Ga naar inhoud
Vespaforum.be

Vespa Px 180?


Jorick

Aanbevolen berichten

Hoi,

Ik zie hier bij een motorzaak een vespa scooter staan. De eigenaar zegt dat het een Vespa PX 180 is. (staat ook op de kentekenpapieren) Het bouwjaar is 1963. Volgens mij bestaat een PX 180 helemaal niet. Als ik hem met wat foto's vergelijk is het volgens mij een GS 160. Het is echt zo'n rond model, alle chrome details kloppen enz.. er staat alleen geen type op de voorkant van het beenschild. De scooter heeft altijd binnen in de verwarmde showroom gestaan en er zit voor zover ik kan zien geen spatje roest op.

Wat zou die scooter waard zijn, aangezien ik naarstig opzoek ben naar zo'n oude vespa.

Eerst post trouwens, hallo :)

grtz, Jorick

Link naar reactie

op de papieren staat dus dat het een PX 180 uit 1963 is..

Maar het is 100% dezelfde scooter als deze:

GS160_fin.jpg

De openingen in de rechter 'bil' waar de motor lucht aanzuigt zijn identiek evenals het chrome lijntje erboven.. dashbord kastje zit er ook op enz. Er zitten geen knipperlichten op. Zal vandaag eens proberen een fototje te maken :)

Aangezien hij denkt dat het een PX is zal ie er misschien niet zoveel voor vragen ;)

Link naar reactie

KOPEN NU!!

Piaggio is het merk!!!!!!

Link naar reactie

Piaggio is de fabrikant (Italiaans merk), Vespa is het model en in dit geval is het type een 160GS MkII volgens mij. Het zou eventueel ook het allereerste model 180SS kunnen zijn. Die hadden dezelfde ronde vormen als de 160GS en zelfs dezelfde chassisaanduiding, namelijk VSB1T. Het zou me echter verbazen dat het zo'n model is, want de SS modellen met GS chassis zijn uiterst zeldzaam. In ieder geval is dit zeker geen PX. Mijn advies: kopen, en wel onmiddelijk!

Link naar reactie

yep. is een gs160mk2. niet wachten, kopen.

weliswaar ooit oververfd, of kwamen die in andere kleuren dan wit? en alle rubbers zwart?

ss180 waren in dat blauw, right? bouwjaar van vroege SS180 kan inderdaad laat 1963 zijn, SS18O kwam op de markt in 1964. tiens tiens.

Link naar reactie

Oke, net de kenteken papieren voorgelezen gekregen.

Het framenummer prefix is VSC1T

Volgens scooterhelp.com is het een Vespa 180 Super Sport uit 1965.

Dit staat trouwens ook op het kentekenbewijs dat het een Vespa 180 Super Sport is en niet wat de eigenaar eerst zei een Vespa PX 180.

linkje:

http://www.scooterhelp.com/scooters/VSC1T.180ss.html

Is het nu nog steeds de moeite waard? En zou iemand me een indicatie kunnen geven wat deze scooter ± mag kosten?

Mijn dank is groot :)

Link naar reactie

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...