stino Geplaatst: 25 juli 2006 Delen Geplaatst: 25 juli 2006 binnenkort wordt er een nieuwe 200 blok onder de GS geplooid alleen weet ik nog niet welke uitlaat ik er bij op zou steken. verkies wel "een hogere topsnelheid" boven geluid of sneller optrekken zou ook graag de originele staander blijven gebruiken (probleem?) iemand ervaring mee of tips? Stino Link naar reactie
Speedracer Geplaatst: 25 juli 2006 Delen Geplaatst: 25 juli 2006 verkies wel power boven geluid of sneller optrekken Dat klopt ergens niet helemaal, als je een expansieuitlaat steekt, dan doe je dat om meer power te hebben en dus sneller te kunnen optrekken, en het lawaai is voor de ene meegenomen, en voor de andere een last. De stilste (en meestal de traagste)is en blijft de standaard uitlaat, gevolgd door de Sito, die je meer koppel geeft, alle andere uitlaten zijn ofwel relatief slechte goedkope expansieuitlaten, ofwel dure, kwalitatief heel goeie expansieuitlaten, maar sommige maken weinig verschil op een originele motor of werken enkel bij hoge toeren wat de scooter minder aangenaam maakt om te rijden in de stad. In principe past elke uitlaat voor een PX onder je GS, MAAR sommige uitlaten zoals een Simonini, Polini of een JL Right Hand durven achteraan tegen de rechter zijkas stoten als de achterveer sterk word ingeduwd. Bij uitlaten zoals de PM-tuning en een paar andere moet de staander een 'beetje' aangepast worden (10min werk) en bij de meeste 'lefthand' uitlaten moet je het reservewiel achterwege laten. Bij de 'righthand' is de koppeling aanspannen dan weer een kreng van een werk... Ikzelf zit met een SitoPlus op mijn GS160-met-Rally-200-blok en naar grondspeling, gemak van plaatsen toe en behouden van reservewiel (daily driver dus noodzaak) is dit voor mij een heel goeie combinatie... en het helpt het 'verrassingseffect' aan de verkeerslichten als je met een origineel uitziende uitlaat rijd! :-) Link naar reactie
T5Scooterboy Geplaatst: 25 juli 2006 Delen Geplaatst: 25 juli 2006 Ga voor een orginele T5 uitlaat die je aanpast voor een 200. Is beter en stiller dan sito-plus. Link naar reactie
Speedracer Geplaatst: 25 juli 2006 Delen Geplaatst: 25 juli 2006 Ga voor een orginele T5 uitlaat... En waar vind je die de dag van vandaag nog? Link naar reactie
vicious Geplaatst: 25 juli 2006 Delen Geplaatst: 25 juli 2006 goeie uitleg speedracer, daar heb'k ook weer wat van geleerd Link naar reactie
stino Geplaatst: 25 juli 2006 Auteur Delen Geplaatst: 25 juli 2006 Ga voor een orginele T5 uitlaat die je aanpast voor een 200. Is beter en stiller dan sito-plus. en die aanpassingen houden in dat je... Link naar reactie
josse Geplaatst: 25 juli 2006 Delen Geplaatst: 25 juli 2006 de buis van een PX200-uitlaat op de pot van de T5-uitlaat last Link naar reactie
jeansprint Geplaatst: 25 juli 2006 Delen Geplaatst: 25 juli 2006 moest je een 2de hands t5 uitlaatje zoeken, ik heb er nog ééntje op stock, janneman Link naar reactie
Speedracer Geplaatst: 25 juli 2006 Delen Geplaatst: 25 juli 2006 moest je een 2de hands t5 uitlaatje zoeken, ik heb er nog ééntje op stock, janneman Een originele T5 uitlaat of een Sito namaak pot...? Link naar reactie
jeansprint Geplaatst: 25 juli 2006 Delen Geplaatst: 25 juli 2006 @speedracer, een originele van piaggio, nog is goede staat en onmiddelijk bruikbaar! Link naar reactie
T5Scooterboy Geplaatst: 26 juli 2006 Delen Geplaatst: 26 juli 2006 Ga voor een orginele T5 uitlaat... En waar vind je die de dag van vandaag nog? SCK en SIP hebben die tegenwoordig weer gewoon nieuw op voorraad. Link naar reactie
stino Geplaatst: 26 juli 2006 Auteur Delen Geplaatst: 26 juli 2006 de buis van een PX200-uitlaat op de pot van de T5-uitlaat last ik kan ni lassen! iemand goesting om dit te fabriceren? Link naar reactie
teddy kgb Geplaatst: 26 juli 2006 Delen Geplaatst: 26 juli 2006 passeer er maar mee bij mij stijn! is snel gefikst! (begin wel 12/08 te verbouwen he!) Link naar reactie
stino Geplaatst: 26 juli 2006 Auteur Delen Geplaatst: 26 juli 2006 allé.. dan kan ik weer komen helpen... ik hoor het al! lol zal zien dat ik de 2 ingrediënten kan vinden! vind het te zot om een nieuw 200px potje te gaan verslijpen iemand nog een px200 buis ve uitlaat liggen? Link naar reactie
T5Scooterboy Geplaatst: 26 juli 2006 Delen Geplaatst: 26 juli 2006 Zorg er wel voor dat het goed gebeurt. Dat betekend de 200buis in de T5-uitlaat steken en dan mooi vastlassen. Dus niet stukje buis van T5-uitlaat laten zitten en daar die 200buis overeen schuiven en dan vastlassen, want dan werkt het niet zo goed. Link naar reactie
Speedracer Geplaatst: 26 juli 2006 Delen Geplaatst: 26 juli 2006 Zorg er wel voor dat het goed gebeurt. Dat betekend de 200buis in de T5-uitlaat steken en dan mooi vastlassen. Dus niet stukje buis van T5-uitlaat laten zitten en daar die 200buis overeen schuiven en dan vastlassen, want dan werkt het niet zo goed. Je bedoelt de volledige buis van eaan de cilinder tot en met het geperforeerde stuk dat in de uitlaatpot zit ook veronderstel ik? Is die dikker dan van een T5 misschien, en zou dat veel verschil maken? En hang de uitlaat mooi vast op een motorblok met cilinder zodat alles proper uitgelijnd is voor je begint te lassen en zet eerst rondomrond een paar puntlassen zodat de boel niet teveel trekt bij het lassen, dan ben je zeker dat je de uitlaat nadien zonder problemen kan monteren... Link naar reactie
T5Scooterboy Geplaatst: 27 juli 2006 Delen Geplaatst: 27 juli 2006 Orginele T5-buis is inderdaad erg dun. Let er maar eens op. Link naar reactie
Aanbevolen berichten
Gearchiveerd
Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.