CORSO6868 Geplaatst: 24 februari 2019 Delen Geplaatst: 24 februari 2019 Hallo vespaboys ik heb een probleempje na het rijden heb ik thuis mijn benzinetank terug vol gedaan en na een paar dagen begon het naar benzine te ruiken in de garage en zag ik dat er een lek was dit weekend heb ik er eens naar gekeken en heb het kraantje uitgetest en dit werkt perfect bij open en gesloten toestand doch was mijn benzinetank half leeg wanneer ik de vespa wou starten wou hij eerst niet aanslaan en later wel maar bleef moeilijk op ralenti draaien nog erger was er ineens een groot benzineverlies en dit kwam volgens mij uit dat dopje boven op het moterblok naast het carburatorhuis na enige tijd draaien was de ralenti en moter weer perfect aan het draaien ik begrijp niet hoe die benzine daar terecht komt heeft iemand hiermee een ervaring of raad zou er ergens een pakking door zijn of heeft de vlotter blijven hangen?? welke 2T olie gebruik gebruik je het best voor een vespa P200 E 05/1981 ik gebruik nu Castrol 2T power RS met met een percentage van 2% maar vind dat hij veel rookt is dit ok groetjes Serge Link naar reactie
Dimitripx125 Geplaatst: 24 februari 2019 Delen Geplaatst: 24 februari 2019 Dat dopje is een carterontluchting . Demonteer het vulboutje van de carterolie eens. Als daar verdunde olie uitkomt met een benzinegeur, dan is de oliekeerring aan de koppelingskant stuk. In combinatie met een vlotter die blijft hangen kan je dit effect krijgen. De grote rookontwikkeling wijst ook in die richting. Link naar reactie
CORSO6868 Geplaatst: 26 februari 2019 Auteur Delen Geplaatst: 26 februari 2019 Op 24-2-2019 om 21:05, Dimitripx125 zei: Dat dopje is een carterontluchting . Demonteer het vulboutje van de carterolie eens. Als daar verdunde olie uitkomt met een benzinegeur, dan is de oliekeerring aan de koppelingskant stuk. In combinatie met een vlotter die blijft hangen kan je dit effect krijgen. De grote rookontwikkeling wijst ook in die richting. Link naar reactie
CORSO6868 Geplaatst: 26 februari 2019 Auteur Delen Geplaatst: 26 februari 2019 Ok Dimitripx Zal dit is bekijken Dank u Link naar reactie
CORSO6868 Geplaatst: 27 februari 2019 Auteur Delen Geplaatst: 27 februari 2019 hallo Dimitripx125 ik heb de olie afgelaten en deze zit vol benzine ik zie het verband niet met de dichting van de koppeling zou het niet kunnen dat de benzine door het blijven hangen van de vlotter via de carburator in de cylinder naar beneden in de krukas gelopen is en deze draait toch in de olie die ik aflaat of redeneer ik verkeerd ik heb hem nog niet lang en heb nog niet aan deze motoren gesleuteld mvg serge Link naar reactie
nero Geplaatst: 27 februari 2019 Delen Geplaatst: 27 februari 2019 Dan zal de oliekeerring tussen krukas en koppelingszijde stuk zijn. De benzine wordt dan door de compressie in de cilinder naar de versnellingsbak "geduwd". Ik weet niet of je bij je model die oliekeerring kan vervangen zonder de motor de demonteren, hopelijk voor u wel. Groetjes, nero. Link naar reactie
CORSO6868 Geplaatst: 27 februari 2019 Auteur Delen Geplaatst: 27 februari 2019 heb een boek besteld en zal dan eens bekijken dit normaal de bourage achter de koppeling zeker Link naar reactie
