde symptomen en toen was het dat. (maar dat is worst-case-scenario)

Link naar reactie

Haal de uitlaat er eens af en rijd eens rond zonder. Als je het dan niet meer hebt dan is het duidelijk dat de 'pot' vol zit, zoniet dan is het iets anders zoals hierboven aangehaald... Succes

Link naar reactie

Beste Tim,

Ik heb wel eens gehad dat de uitlaat van de cilinder loskwam, maar echt zonder uitlaat heb ik nooit gereden. Vermits het mengsel door weerstand van de uitlaat in de cilinder gehouden wordt vrees ik dat er toch veel ontsnapt. Veel power zult ge, zonder uitlaat, waarschijnlijk niet hebben.

Een test zonder uitlaat is volgens mij zinloos

Er kan wel iets afbreken in de uitlaat waardoor deze verstopt.

Toch zou ik eerst de sproeiers en de carburator reinigen. Zeker als de scooter met choke beter zou rijden zoals Ralph schrijft

René

Link naar reactie

@rené: ralph is met 'ph', maar dat doet er eigenlijk niet toe ... ik zou liever hebben dat je mijn nickname gebruikt op het forum ... als ik met mijn voornaam zou willen aangesproken worden zou ik immers mijn voornaam als nickname hebben gekozen ...

't is trouwens toch ook veel gemakkelijker voor anderen als je verwijst naar vorige posts. Niet iedereen heeft zin om alle profielen af te lopen om een voornaam terug te vinden die voor de rest nooit gebruikt wordt hé ...

Merciekes om daar rekening mee te houden .. :-)

Link naar reactie

Damn ... da's spijtig, want dat zou het probleem wat eenvoudiger gemaakt hebben.

Je hebt hierboven geschreven dat je weinig of geen uitlaatgassen ziet, maar als je je hand achter de uitlaat houdt en gas geeft, voel je dan of er lucht uitkomt?

Als dat niet is, zou ik die uitlaat er zowiezo eens afgooien... you never know ...

Link naar reactie

Tim,

Blijkbaar is de carburator in orde, maar dat is niet zeker. Toch maar eens reinigen.

Als het al een oude uitlaat is zou ik deze demonteren en schudden om te horen of er niets los zit Als ze nogal zwaar weegt zal er ook veel carbon in zitten. Op SIP wordt nogal eens het gewicht vermeld.

Als ge een nieuwe koopt is dat geen weggegooid geld, die moet je met de tijd toch eens vervangen.

PS

Het gewicht zou maar 230 gr mogen zijn?

Nu ga ik slapen

Link naar reactie

probeer eens wat meer gas te geven,lol

grapje hé

Link naar reactie

@Fongzie: de vraag is of je zonder pot hoger in toeren geraakt? Heb je dat al eens geprobeerd?

@René: ge veranderd mijne nickname en ge gebruikt wéér mijne voornaam, hoewel ik u al eens gevraagd had dat niet meer te doen.

Ge hebt wél altijd uwe mond vol van het gebrek van respect van de mensen die hun profiel niet invullen, maar ge veegt voor 100% uw kloten aan de primaire etiquette op een forum. Dus nogmaals: gelieve mijn nickname te gebruiken, en niet mijn voornaam.

Link naar reactie

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...