Ga naar inhoud
Vespaforum.be

Sproeier bezetting v50s


Wilby

Aanbevolen berichten

Iemand die weet welke sproeiers er standart in een Dellorto SDHB16/16 voor een V50S motor van 1982 moeten. 

Choke is 50, ralenti is 42 en hoofdsproeier is nu 74 en van die ben ik niet zeker dat het de juiste is. 

Link naar reactie

Niemand?

Probleem is dat hij na 3/4 gas versmacht, is het dan te veel of te weinig benzine? Choke trekken maakt geen verschil. 

Link naar reactie

De choke weet ik niet (heeft hier weinig belang), relantisproeier is 50, hoofdsproeier 74. 

Heb je niet gemist tussen relanti en choke? Ik heb beide sproeiers bekeken die je vind als je onderkant van de carbu eraf haalt of ben ik mis en zit daar de chokesproeier en de hoofdsproeier? 

Is een 16.16 ook niet te groot voor een standaard V50, dacht dat een 16.10 voldoende was. 

Dell Orto SHB 16.10F

- Hoofdsproeier: 56

- Stationair sproeier: 38

- Choke sproeier: 50

 

Groetjes, nero.  

aangepast door nero
Link naar reactie

Hey Nero, 16/16 stond er origineel op voor zover ik weet.

Onderkant zitten de hoofd en choke sproeiers, aan de zijkant zit de ralentisproeier.

Wel een groot verschil tussen 56 en 74 als hoofdsproeier. 

En niet gemakkelijk om wat te experimenteren met verschillende sproeiers, tank eruit, carburateur afnemen, vandaar dat ik graag zekerheid wou van wat er origineel in zit. 

Link naar reactie

Zal vanavond de relanti sproeier eens nakijken. 16.16 komt wel van een SS50, die zijn van nature licht getuned. Als de vespa geen kit heeft en 45km/u als maximumsnelheid heeft is 16.16 overkill volgens mij. 

De maten die ik heb opgegeven zijn standaard voor 16.16 carburators. 

Groetjes, nero. 

Link naar reactie

Hier toch iets gevonden, zou toch een 16/16 moeten zijn maar hoofdsproeier 67-70.

Heb een setje besteld van 65 tot 70, ga dat eens uitproberen. 

Schermafbeelding 2023-10-18 om 13.38.19.png

  • Like 1
Link naar reactie

Hoi Wilby,

ik heb een 16/16 Carb. Met 42/50/ 68 spoeier,en heb er een 50cc Polini cilinder(Snel)met een sito uitlaat.

Bij mij trekt hij in de 3/4 slecht op, en ik weet niet goed hoe dit komt. Als ik de chook trek komt hij wel op toeren…

ik heb ook het idee dat het erger wordt als de motor warmer wordt.

Wat is nu de beste oplossing, een polini demper, of een nog grotere sproeier, of iets anders.

alvast bedankt voor de reactie…

Link naar reactie
17 uren geleden, Tom 50 special zei:

ik heb een 16/16 Carb. Met 42/50/ 68 spoeier,en heb er een 50cc Polini cilinder(Snel)met een sito uitlaat.

Bij mij trekt hij in de 3/4 slecht op, en ik weet niet goed hoe dit komt. Als ik de chook trek komt hij wel op toeren…

ik heb ook het idee dat het erger wordt als de motor warmer wordt.

Wat is nu de beste oplossing, een polini demper, of een nog grotere sproeier, of iets anders.

alvast bedankt voor de reactie…

In uw geval zou ik met een grotere sproeier proberen. 

Link naar reactie
  • 2 weken later...

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...