Frederik9111 Geplaatst: 27 februari 2019 Delen Geplaatst: 27 februari 2019 De bourrage aan de koppelingskant is bij een P/PX 200cc niet te vervangen zonder de motor te openen en de krukas te verwijderen uit z'n vatting. Als het blok sinds 1981 nog nooit is geopend, is een totaalrevisietje wellicht aan de orde. Link naar reactie
CORSO6868 Geplaatst: 27 februari 2019 Auteur Delen Geplaatst: 27 februari 2019 Waar is het beste om onderdelen te bestellen Bij SIP soms of heb je andere adressen Mvg serge Link naar reactie
Pilaf Geplaatst: 28 februari 2019 Delen Geplaatst: 28 februari 2019 Er zijn meerdere leveranciers waar je spullen kan kopen. Er zijn meerdere topics over geschreven dus gebruik daar zelf de zoekfunctie voor. Bij deze leverancier kan je mooi de fotos gebruiken, dan weet je een beetje wat je nodig hebt qua revisie onderdelen als je je blok gaat splitsen: https://www.lambretta-teile.de/Revisionskit-sorglos-Vespa-PX200-Lusso Je kan voor de lagers alle kanten op, skf, nadella, fag..ook daar is al een hoop over geschreven, koop wel kwaliteit en de juiste lagers (sommige C (standaard) en andere weer C3) Voor de pakkingset zou ik een kwaliteitsset met silicone kopen zoals deze: https://www.bgm-tuning.com/shop/bgm1212-engine-gasket-set-bgm-pro-silicone-vespa-largeframe-px80-125-150-200-all-rally200-cosa-sprint-veloce-incl-o-rings-with-without-autolube/ De oliekeerringen van Corteco of Ariete zijn van goede kwaliteit: https://www.scooter-center.com/en/3820012/oil-seal-set-engine-corteco-vespa-px80-px125-px150-px200-efl-t5-125cc-cosa-external-rear-hub-oil-seal?number=3820012 Dat geldt ook voor het schakelkruis, bezuinig daar niet op en koop kwaliteit, dat onderdeel heeft een hoop te lijden. Wat er mist op bovenstaande foto is de primairkit, heb met deze kit goede ervaringen: https://www.bgm-tuning.com/shop/bgm0195f48-primary-gear-repair-kit-bgm-pro-12-springs-reinforced-vespa-largeframe-px80-px125-px150-px200-cosa-t5-125cc-sprint-gs160-gs4-ss180-vnc-since-11001-gt125-gtr125-ts125-gl/ Dit zijn de basis onderdelen, controleer daarnaast de krukas lagers, zuiger en zuigerveren en de cilinder. Neem ook de shim mee voor de versnellingsbak zodat ook deze weer netjes binnen de tolleranties valt: https://www.bgm-tuning.com/shop/bgm6020s13-gearbox-shim-bgm-pro-vespa-smallframe-v50-pv125-et3-pk-largeframe-px-efl-1984-cosa-t5-125ccm-130mm-00-004mm/ Succes met de revisie. Link naar reactie
CORSO6868 Geplaatst: 28 februari 2019 Auteur Delen Geplaatst: 28 februari 2019 Ok dank u wel ga het eens bekijken Mvg serge Link naar reactie
Frederik9111 Geplaatst: 28 februari 2019 Delen Geplaatst: 28 februari 2019 Als dit je eerste en enige motor is zou 'k je in alle eerlijkheid afraden om zomaar zelf (met enkel en alleen een Haynes manual) aan een revisie te beginnen (tenzij je héél goed bent in het herkennen/opmeten/nabestellen van motoronderdelen. Een paar keer over de schouders van een geroutineerd sleutelaar meekijken kan zeker geen kwaad. In Vlaams-Brabant zijn genoeg clubs (of forumleden) die je kunnen helpen met het (laten) reviseren van jouw blokje. Link naar reactie
CORSO6868 Geplaatst: 28 februari 2019 Auteur Delen Geplaatst: 28 februari 2019 Ban automechanieker van opleiding Dit zal wel lukken denk ik Link naar reactie
Frederik9111 Geplaatst: 28 februari 2019 Delen Geplaatst: 28 februari 2019 Ah Da’s geen nadeel! Link naar reactie
Aanbevolen berichten
Gearchiveerd
Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.