Wilby Posted October 14, 2023 Share Posted October 14, 2023 Iemand die weet welke sproeiers er standart in een Dellorto SDHB16/16 voor een V50S motor van 1982 moeten. Choke is 50, ralenti is 42 en hoofdsproeier is nu 74 en van die ben ik niet zeker dat het de juiste is. Link to comment
Wilby Posted October 17, 2023 Author Share Posted October 17, 2023 Niemand? Probleem is dat hij na 3/4 gas versmacht, is het dan te veel of te weinig benzine? Choke trekken maakt geen verschil. Link to comment
nero Posted October 17, 2023 Share Posted October 17, 2023 Zal eens kijken William, heb er nog eentje liggen denk ik. Groetjes, nero. Link to comment
nero Posted October 17, 2023 Share Posted October 17, 2023 (edited) De choke weet ik niet (heeft hier weinig belang), relantisproeier is 50, hoofdsproeier 74. Heb je niet gemist tussen relanti en choke? Ik heb beide sproeiers bekeken die je vind als je onderkant van de carbu eraf haalt of ben ik mis en zit daar de chokesproeier en de hoofdsproeier? Is een 16.16 ook niet te groot voor een standaard V50, dacht dat een 16.10 voldoende was. Dell Orto SHB 16.10F - Hoofdsproeier: 56 - Stationair sproeier: 38 - Choke sproeier: 50 Groetjes, nero. Edited October 17, 2023 by nero Link to comment
Wilby Posted October 18, 2023 Author Share Posted October 18, 2023 Hey Nero, 16/16 stond er origineel op voor zover ik weet. Onderkant zitten de hoofd en choke sproeiers, aan de zijkant zit de ralentisproeier. Wel een groot verschil tussen 56 en 74 als hoofdsproeier. En niet gemakkelijk om wat te experimenteren met verschillende sproeiers, tank eruit, carburateur afnemen, vandaar dat ik graag zekerheid wou van wat er origineel in zit. Link to comment
nero Posted October 18, 2023 Share Posted October 18, 2023 Zal vanavond de relanti sproeier eens nakijken. 16.16 komt wel van een SS50, die zijn van nature licht getuned. Als de vespa geen kit heeft en 45km/u als maximumsnelheid heeft is 16.16 overkill volgens mij. De maten die ik heb opgegeven zijn standaard voor 16.16 carburators. Groetjes, nero. Link to comment
nero Posted October 18, 2023 Share Posted October 18, 2023 Bij mijn 16.16 steekt er ook een 42 in als nevensproeier. Groetjes, nero. Link to comment
Wilby Posted October 19, 2023 Author Share Posted October 19, 2023 Hier toch iets gevonden, zou toch een 16/16 moeten zijn maar hoofdsproeier 67-70. Heb een setje besteld van 65 tot 70, ga dat eens uitproberen. 1 Link to comment
koeno83 Posted October 24, 2023 Share Posted October 24, 2023 16:16 is idd standaard voor een V50S, die van mij reed goed met een 68 sproeier maar wel met een polini uitlaat. 1 Link to comment
Wilby Posted October 25, 2023 Author Share Posted October 25, 2023 Heb er ook een 68 geplaatst en is al veel beter nu. 1 Link to comment
Tom 50 special Posted November 1, 2023 Share Posted November 1, 2023 Hoi Wilby, ik heb een 16/16 Carb. Met 42/50/ 68 spoeier,en heb er een 50cc Polini cilinder(Snel)met een sito uitlaat. Bij mij trekt hij in de 3/4 slecht op, en ik weet niet goed hoe dit komt. Als ik de chook trek komt hij wel op toeren… ik heb ook het idee dat het erger wordt als de motor warmer wordt. Wat is nu de beste oplossing, een polini demper, of een nog grotere sproeier, of iets anders. alvast bedankt voor de reactie… Link to comment
SimonV74 Posted November 1, 2023 Share Posted November 1, 2023 Dit is een document van SIP met uitleg voor tuning cilinders. Ik heb ook een Polini 50cc op mijn PK in combinatie met een BGM Touring uitlaat en dat rijd super. Groeten Simon Tuning+summary+smallframe.pdf Link to comment
Wilby Posted November 2, 2023 Author Share Posted November 2, 2023 17 uren geleden, Tom 50 special zei: ik heb een 16/16 Carb. Met 42/50/ 68 spoeier,en heb er een 50cc Polini cilinder(Snel)met een sito uitlaat. Bij mij trekt hij in de 3/4 slecht op, en ik weet niet goed hoe dit komt. Als ik de chook trek komt hij wel op toeren… ik heb ook het idee dat het erger wordt als de motor warmer wordt. Wat is nu de beste oplossing, een polini demper, of een nog grotere sproeier, of iets anders. alvast bedankt voor de reactie… In uw geval zou ik met een grotere sproeier proberen. Link to comment
Tom 50 special Posted November 11, 2023 Share Posted November 11, 2023 Op 2/11/2023 om 13:43, Wilby zei: In uw geval zou ik met een grotere sproeier proberen. Ik heb nu een 70 sproeier. Dat gaat een stuk beter. Bedankt voor het meedenken! 1 Link to comment
Tom 50 special Posted June 8 Share Posted June 8 Op 1/11/2023 om 21:47, SimonV74 zei: Dit is een document van SIP met uitleg voor tuning cilinders. Ik heb ook een Polini 50cc op mijn PK in combinatie met een BGM Touring uitlaat en dat rijd super. Groeten Simon Tuning+summary+smallframe.pdf 1.87 MB · 12 downloads Hallo Simon, welke Carb/sproeier bezetting heb jij in combinatie met de bmg touring(is dat type nr BGM1150TR)? maakt de uitlaat veel geluid? Link to comment
SimonV74 Posted June 8 Share Posted June 8 Ik zal dit morgen eens nazien. Uitlaat is wat luider dan origineel maar niet op het irritante af. Het is een wat dieper, sportiever geluid. Link to comment
SimonV74 Posted June 12 Share Posted June 12 Wat later dan beloofd, maar hierbij mijn sproeier bezetting. Hoofdsproeier is 65 en stationaire is 40. Ik ben zelf ook wel nog wat aan het zoeken wat het beste is. Ik ben nu aan het werken aan mijn PK XL2. Ik heb originele knoppen gevonden om te installeren en doe daarna een onderhoud en check up van carb enzovoort. Ik hou je op de hoogte met wat voor mij het beste werkt. Link to comment
Recommended Posts
Create an account or sign in to comment
You need to be a member in order to leave a comment
Create an account
Sign up for a new account in our community. It's easy!
Register a new accountSign in
Already have an account? Sign in here.
Sign In Now