Ga naar inhoud
Vespaforum.be

kriekmans

Leden
  • Items

    17
  • Registratiedatum

  • Laatst bezocht

Scooter Gegevens

  • Mijn Scooter(s)
    Vespa 150 GL, 1961

Persoonlijke Gegevens

  • Woonplaats
    Mariekerke
  • Land
    België

Recente bezoekers van dit profiel

De recente bezoekers block is uitgeschakeld en zal niet meer getoond worden aan gebruikers.

kriekmans's prestaties

Apprentice

Apprentice (3/14)

  • One Month Later
  • Dedicated Zeldzaam
  • Collaborator
  • First Post
  • Conversation Starter

Recente badges

3

Reputatie

  1. Hey Pilaf, bedankt voor de feedback, is het dan zo een groot verschil met een nieuwe cilinder ,krukas en ontsteking? Ik dacht dat de Vespa origineel ook al vlot 100 km/h haalde. heb sowieso nog wel wat tijd om te beslissen, eerst ervoor zorgen dat het chassis en bekabeling in orde zijn.
  2. Dag Pilaf, bedankt voor de tip, zal deze topics even doorlezen. Ik ben wel niet van plan om cylinder e.d. te veranderen. Op de km-teller staan slechts 12.711 km, zou dus nog ok moeten zijn. Ik ben vandaag begonnen met alle bijgeleverde onderdelen een beetje uit te sorteren, wel een echte puzzel. Op het beenschild zijn aan de linkerkant 2 gaten waar iets is gemonteerd geweest, ik weet niet of dit origineel was. Zal dus voor het spuiten moeten beslissen of ik deze erin laat of ze dichtlas. hierbij wat foto's van de "puzzel"....
  3. Hallo, graag had ik tips ontvangen met betrekking tot aan te raden upgrades voor mij Vespa GL 150. Ik ben momenteel het chassis aan het restaureren en ga sowieso ook alle kabels en kabelboom vervangen. Nu las ik ergens dat het beter zou zijn om ook ineens de ontsteking aan te pakken. Hierdoor zou de kabelboom wel deels moeten worden gewijzigd. Blijkbaar kan je dan ook opteren om al dan niet een batterij te monteren. ik zou de Vespa liefst wel origineel houden maar upgrades qua rijcomfort en betrouwbaarheid zou ik wel willen uitvoeren. Alle tips zijn welkom, alsook waar ik bepaalde onderdelen best kan bestellen. alvast bedankt voor alle nuttige info, kristof
  4. Dag Edwin, bedankt voor de tip. Ik dacht dat het azurro metalizado was. Heb de kleur wel laten scannen met een fotospectrometer. Dat zal dan het meest overeenkomen denk ik.
  5. Bedankt voor de info Edwin. Kan je nog een foto sturen zodat ik kan zien hoeveel spatie er is tussen het IGM nummer en de laatste ster? Staan beide op gelijke hoogte? Het lijkt ook dat de sterren kleiner zijn dan de cijfers en lettters, eveneens het Vespa logo lijkt kleiner. Ik heb ondertussen ook de slagstempel van het logo en ster gevonden el al bij al valt de prijs nog mee, € 110 voor alles.
  6. Hey Niels, ik denk het niet hoor, chassis heb ik met soda volledig blank gestraald en dan zou in nieuw ingelast stukje staal toch zichtbaar moeten zijn. Is er een verband tussen het IGM nummer en het chassisnummer of het BA nummer?
  7. Heb het hier eveneens in Duitsland gevonden https://steelstampshop.de/products/schlagstempel-piaggio-logo denk inderdaad dat bij een eventuele keuring iemand hier gaat op letten… Ik vind nog steeds raar dat er geen chassisnummer werd ingeslagen. Waarschijnlijk op een maandag geproduceerd… Moest ik de Vespa ooit willen verkopen vind ik het wel noodzakelijk dat het chassisnummer erop staat.
  8. Kan ik foto’s eventueel opnieuw verwijderen, ben hier nog nieuw op het forum
  9. Het is sowieso de oude plaat. Voor een inschrijving bij de div heb je trouwens het vorige inschrijvingsbewijs nodig.
  10. Je kan de slagstempels blijkbaar ook bestellen bij sip scootershop, prijs valt goed mee. https://www.sip-scootershop.com/nl/product/slagstempel-cijfers-0-9-voor-framenummer_20837511 kan er iemand me eventueel een foto doorsturen van het chassisnummer van een VGLB1T zodat ik weet waar ik exact het chassisnummer moet inslagen? Zijn de karakters 4 of 5 mm groot? alvast bedankt,
  11. Hallo, ben eindelijk begonnen een oude Vespa te restaureren. Spijtig genoeg heeft de vorige eigenaar reeds heel wat geschuurd en geplamuurd waardoor ik genoodzaakt ben om deze opnieuw te spuiten. Ik had dan ook graag de Vespa in zijn originele kleur herspoten. volgens mijn opzoekingen zou de originele kleur Azzurro Metallizzato 890 moeten zijn. Kan iemand dit bevestigen? Alvast bedankt,
  12. Ok, alvast bedankt voor de tips. Hoe groot zijn de karakters van het chassisnummer eigenlijk? Ik werk zelf bij BMW Belux (importeur) en hier werden vroeger de chassisnummers ingeslagen voor sommige auto’s waarbij het carrosserieonderdeel moest vervangen worden waar het chassisnummer op stond. indien de karakters ongeveer even groot zijn als bij een auto kan ik eventueel het hier laten doen. Ik vermoed dat de keuring hier niet echt zal over vallen of niet weten….
  13. Ik heb zonet nog eens goed gekeken en volgens mij staat er toch geen chassisnummer naast het IGM nummer. Het IGM nummer is nog vrij duidelijk leesbaar en je kan ook aan de achterkant het nummer “voelen”. Waar het chassisnummer dan zou moeten staan voel je ook niets aan de achterkant….
  14. Bedankt Frederik, ik ga dit weekend even de epoxy met sodablasting verwijderen op de aangegeven locatie. Fingers crossed.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...