Ga naar inhoud
Vespaforum.be

Nieuwe 200cc onder GS160 - uitlaat?


stino

Aanbevolen berichten

binnenkort wordt er een nieuwe 200 blok onder de GS geplooid

alleen weet ik nog niet welke uitlaat ik er bij op zou steken.

verkies wel "een hogere topsnelheid" boven geluid of sneller optrekken

zou ook graag de originele staander blijven gebruiken (probleem?)

iemand ervaring mee of tips?

Stino

Link naar reactie
verkies wel power boven geluid of sneller optrekken

Dat klopt ergens niet helemaal, als je een expansieuitlaat steekt, dan doe je dat om meer power te hebben en dus sneller te kunnen optrekken, en het lawaai is voor de ene meegenomen, en voor de andere een last. De stilste (en meestal de traagste)is en blijft de standaard uitlaat, gevolgd door de Sito, die je meer koppel geeft, alle andere uitlaten zijn ofwel relatief slechte goedkope expansieuitlaten, ofwel dure, kwalitatief heel goeie expansieuitlaten, maar sommige maken weinig verschil op een originele motor of werken enkel bij hoge toeren wat de scooter minder aangenaam maakt om te rijden in de stad.

In principe past elke uitlaat voor een PX onder je GS, MAAR sommige uitlaten zoals een Simonini, Polini of een JL Right Hand durven achteraan tegen de rechter zijkas stoten als de achterveer sterk word ingeduwd.

Bij uitlaten zoals de PM-tuning en een paar andere moet de staander een 'beetje' aangepast worden (10min werk) en bij de meeste 'lefthand' uitlaten moet je het reservewiel achterwege laten. Bij de 'righthand' is de koppeling aanspannen dan weer een kreng van een werk...

Ikzelf zit met een SitoPlus op mijn GS160-met-Rally-200-blok en naar grondspeling, gemak van plaatsen toe en behouden van reservewiel (daily driver dus noodzaak) is dit voor mij een heel goeie combinatie... en het helpt het 'verrassingseffect' aan de verkeerslichten als je met een origineel uitziende uitlaat rijd! :-)

Link naar reactie

Zorg er wel voor dat het goed gebeurt. Dat betekend de 200buis in de T5-uitlaat steken en dan mooi vastlassen. Dus niet stukje buis van T5-uitlaat laten zitten en daar die 200buis overeen schuiven en dan vastlassen, want dan werkt het niet zo goed.

Link naar reactie
Zorg er wel voor dat het goed gebeurt. Dat betekend de 200buis in de T5-uitlaat steken en dan mooi vastlassen. Dus niet stukje buis van T5-uitlaat laten zitten en daar die 200buis overeen schuiven en dan vastlassen, want dan werkt het niet zo goed.

Je bedoelt de volledige buis van eaan de cilinder tot en met het geperforeerde stuk dat in de uitlaatpot zit ook veronderstel ik? Is die dikker dan van een T5 misschien, en zou dat veel verschil maken?

En hang de uitlaat mooi vast op een motorblok met cilinder zodat alles proper uitgelijnd is voor je begint te lassen en zet eerst rondomrond een paar puntlassen zodat de boel niet teveel trekt bij het lassen, dan ben je zeker dat je de uitlaat nadien zonder problemen kan monteren...

Link naar reactie

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...