Niels_1977 Geplaatst: 10 september 2023 Delen Geplaatst: 10 september 2023 Omdat ik zo snel geen topic kan vinden wat enkel hier over gaat, en dus een handige verwijzing kan zijn voor toekomstige vragen, enkele interessante en zeer uitgebreide documenten met betrekking tot het afstellen van de Si carburateur; Modernvespa (met dank aan mr160) Een document van Sip, betwist maar ik denk toch ook met waardevolle info: Sip carb tech En een wat oudere pagina van het GSF, misschien met al wat achterhaalde info maar toch, voor vertaling van Duits naar Nederlands, link openen in Google Chrome, rechter muisknop op pagina klikken en kiezen uit dropdown menu (->vertalen naar Nederlands): GSF carb tech Extra info en andere documenten zijn altijd welkom, des te meer know-how des te beter. Ik wil niet zeggen dat de hierboven geposte documenten perfect zijn, maar je komt er een heel eind mee, vooral het topic van modernvespa is erg duidelijk. Mochten er andere topics te vinden zijn met betere of duidelijker info, post ze hier vooral! 1 Link naar reactie
Niels_1977 Geplaatst: 3 oktober 2023 Auteur Delen Geplaatst: 3 oktober 2023 Wie kan hier iets over zeggen; Ik ben al een aantal dagen aan het klussen aan mijn Sprint en kreeg het blok maar niet goed lopend, vandaag 1 vd hoofd oorzaken gevonden, de carb te vast gezet. Maar het vreemde is dat ik het volgens de gegevens van zowat alle Nm tabellen heb vastgezet, dus tussen de 16-20 Nm. (18Nm) Vandaag toch maar eens zonder moment sleutel gedaan en vond de moeren al heel behoorlijk vast zitten, daar in de buurt gaan zitten met 12Nm en valse lucht probleem is weg! In vrijwel alle andere gevallen lijken me de genoemde Nm waarden correct, maar voor de carb dus niet perse! 😅 Toch benieuwd; Houden jullie je strikt aan die tabellen? En ook tegen het carb probleem aangelopen? Link naar reactie
Wilby Geplaatst: 4 oktober 2023 Delen Geplaatst: 4 oktober 2023 Veel van die SI carburatoren staan onderaan krom, leg er maar eens een regel tegen dan zie je het zo. Komt door te vast te zetten. Ik vlak ze op een glasplaat met rodeerpasta, ook de carburateur bak. Nieuwe dichtingen en op gevoel vast zetten. 2 Link naar reactie
Frederik9111 Geplaatst: 4 oktober 2023 Delen Geplaatst: 4 oktober 2023 Kromme carbu = stokoude carbu >> weg ermee en een verse! 1 Link naar reactie
Niels_1977 Geplaatst: 4 oktober 2023 Auteur Delen Geplaatst: 4 oktober 2023 6 hours ago, Frederik9111 said: Kromme carbu = stokoude carbu >> weg ermee en een verse! Is op zich het beste, echter vind nog maar eens een carbu bak zonder mengsmering. Of ze kosten 150 euro bij Sip 😅 Of heul belabberde LML carbu bakken. Link naar reactie
Frederik9111 Geplaatst: 4 oktober 2023 Delen Geplaatst: 4 oktober 2023 (aangepast) Als je carbu kromgetrokken is mag je'r zeker van zijn dat de carbubak nog krommer staat. Niks mis met LML. 4 oktober 2023 aangepast door Frederik9111 Link naar reactie
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of log in om te reageren
Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten
Account aanmaken
Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!
Registreer een nieuwe accountInloggen
Heb je reeds een account? Log hier in.
Nu inloggen