Jump to content
Vespaforum.be

DIV vraagt buitenlands inschrijvingsbewijs, sequel nummer zoveel...

Recommended Posts

Ik dacht vandaag even snel mijn papieren van mijn onlangs ingevoerde Vespa van '64 in orde te brengen bij de DIV voordat we 1 januari zijn, twee maal fout: "snel" en "in orde brengen"...

Import vanuit Spanje zonder inschrijvingsbewijs, geen uitzondering veronderstel ik maar bij de DIV hoorde men het donderen in Keulen.

ik had nochtans alle benodigde documenten bij, dacht ik:

-document E705 van de douane

-Certificat of origin van Piaggio

-factuur van de verkopende handelaar in België

-een foto van het chassisnummer (ik had het kader en de motor zelfs meegenomen voor alle zekerheid maar dat boeide niet)

- het Spaans fiscaal attest dat wordt uitgereikt bij de indienststelling van de Vespa

Maar het mocht niet baten, de documenten hebben ze doorgestuurd naar de geschillencommissie of zoiets met de belofte dat het toch niets zou worden...

wordt vervolgd, J.

Ai Ai , je had een validatieprocedure moeten opstarten , ik heb dat met al mijn spaanse scooters gedaan , gewoon alle papieren scannen en doorsturen , 

het duurde ongeveer 3 weken , nadat je alles hebt doorgestuurd krijg je een bevestigingsmail en een beetje later een uitnodiging om te betalen , denk dat het iets van een 70 euro was , dan pas als je betaald hebt starten ze je dossier op en wat later krijg je een mooi belgisch validatie attest (gelijkvormigheids attest ) en dan kunnen ze je bij die onnozele DIV nooit weigeren , en als je nog vragen hebt , contacteer me even .

Homologatie.Voertuigen@mobilit.fgov.be     

Microsoft Word - immotof-NL-V20110525.doc (belgium.be)

• Like 1
2 uur geleden, Ed75 zei:

Misschien beter even de tranen drogen, de buidel opentrekken en BEHVA inschakelen? 

Kost bij die mannen 400 euries he , voor 5 min werk vanachter je computer 

• Like 1

Hey Spaniard,

bedankt voor je constructieve bijdrage, ik ga nu even wachten op een antwoord van de DIV en dan zie ik wel welke stappen ik verder dien te ondernemen.

wordt vervolgd...

Grts, J.

Goed nieuws, maandagochtend stond de postbode voor de deur met een pakje in de handen:

nummerplaat.jpg.a04d3091cac8aecb113cd8515b924996.jpg

documenten afgegeven bij de DIV te Alken op dinsdagochtend en 's maandags geleverd, supercontent dat alles zonder bijkomende problemen in orde is gekomen maar ik vraag me toch af waarom al die heisa in Alken nodig was of heeft men er daar plezier in mensen op stang te jagen...? (één persoon was er zeer vriendelijk, de leidinggevende echter niet)

grts, J.

• Like 3