GuuSje1959 Geplaatst: 18 september 2022 Delen Geplaatst: 18 september 2022 Nieuw lid uit de lage landen… Ik ben Pieter en kom uit Nijverdal in Nederland. Ik heb al een lange geschiedenis met Vespa’s beleefd. Ik begon met een Vespa 50S uit 1964, die heb ik volledig gerestaureerd en helaas moeten verkopen. Hopelijk is hij ook bij dit forum aangesloten en kan ik horen hoe het nu met hem gaat? Ik heb ook nog een Vespa PK50 automatic gehad, heerlijke brommer en echt onverwoestbaar. Nu rijd ik al weer jaren op een Vespa LX 50 snorscooter die ik zelf weer heb opgeknapt. De bodem was volledig doorgeroest en moest compleet vervangen worden. Aangezien we vanaf januari 2023 in Nederland een helmplicht hebben voor alle motorvoertuigen, heb ik besloten deze Vespa te verkopen en een Vespa motorscooter te kopen. Mijn oog was gevallen op een overgeschilderde Vespa 150 GS/3 uit 1959. Ze is behoorlijk compleet en volgens mij een mooi restauratie project. Het is voor nu de bedoeling dat GuuSje een Nederlands kenteken krijgt en dat ik het komende jaar kan rijden. We zijn bezig een schuur te bouwen en als die klaar is zal ik haar volledig strippen en terugbrengen in zo veel mogelijk originele staat. 5 Link naar reactie
Vespaciao Geplaatst: 18 september 2022 Delen Geplaatst: 18 september 2022 Welkom Pieter...dat die schuur maar snel klaar is, dat je de "GS" kan klaarstomen voor heerlijke ritjes 😊 1 Link naar reactie
nero Geplaatst: 18 september 2022 Delen Geplaatst: 18 september 2022 Is een Duitse Augsburg, vergelijkbaar met een GS150 VS5. Succes met de resto en keep us posted. Groetjes, nero. Link naar reactie
GuuSje1959 Geplaatst: 19 september 2022 Auteur Delen Geplaatst: 19 september 2022 Bedankt mannen, zal ik doen! 1 Link naar reactie
koeno83 Geplaatst: 27 september 2022 Delen Geplaatst: 27 september 2022 Zeer mooi project! Ik heb zelf een GS3 uit 1962 gerestaureerd, de duitse GS heeft wel een paar specifieke zaken. Mocht je vragen hebben laat het gerust weten. Groet, Koen Link naar reactie
N!Ce Geplaatst: 27 september 2022 Delen Geplaatst: 27 september 2022 Ik zou zeker proberen dat originele zadel te redden!!!!!!! Is zeker haalbaar volgens mij en zou ook niet verschieten als je de originele lak makkelijk kan vrijleggen onder het blauw. Link naar reactie
GuuSje1959 Geplaatst: 27 september 2022 Auteur Delen Geplaatst: 27 september 2022 @koeno83Bedankt, ik weet je zeker te vinden als ik vragen heb... Ik ben nu bezig om de blokjes (ik kreeg er een extra bij) zo origineel mogelijk te reviseren. Hier heb ik op zich geen haast mee, maar zou graag begin volgend jaar een kenteken bij de RDW voor elkaar willen krijgen. Daarna ik mijn gemakje alles volledig strippen en terug origineel maken. Verder heb ik er twee stalen cilinder koelkappen bij en één aluminium, was dit origineel? @N!Ce Dat ga ik zeker proberen, het stiksel is op de naden losgelaten, ik ga op zoek naar iemand die dat kan fixen voor mij. Link naar reactie
koeno83 Geplaatst: 27 september 2022 Delen Geplaatst: 27 september 2022 53 minuten geleden, GuuSje1959 zei: Verder heb ik er twee stalen cilinder koelkappen bij en één aluminium, was dit origineel? Ik had er een stalen zwarte kap op zitten, maar die van mij was uit 1962 een van de laatste die geproduceerd is. https://vespa-gs-teile-shop.de deze site heeft veel specifieke GS3 onderdelen ook originele tweedehands http://austrian-indian-riders.at/Vespa/differences.htm hier staan alle verschillen goed weergeven Link naar reactie
koeno83 Geplaatst: 27 september 2022 Delen Geplaatst: 27 september 2022 Bij de RDW deden ze bij mij een beetje moeilijk omdat de gS3 geen ingeslagen nummer heeft in het frame. Neem dus wel wat info mee over de GS3 en hopelijk ook originele Duitse papieren. Bij mij hebben ze toen het nummer ter plekke ingeslagen. Kost je wel weer extra geld en tijd maar dan ben je wel klaar. Link naar reactie
GuuSje1959 Geplaatst: 28 september 2022 Auteur Delen Geplaatst: 28 september 2022 Hi Koen, Goed om te weten, ik heb niet veel papieren bij de GS3 gekregen. Wel de oude duitse kentekenplaat en behoorlijk wat papieren bij het extra blok, maar daar staat een ander framenummer bij op. Op welke plek hebben ze bij jou het framenummer ingeslagen? Link naar reactie
koeno83 Geplaatst: 28 september 2022 Delen Geplaatst: 28 september 2022 39 minuten geleden, GuuSje1959 zei: Op welke plek hebben ze bij jou het framenummer ingeslagen? In het linker vak boven de accu, moest wel even de zijbil losmaken maar daar zie je er tenminste niets van. Link naar reactie
GuuSje1959 Geplaatst: 28 september 2022 Auteur Delen Geplaatst: 28 september 2022 35 minuten geleden, koeno83 zei: In het linker vak boven de accu, moest wel even de zijbil losmaken maar daar zie je er tenminste niets van. Oke, mooie plek. Ga ik hem ook laten plaatsen. Link naar reactie
koeno83 Geplaatst: 28 september 2022 Delen Geplaatst: 28 september 2022 Die aluminium gaat niet passen, kun je ws wel goed verkopen. Zou 1 van die zwarte gebruiken, zo laten als je de originele lak kunt vrijleggen of netjes zwart spuiten als je een volledige restoratie gaat doen. Origineel zit er onderlangs een bevestiging volgens mij heeft de middelste die nog. Link naar reactie
GuuSje1959 Geplaatst: 28 september 2022 Auteur Delen Geplaatst: 28 september 2022 Dat van die aluminium dacht ik ook al, weet iemand van welk type hij wel is? Link naar reactie
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of log in om te reageren
Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten
Account aanmaken
Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!
Registreer een nieuwe accountInloggen
Heb je reeds een account? Log hier in.
Nu inloggen