Ga naar inhoud
Vespaforum.be

Restauratie badges et3


Peelke

Aanbevolen berichten

Hellow Vespieples,

Mijn ET3ke is (eindelijk) klaar! Enkel nog wat roderen en finetunen, laatste details, speedoke fixen en dan gaan met banaan!

Ik had nieuwe badges besteld, maar eigenlijk denk ik erover om toch de originele terug te gebruiken. Origineel is altijd cooler, en het oranje van de nieuwe badge is wat lelijk (of ik vind de oude verkleuring mooier).

De oude ET3 badge is echter wel flink begaaid. Ideekes hoe die wat bij te retoucheren? (Welke soort verf? Hoe kleurcode oranje vinden?) Ik dacht misschien van die autolak-retoucheerpotjes te zoeken of zo?

Gewoon zo laten is ook een idee natuurlijk. 't Steekt alleen wat veel af tegen de gerestaureerde scoot...

IMG_6440.jpg

IMG_6441.jpg

  • Like 1
Link naar reactie

Weet niet of het oude badgeke groot genoeg is om 't oranje door de carrossier te laten inscannen met zo'n Genius kleurscanner? Indien ja, kunnen ze de kleur van 't oude badgeke perfect namaken/matchen in een lakstiftje

  • Like 1
Link naar reactie
  • 3 weken later...

Als ik het goed voorheb is dat 1.298.2916 Giallo Arancio. Met de laatste 3 cijfers van de Max Meyer code kan je de kleur bestellen. Piaggio 916  zou de juiste kleurcode moeten zijn.

ik zou gaan voor een blinkende 2K en die er met een inox staafje in laten druppelen. Zowat het zelfde idee als hoe men acryl/epoxy logo's opvullen.

 

(Maar eigenlijk volg ik Nero :))

  • Like 1
Link naar reactie

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...