Arnovt Geplaatst: 13 augustus 2022 Delen Geplaatst: 13 augustus 2022 Opeens zonder duidelijke reden merkte ik dat het groene pink licht verklikker in de koplamp bleef branden inplaats van te pinken. De reden was snel gevonden, enkel vooraan zowel links als rechts werkende pinkers maar achteraan geen. mijn Vespa is een Belgische PX125e van 1993. Ik heb al achter de overigens nieuwe batterij naar de spanningsregelaar en pinkerdoos gekeken. Ook de gloeilampjes zijn goed. iemand enig idee waar ik moet zoeken? Alvast bedankt, Arno Ps, ik heb deze Vespa nog maar recent. Link naar reactie
nero Geplaatst: 13 augustus 2022 Delen Geplaatst: 13 augustus 2022 Meet of je massa en stroom hebt achteraan. Mogelijk is er een stroomdraad onderbroken. Groetjes, nero. Link naar reactie
Frederik9111 Geplaatst: 13 augustus 2022 Delen Geplaatst: 13 augustus 2022 (aangepast) Of het fichekes onder de druptray (onder de tank) losgeschoten. 13 augustus 2022 aangepast door Frederik9111 Link naar reactie
Arnovt Geplaatst: 13 augustus 2022 Auteur Delen Geplaatst: 13 augustus 2022 1 uur terug, nero zei: Meet of je massa en stroom hebt achteraan. Mogelijk is er een stroomdraad onderbroken. Groetjes, nero. Ja begrijp je wel en ik meet morgen de massa met een ohmmeter. Stroom zal er niet zijn want de lampjes zijn nog goed en dan zouden ze moeten branden. Punt is dat ze het sinds een paar weken dat ik de Vespa heb probleemloos doen, maar er zowel links als rechts achteraan tegelijk opgeven en ze het vooraan nog perfect doen. Het juiste elektrisch schema vinden is an niet simpel, staat niet echt in de Haynes repair manual. Het deel voor de richtingaanwijzers lijkt wel te kloppen waar ik denk te kunnen opmaken dat het in de schakelaar zou kunnen onderbroken zijn. ik hou het up-to-date. mvg Arno Link naar reactie
Arnovt Geplaatst: 14 augustus 2022 Auteur Delen Geplaatst: 14 augustus 2022 Ik heb achteraan gemeten, geen kortsluiting en goede mas aan beide socketten, lampjes niet stuk en geen oxidatie Het wire diagram opgezocht en ik meen dat ik het juiste heb. Daaruit blijkt dat: paars(Vi)= links achter blauw/wit(BBI) = rechts achter rood(R) stroom via contact slot bruin(M) = links voor pink(Rs) = rechts voor Bij draaiende motor meet ik met een Voltmeter tussen mas en de respectievelijke kleuren voor links en rechts vooraan stroom wanneer ik de pinker aanzet. Maar ik meet op geen enkele stand stroom op paars(Vi) en blauw/wit(BBl). Ik redeneer toch niet verkeerd dat er dan iets schort in de schakelaar? Ik heb de andere kant van de schakelaar nog niet kunnen zien, moet ik daarvoor de tuimelknop eerst verwijderen? mvg Arno Link naar reactie
Arnovt Geplaatst: 15 augustus 2022 Auteur Delen Geplaatst: 15 augustus 2022 Mijn diagnose van gisteren blijkt te kloppen. Ruim contactspray in de schakelaar en wat perslucht en vandaag terug volledig werkende pinkers voor en achteraan. Ook de Haynes repair suggereert om met WD40 de schakelaar terug optimaal te krijgen. mvg Arno 1 Link naar reactie
Triple R Geplaatst: 8 september 2022 Delen Geplaatst: 8 september 2022 Bij mij brandde het groene (pinker indicatie) lampje opeens niet meer bij richting naar links aangeven (bij richting naar rechts wel). Vooraan knipperde de pinker links wel, achter niet. In mijn geval bleek na een beetje onderzoek dat de “veer” aan de binnenkant van de linker bil géén massa maakte. Oplossing; De veer een beetje opgeschuurd daar waar hij op het frame rust, probleem verholpen! 😉 2 Link naar reactie
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of log in om te reageren
Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten
Account aanmaken
Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!
Registreer een nieuwe accountInloggen
Heb je reeds een account? Log hier in.
Nu inloggen