Ga naar inhoud
Vespaforum.be

Vespa Px 180?


Jorick

Aanbevolen berichten

Als ik de posts nog eens doorlees is het dus waarschijnlijk een van de eerste SS180's. Die hebben een ronde koplamp en een GS 160 chassis (?). Ik vind het uiteraard nog steeds een mooie scooter. Zal volgende week eens met de eigenaar gaan babbelen of ik m niet kan kopen :)

Link naar reactie

maar hoe zit dat dan met dat stuur ? Een vroege SS180 kan wel hetzelfde stuur hebben dan een GS160, maar eentje van 1965 moet toch normaal een ander stuur hebben ?

GS160 en SS180 gaan zowat dezelfde prijs hebben dacht ik. Volgens mij is een SS180 zelfs duurder dan een GS160 serie2.

Link naar reactie

volgens wat ik hier http://vintagescooters.free.fr/vespa/v180ss-66.htm en http://vintagescooters.free.fr/english/v180ss-66.htm gelezen heb, zouden alleen de laatstgemaakte ss-en een ronde koplamp hebben, maar die hebben geen contactslot en batterij meer? Heeft deze scooter een reservewiel onder de linkerzijbil steken (moeilijk op te maken uit de foto's). Zijn kilometerteller gaat maar tot 110 km/u terwijl zijn topsnelheid 106km/u bedraagt, 'strange'...De gs'en gingen max 100 km/u maar hun teller ging tot 120km/u. Ik zou toch maar oppassen met je alleen op de papieren te baseren, vele scooters zijn in de loop der jaren van papieren verandert, en nog meer hebben een "spacelift" ondergaan. Als het een 180ss is denk ik dat die met het trapezevormig voorlicht meer geld gaan omdat dat nu eenmaal typisch is voor de 180ss. (heb er eentje te koop gevonden voor 10.000€ vraagprijs). Maar eerlijk gezegd lijkt deze scooter mij eerder een gl dan een gs 160 of een 180ss. Hopelijk voor jou zit ik er krak naast en rijd je binnenkort rond als fiere eigenaar van een 180ss. Veel succes met je zoektocht! pieter.

Link naar reactie
Maar als het een GS 160 was geweest was hij waardevoller geweest dan een SS 180?

Als ik zoiets lees word ik slecht...

Ik koop een scooter omdat ik hem mooi vind niet omdat hij "waardevol" is.Maar dat is natuurlijk maar mijn mening hé?!

Zéér mooie scooter trouwens!

Daar kan ik je zeker volgen, slecht voor de spijsvertering! maar t'zal waarschijnlijk niet zo bedoeld zijn (hoop ik).

Link naar reactie

Het kan ook een gt160 zijn. Een spaanse dus.

SS180 lijkt het niet te zijn vanwege de koplamp maar ook de sierstrip op het voorspatbord. Een SS180 heeft ook geen contactslot (misschien die amerikaanse modellen wel?).

Misschien een GS160mk2? Alleen klopt dan de voorvork weer niet..

Opletten dus.

Link naar reactie

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...