Ga naar inhoud
Vespaforum.be

Identificatieplaatje


Aanbevolen berichten

Beste,

Heb een vespa px200 van 1996 verkocht,  krijg geen inschrijvingsbewijs voor nieuwe eigenaar omdat er geen identificatieplaatje op de vespa hangt, iemand een idee hoe ik dit snel kan bekomen? 

Link naar reactie

Chassis is duidelijk leesbaar, maar moet nog een identificatieplaatje voorzien worden,   zit ter hoogte van u voetrem normaal, krijg hem niet gekeurd zonder.  Ga morgen via invoerder of garage proberen te bekomen, maar blijkt omslachtig te zijn

Link naar reactie
4 uren geleden, Vespamette zei:

Dat plaatje staat er niet tussen denk ik, is ook alleen voor Belgische wetgeving als ik het goed begrijp

Is het laatste, typeplaatje 

Link naar reactie

Beter keuringsstation Rotselaar vermijden. Daar wordt een identificatieplaatje gevraagd (!!!) voor alles ingeschreven vanaf 1968, dit terwijl dat niet voorzien is bij Wet dd. 15/03/1968.

Kleine anekdote: tegen meerprijs drukken ze dit af (indien gewenst) voor motoren van vóór 1968...

Wat een klucht...

Link naar reactie

Heel de situatie is gewoon maf, heb een px200 die in 1996 in belgie is afgeleverd verkocht. 

Heeft een groene kaart gekregen bij keuring voor verkoop, enkel geen inschrijvingsdocument voor nieuwe eigenaar omwille van identificatieplaatje.

Nu komt het, heb van de Belgische homologatiedienst een schrijven dat de fabrikant of invoerder een duplicaat moet afgeven van het identificatieplaatje (papieren zijn allemaal in orde en destijds is er een identificatieplaatje afgegeven). Dienst homologatie zou het in orde kunnen brengen moest Piaggio niet meer bestaan. Piaggio italie zegt dat ze het niet kunnen afgeven omdat de vespa te oud is, de invoerder (gevestigd in breda) wimpelt u gewoon af en zegt dit juridisch niet te kunnen bezorgen en verwijzen u door naar fabrikant in Italië.

Dit plaatje is enkel voor Belgische voertuigen van toepassing.

Zit dus nu met een px die zoals het er naar uitziet nooit meer verkocht kan worden in België. 

Ga waarschijnlijk advocaat onder de arm moeten nemen, de keuring heeft mij correct geholpen alsook de Dienst homologatie, echter piaggio werkt tegen.  Gaat over een plakkertje met een chassisnummer, is niet te geloven

  • Triest 1
Link naar reactie
  • 2 weken later...
Op 29/3/2024 om 07:09, Vespamette zei:

De oplossing, koop online € 14 een nep identificatiesticker en het is in orde.

 

Toevallig een site hiervan?? Klopt idd.. vriend van mij heeft het ook zo moeten doen... sticker geplakt over het plaatje en was OK....

 

Link naar reactie

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...