Ga naar inhoud
Vespaforum.be

Originele kleur Vespa gl


kriekmans

Aanbevolen berichten

Hallo,

ben eindelijk begonnen een oude Vespa te restaureren. Spijtig genoeg heeft de vorige eigenaar reeds heel wat geschuurd en geplamuurd waardoor ik genoodzaakt ben om deze opnieuw te spuiten. Ik had dan ook graag de Vespa in zijn originele kleur herspoten.

volgens mijn opzoekingen zou de originele kleur Azzurro Metallizzato 890 moeten zijn. Kan iemand dit bevestigen?

Alvast bedankt,

IMG_4889.thumb.jpeg.0bfa61f7b7a87653411d0291da2dd45f.jpeg

 

 

 

  • Like 2
Link naar reactie

Euh... met beide nummers én nummerplaat heb ik in 5 minuten een Certificaat van Oorsprong en volgende week een DIV-inschrijving op mijn naam hoor.

Niet zo heel snugger om hier alles maar open bloot online te gooien. 

Link naar reactie
1 uur terug, Frederik9111 zei:

Euh... met beide nummers én nummerplaat heb ik in 5 minuten een Certificaat van Oorsprong en volgende week een DIV-inschrijving op mijn naam hoor.

Niet zo heel snugger om hier alles maar open bloot online te gooien. 

Kan ik foto’s eventueel opnieuw verwijderen, ben hier nog nieuw op het forum

Link naar reactie
Op 13/9/2023 om 14:19, kriekmans zei:

Hallo,

ben eindelijk begonnen een oude Vespa te restaureren. Spijtig genoeg heeft de vorige eigenaar reeds heel wat geschuurd en geplamuurd waardoor ik genoodzaakt ben om deze opnieuw te spuiten. Ik had dan ook graag de Vespa in zijn originele kleur herspoten.

volgens mijn opzoekingen zou de originele kleur Azzurro Metallizzato 890 moeten zijn. Kan iemand dit bevestigen?

Alvast bedankt,

IMG_4889.thumb.jpeg.0bfa61f7b7a87653411d0291da2dd45f.jpeg

 

 

 

De Misa VGLB werd standaard vanaf het fabriek niet in metaalblauw gespoten. Er waren 3 kleuren beschikbaar. De meest voorkomende kleur is het champagne bruin. Daarnaast is er nog het zeldzame blauw en de laatste kleur is deze die jij hebt, namelijk grijs/groen metallic. De enige manier om deze te reproduceren is iemand te zoeken die zo een vespa heeft en de kleur te scannen of te vergelijken met hedendaags laknummers van auto's... Er zijn ook enkele wit/beige Misa VGLB gekend als overgang naar de VLA van 1963
Hier nog zo een grijs/groene:

_86(1).JPG.b3ba5e8311561621c6b63cbcb20097e8.JPG

 

 

  • Like 2
Link naar reactie
Op 14/9/2023 om 17:33, Edwin zei:

De Misa VGLB werd standaard vanaf het fabriek niet in metaalblauw gespoten. Er waren 3 kleuren beschikbaar. De meest voorkomende kleur is het champagne bruin. Daarnaast is er nog het zeldzame blauw en de laatste kleur is deze die jij hebt, namelijk grijs/groen metallic. De enige manier om deze te reproduceren is iemand te zoeken die zo een vespa heeft en de kleur te scannen of te vergelijken met hedendaags laknummers van auto's... Er zijn ook enkele wit/beige Misa VGLB gekend als overgang naar de VLA van 1963
Hier nog zo een grijs/groene:

_86(1).JPG.b3ba5e8311561621c6b63cbcb20097e8.JPG

 

 

Dag Edwin, bedankt voor de tip. Ik dacht dat het azurro metalizado was. Heb de kleur wel laten scannen met een fotospectrometer. Dat zal dan het meest overeenkomen denk ik.

Link naar reactie

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...