Jump to content

Lx50 4v 2010 - Start niet


Recommended Posts

Onze buurman heeft een Vespa LX 50 uit 2010 en sprak me deze week aan voor hulp. Vespa heeft enkele jaren stil gestaan en deed niets meer ... of ik eens wilde komen kijken.

Ik heb de batterij vervangen, die was dood. Bij het starten hoor ik de startmotor draaien, maar krijg hem niet in gang.

Bij een old zou ik direct weten waar te beginnen zoeken, maar bij zo een 4T heb ik er geen idee van. Is er iets dat ik snel nog kan testen ? Of ergens een youtube-filmpje met wat tips ? Anders zit er niets anders op dan hem naar een dealer doorverwijzen.

Link to comment

Longshot, want ik ken niks van die bakken, maar die hebben toch geen immobilizer zoals op een GTS? Mocht dat zo zijn, dan heb je na een batterijswap de andere sleutel nodig om te starten.

Link to comment

Je kan deze gebruiken voor de basis:

https://youtu.be/xmrLKC7lfEo

Heb je een vonk en peut uit de leiding dan zit het vaak in het spruitstuk of gewoon de carburateur.
Het spruitstuk verdroogd vaak op de aansluiting met de cilinder, veel valse lucht en dan houdt het op.

De carburateur heeft gelijke problemen als onze oldies, ofwel oude brandstof die de leidingen heeft verstopt. Die Keihin carburateurs zijn nog gevoeliger dan onze dellorto’s dus je kan een ultrasoon rondje proberen en als dat niet werkt wordt het vervangen.

Als je met de carburateur bezig bent kijk dan meteen naar de werking van de chokenaald, is ook zo’n fijn onderdeel wat je dag kan verpesten. Is kwestie van eruit schroeven, stroom op contact en kijken of de naald beweegt, werkt met wax dus heb geduld.

  • Like 1
  • Thanks 1
Link to comment
11 uren geleden, josse zei:

Onze buurman heeft een Vespa LX 50 uit 2010 en sprak me deze week aan voor hulp. Vespa heeft enkele jaren stil gestaan en deed niets meer ... of ik eens wilde komen kijken.

Ik heb de batterij vervangen, die was dood. Bij het starten hoor ik de startmotor draaien, maar krijg hem niet in gang.

Bij een old zou ik direct weten waar te beginnen zoeken, maar bij zo een 4T heb ik er geen idee van. Is er iets dat ik snel nog kan testen ? Of ergens een youtube-filmpje met wat tips ? Anders zit er niets anders op dan hem naar een dealer doorverwijzen.

Steek daar ne wideframe motor onder 👌

  • Haha 2
Link to comment

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
×
×
  • Create New...