Ga naar inhoud
Vespaforum.be

welke sproeier gebruiken ?


spiceman

Aanbevolen berichten

ah k dacht dat spiceman de standaard carbu had voor de 150cc, maar tis dus de standaard carbu van de 125cc... (beter lezen int vervolg) dan is het inderdaad een iets grotere maat.

Link naar reactie

hey, grotere sproeier in principe niet nodig. hou gewoon je bougie in het begin in het oog... ik heb er een LML 150 onder ligggen met standaard carbu 20/20d en expansiepijp classicscooter, en een 102 hoofdsproeier is voldoende. Heb wel mengsel klein tikje rijker gezet omdat bougie iets te witjes was. zelfs een 104 is teveel bij mij (pruttelen op hoge toeren). Het beestje start en rijdt perfect nu.

Link naar reactie
In mijn PX 150 zit in de standaard carburateur een 98...

Groeten

Dan praat je zeker over een PX150 uit 2003 met catalysator enzo. Die hebben idd andere sproeiers. Met gewone uitlaat (zonder cat.) en oudere scooter beter de oude sproeierbezetting aanhouden.

Kijk ook even na of de rest van de sproeiers voor 125 en 150 het zelfde zijn.

Link naar reactie
  • 2 weken later...

Ik heb op mijn Sprint een DR177 met 20/20D en Sito Plus.

Hoofdsproeier (na inrijden) is nu 108.(copyright :-) ..info gekregen van renoretro.)

Soms durft ie wel nog een beetje sputteren (bij constante stand van de gashendel).

Lager dan 108 durf ik niet echt te gaan. Liever een iets donkere bougie dan een warmloper!

Link naar reactie
Dus nog even een vraagje dan:

voor mijn PX disc, 177 DRkit, sito plus en standaard 20/20 carbu een sproeier steken van 104 of groter?

Mijn bougie (NGK B8ES) ziet dikwijls ietske te wit...

Zou inderdaad ook eens een 108 proberen. De shops adviseren 108 of 110. Er zijn scooters met DR177 die zelfs een nog grotere sproeier erin hebben. Beter te groot dan te klein.

Link naar reactie
Dus nog even een vraagje dan:

voor mijn PX disc, 177 DRkit, sito plus en standaard 20/20 carbu een sproeier steken van 104 of groter?

Mijn bougie (NGK B8ES) ziet dikwijls ietske te wit...

Als je bougie er te wit uitziet zou ik zeker een grotere sproeier steken, bougie moet in alle omstandigheden koffie-met-melk-bruin tot bruin zijn, zeker met een stalen cilinder.

Ik weet niet welke sproeier er in de jouwe moet, een maat van me rijd met dezelfde kit maar met een 24/24 carbu, ik denk dat hij met een 110 zit...

Link naar reactie

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...