ThomasvdH Geplaatst: 27 februari Delen Geplaatst: 27 februari Beste Vespa rijders, Ik heb onder mijn vespa pk50 xl handgeschakeld een 70cc cilinder en mijn vader heeft er vroeger ook een andere carburateur ondergezet. Ik weet alleen niet zeker of deze de juiste grootte is en of er misschien een grotere sproeier in moet. Ik merk namelijk dat ik meer vermogen uit het blok zou kunnen halen. Ook merk ik dat wanneer ik de vespa naar een hoog rpm breng en het gas los laat dat de toeren niet snel zakken. Mocht iemand hier ervaring mee hebben zou ik er graag even over willen kletsen. Alvast bedankt. Groeten Thomas Link naar reactie
ThomasvdH Geplaatst: 4 maart Auteur Delen Geplaatst: 4 maart Sorry, ik ben nog geen expert. Kunt u mij kort uitleggen wat daarmee bedoeld wordt. Dankuwel Link naar reactie
jeansprint Geplaatst: 5 maart Delen Geplaatst: 5 maart 2 uren geleden, Adrian zei: 16:10 ? of 16:16 ? Is de maat van je carburator staat er normaliter bovenop. Link naar reactie
Frederik9111 Geplaatst: 5 maart Delen Geplaatst: 5 maart (aangepast) Een 70(75?)cc draait prima met beide carbu's (mits de juiste sproeiersetup). Met de 16:16 haal je'r wat meer uit natuurlijk. Op 27/2/2024 om 21:01, ThomasvdH zei: ... Ook merk ik dat wanneer ik de vespa naar een hoog rpm breng en het gas los laat dat de toeren niet snel zakken... Rijdt je Vespa beter met de choke uitgetrokken? If not: check het brandstofcricuit van tank, tankkraan, leiding, vlotternaald, sproeiers,... If so: luchtlek/ revisietijd (zeker in het geval de keerringen in de afgelopen 40 jaar nog niet vervangen zijn). 5 maart aangepast door Frederik9111 1 1 Link naar reactie
ThomasvdH Geplaatst: 7 maart Auteur Delen Geplaatst: 7 maart Er zit een relatief nieuwe 70cc cilinder op. Ik heb wel al problemen gehad met de benzine kraan, er komt bijna geen benzine uit als ie open staat, alleen in de reserve stand komt er echt benzine uit. Link naar reactie
Adrian Geplaatst: 7 maart Delen Geplaatst: 7 maart een pk XL heeft een benzine meter , en dus ook een benzine kraan zonder reserve stand . Dus je hebt enkel dicht en open . De middenstand is niet van toepassing in uw geval als jij denkt dat hij in reserve staat , staat hij dus eigenlijk gewoon open . gr 1 Link naar reactie
ThomasvdH Geplaatst: 7 maart Auteur Delen Geplaatst: 7 maart Oh haha excuses, dankuwel! Link naar reactie
ThomasvdH Geplaatst: 7 maart Auteur Delen Geplaatst: 7 maart Welke grootte carburateur zou het optimale zijn? En maakt het eigenlijk uit dat er een Sito plus uitlaat onder zit? Link naar reactie
Adrian Geplaatst: 7 maart Delen Geplaatst: 7 maart met een 70/75 Cc is een 16/16 best, meer koppel en snelheid. maar zoals eerder gezegd , met een 16/10 rijdt ze ook prima. 1 Link naar reactie
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of log in om te reageren
Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten
Account aanmaken
Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!
Registreer een nieuwe accountInloggen
Heb je reeds een account? Log hier in.
Nu inloggen