Ga naar inhoud
Vespaforum.be

Draaimomentsleutel


Mivar

Aanbevolen berichten

Meh, das wel erg budget voor een momentsleutel. 
Beetje kwaliteit is dan wel handig, het merk wat ik gebruik is toptul, niet het allerbeste wat er is (dat zou bv Stahlwille zijn), maar stukken beter dan de allergoedkoopste meuk.

 

https://www.scooter-center.com/en/torque-wrench-toptul-1/4-6-30-nm-ttanas0803?number=TTANAS0803

  • Like 1
Link naar reactie

15 euro voor een momentsleutel van HBM is gegarandeerd weggegooid geld... en sowieso een "slechte & verloren investering"...

Zelf gebruik ik een "Beta-momentsleutel"( Italiaans gereedschapsmerk )...en dat is wel van degelijke & betaalbare kwaliteit 🛠️

  • Like 1
Link naar reactie

Wat ben je met 5-25 en 6-30nm alleen? Vliegwiel, koppeling, wielmoer,... dienen stukken sterker aangetrokken te worden. 

HBM momentsleutels zijn m.i. prima bruikbaar voor liefhebber-Vespa-sleutelwerk. Ik heb er 4 in verschillende duimdiktes en momentspreiding. Én een heule grote van de Lidl voor het grove werk.

aangepast door Frederik9111
  • Like 1
Link naar reactie

Bedankt voor de reacties! Ik denk dat ik voorlopig wat materieel van een maat ga lenen om mijn blokje te monteren en verder nadenken (en mogelijk ook wat sparen) voor een investering in deftig spul, alhoewel ik ook best op BGM mag vertrouwen volgens Frederik. Een sleutel met een afleesvenster is hoe dan ook wel prettig, dus die van Toptul houd ik zeker ook in gedachten. Bedankt gaste!

Link naar reactie

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...