Ga naar inhoud
Vespaforum.be

Vraag over afstellen carburateur px200


Skidmark

Aanbevolen berichten

18 uren geleden, nero zei:

Theorie: stationaire vijs Mengvijs uitdraaien tot de motor vierkant begint te draaien, dan in draaien tot de motor in toeren begint te gaan, dan het midden nemen. Stationair achteraf regelen. 

Potteke Typex boven gehaald. 😃 

 

Op 10/3/2024 om 16:57, Skidmark zei:

... maar met het feit dat ik geen gas geef. Als de motor warm is wil deze bij gas los uitvallen...

Klinkt als een te arme of verstopte pilot jet. Is het gaatje boven de kleine sproeier ook uitgeboord? Uitlaat aangepast? 55-160 is dan meestal nét iets te arm.

  • Like 1
Link naar reactie

Gaatje boven de kleine sproeier is inderdaad ook uitgeboord. Uitlaat is standaard. Ik heb wel een 58-160 liggen van pinasco die ik kan gebruiken. Ga ik met die iets grotere nevensproeier wel de tip van Nero uitvoeren. En dan inderdaad de mengselschroef en niet de stationair (gasschuif) schroef. 

We komen er wel :) 

  • Like 1
Link naar reactie

Zojuist weer even gekeken en ik had compleet de verkeerde stationair sproeier erin zitten namelijk 160/50.

Gelijk gewisseld voor 160/58 maar daarmee de vespa niet lekker aan de praat gekregen. Ook met 160/55 wilde het motortje niet lekker spinnen en viel ze steeds uit.

Als test weer 160/50 erop en gelijk weer goed lopen. Dit vind ik vreemd!

Moet ik mij weer zorgen gaan maken om luchtlekken? Vorig jaar al getest en sindsdien geen 10 kilometer gereden.

Link naar reactie
  • 3 weken later...

Goed voor de mensen die dit interessant vinden het volgende!

-carburateur behuizing vlak geschuurd en terug gemonteerd op het juiste aandraaimoment.

-nieuwe stationair sproeier 160/55.

-nieuwe bougie geplaatst.

Opnieuw afgesteld en zo loopt nu best aardig. Vreemde is alleen als ik de mengselschroef een kwartslag in of uit draai valt ze stil. Is dat altijd zo gevoelig? Heb al een behoorlijk stuk gereden en geen vreemde dingen gevoeld/gehoord/gezien.

Hieronder hoe ze loopt.

  • Like 2
Link naar reactie

Ja dat zou je verwachten maar ik zit met die spaco carburateur nu met de mengselschroef onder de 2.5 draaien uit. Dan zou je zeggen dat de stationair toch goed zit?

Ik ga het nog wel proberen want ik sla jullie advies nooit in de wind :). 

Link naar reactie

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...