Ga naar inhoud
Vespaforum.be

Verschil tussen een vespa PX 200 of COSTA200?


louke vespa

Aanbevolen berichten

Geachte vespafreaks, ben van plan om kortelings een vespa aan te schaffen en vraag me af wat de verschillen zijn tussen een Px en een costa? Hebben beiden dezelfde motor? Heb reeds gemerkt dat een costa een toerenteller heeft neem ik aan dat dit ook een 4 versnelling handgeschakeld is.

Groetjes

louke vespa

Link naar reactie

Alvast bedankt voor jullie hulp maar ik vraag me eigenlijk af of de motor van beide vespa's dezelfde is. Als ik op het uiterlijk moet afgaan kies ik voor een px maar als je naar de 2de handsprijzen kijkt zou ik eerder naar de COSA gaan. Hoe zit het eigenlijk met de prestaties en het comfort??

Hebben jullie ook ervaringen met cosa's en of px'en met veel kilometers?

Tussen welke jaren hebben ze een cosa gemaakt??

Greetz

Link naar reactie

met een PX rij ik al jaren over de cosa heb ik enkel horen vertellen dus vergelijken kan ik niet maar wat de mensen die met een cosa hebben gereden mij vertelden is dat hij meer confort geeft bij het rijden hij remt ook beter door zijn andere remsysteem bij mij zijn het nog altijd de look van een cosa die mij een beetje afschrikken

wat prestaties van de twee scooters deze zijn hetzelfde

grtz sidvespa

Link naar reactie

van een cosa is de krukas niet al te best...

Link naar reactie

Dus als ik het goed begrijp heeft de cosa toch een andere motor als de px

Ja mijn voorkeur gaat eigenlijk ook naar een px. Maar zijn er dan geen mindere punten aan een px? Hoe zit het bijvoorbeeld met de ontsteking? Vanaf welk jaar heeft een px elektronische ontsteking? (of hebben ze dat allemaal?)

Link naar reactie
van een cosa is de krukas niet al te best...

Verklaar u nader... Voor zover mijn beperkte kennis reikt is een Cosa-motor en een PX-motor inwendig 95% gelijk, en zit het enige verschil hem in de primaire overbrenging die een paar tandjes minder heeft, maar voor de rest is alles, van ontsteking, oliepomp, koppeling over krukas tot en met versnellingsbak identiek en uitwisselbaar. Waarom zou dezelfde krukas in een Cosa minderwaardig zijn?

Enkel de uitgaande as van de versnellingsbak is iets langer omdat de Cosa een andere remtrommel heeft, maar een PX-remtrommel past er zelfs op...

Uitwendig is de motorblok natuurlijk iets anders, omdat de ophanging een stuk groter gegoten is wat toelaat dat de silentblokken verder uieen liggen en dat de achterveer iets verder van de blok gemonteerd word.

Link naar reactie

koppeling van cosa is anders dan bij oude px-modellen, maar de nieuwxe px-en werken ook met deze koppeling. Met een PX kan je ook lang gerust rijden, enkel iets minder comfortabel

Link naar reactie

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...