Ga naar inhoud
Vespaforum.be

Vespa pk50 xl 70cc carburateur afstellen


Aanbevolen berichten

Beste Vespa rijders,

Ik heb onder mijn vespa pk50 xl handgeschakeld een 70cc cilinder en mijn vader heeft er vroeger ook een andere carburateur ondergezet. Ik weet alleen niet zeker of deze de juiste grootte is en of er misschien een grotere sproeier in moet. Ik merk namelijk dat ik meer vermogen uit het blok zou kunnen halen. Ook merk ik dat wanneer ik de vespa naar een hoog rpm breng en het gas los laat dat de toeren niet snel zakken.

Mocht iemand hier ervaring mee hebben zou ik er graag even over willen kletsen. 

Alvast bedankt.

Groeten Thomas

Link naar reactie

Een 70(75?)cc draait prima met beide carbu's (mits de juiste sproeiersetup). Met de 16:16 haal je'r wat meer uit natuurlijk.

Op 27/2/2024 om 21:01, ThomasvdH zei:

... Ook merk ik dat wanneer ik de vespa naar een hoog rpm breng en het gas los laat dat de toeren niet snel zakken...

Rijdt je Vespa beter met de choke uitgetrokken? If not: check het brandstofcricuit van tank, tankkraan, leiding, vlotternaald, sproeiers,... If so: luchtlek/ revisietijd (zeker in het geval de keerringen in de afgelopen 40 jaar nog niet vervangen zijn).

aangepast door Frederik9111
  • Like 1
  • Bedankt 1
Link naar reactie

een pk XL heeft een benzine meter  , en dus ook een benzine kraan  zonder reserve stand   .

Dus je hebt enkel dicht en open . 

De middenstand is niet van toepassing in uw geval 

als jij denkt dat hij in reserve staat , staat hij dus eigenlijk gewoon open . 

 

gr 

 

  • Bedankt 1
Link naar reactie

met een 70/75 Cc is een 16/16 best,

meer koppel en snelheid.

maar zoals eerder gezegd , met een 16/10 rijdt ze ook prima.

 

  • Bedankt 1
Link naar reactie

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...