Ga naar inhoud
Vespaforum.be

Versleten koppeling?


robato28

Aanbevolen berichten

Nu ben ik net terug van een retour Zwolle-Timmelsjoch en heeft mijn PX200 zich fantastisch gedragen 😀 Heb geen kabel hoeven te vervangen, eigenlijk vloog’ie over de weg en ik had geen enkele lekkage meer 😊 Nu merkte ik alleen op de terugweg dat als ik volgas ging hij ineens hoog in de toeren liep maar meer snelheid kwam er niet. Nam ik dan wat gas terug dan liep hij minder hoogtoerig maar de topsnelheid bleef dezelfde.


Als ik dan eens voor het stoplicht stond dan leek hij ook met een wat hoger toerental stationair te lopen (in z’n 1 met ingetrokken koppeling) maar als ik de koppeling dan iets liet vieren dan daalde het toerental voor dat moment blijvend tot natuurlijk de volgende keer bij een stoplicht. Kan het zijn dat mijn koppeling wat versleten is? De PX heeft nu net onder de 10000 km gelopen en de laatste 2000 daarvan waren van het laatste tripje. 

aangepast door robato28
Link naar reactie

10.000km is weinig voor een koppeling. Is er veel speling op de koppelingshendel voor je kan ontkoppelen? Zoniet los de koppelingskabel een beetje om te zien of het probleem zich nog voordoet. 

Het zou ook kunnen dat de cilinder lucht trekt langs één van de oliekeerringen omdat het probleem zich voordoet bij ingetrokken koppeling. 

Groetjes, nero. 

  • Like 1
Link naar reactie

Dat het toerental zakt als je in zijn 1 de koppeling iets laat opkomen lijkt mij logisch je remt dan in weze je krukas af.\

Wel zou het vreemder zijn dat als je dan de koppeling weer intrekt het toerental dan laag blijft. 

Wat Nero zegt lijkt aannemelijk totdat je bovenstaande bedenkt.

Dus eigenlijk denk ik dat je moet zoeken in een beetje een arm mengsel op het moment dat je met je gas gesloten tot stilstand komt.

Je zou een wat grotere staitonairsproeier kunnen proberen

Link naar reactie
  • 3 weken later...
  • 3 weken later...
Op 19/8/2023 om 01:49, Bowyer zei:

En ben je er al op neergestort? Deed het zeer en wat heb je ontdekt?

Zoals je misschien in een ander topic hebt gelezen ben ik eerst bezig geweest met het installeren van een Sip Road 3. Viel nogal wat tegen 😄

inmiddels ook een stuk gereden en de Vespa rijdt ‘raar’. In eerste instantie merkte ik beduidend meer trekkracht (leve de SR 3) maar soms ging’ie naar 70 km/h en wilde niet harder, de andere keer ging’ie door naar 90 km/h maar leek het gas, tijdens optrekken, erin te komen alsof ik met continue slippende koppeling reed. Ook weer het geluid alsof ik meer gas gaf maar desondanks niet harder ging. Heb me op deze klachten nog niet ‘gestort’ (😊) maar vreemd is het. Eerst even bijkomen van de SR 3 excercities en eerst weer 6 dagen aaneen werken 🙄

Link naar reactie

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...