Jump to content
Vespaforum.be
Sign in to follow this  
Wil1

Startprobleem LX 50

Recommended Posts

Hallo allemaal,

De LX 50 (2007, 13000km) van mijn dochter start niet meer. Ik heb een aantal vragen hierover:

- Als ik het kontakt aan zet en de remhandel in knijp, moeten dan de dashboard lampjes gaan branden of branden deze als de motor paas loopt?

Ik heb het volgende gekontroleerd:

- Bougie vernieuwd, zowel oude als nieuwe bougie vonken goed: bougie lijkt niet nat. Dit zou ik verwachten als ie niet start.

- Carburateur schoongemaakt, was geen vervuiling binnen, alle sproeiers zijn schoon, membraan is niet gescheurd. Benzine toevoer werkt als ik de slang eraf haal en op de kickstarter trap , vacuumklep is goed.

- Alle 3 de zekeringen zijn goed

- Bendix komt goed uit en draait de starterkrans mooi rond.

Heeft iemand nog iedeeen wat er mis kan zijn of wat ik nog kan kontroleren?

Mvg Wil

 

Share this post


Link to post

Mmm , ken er nier veel van maar heb je de baterij al eens gecontroleerd?

grtz sidvespa

Share this post


Link to post

Denk dat je voor je LX 2t meer kans maakt op het andere forum: http://vespalxclub.nl/

Je hebt het juiste traject belopen, brandstof, vonk, carburateur. Zou toch nogmaals de carburateur goed doorblazen en desnoods ultrasoon laten reinigen, dan weet je zeker dat deze schoon is. Ook goed de electronische choke controleren op de werking en pakking (lees even het eerste stuk voor choke problemen https://www.vespaforum.be/index.php?/topic/29663-elektrische-choke/). Daarna het spuitstuk controleren, deze gaan vaak lek bij de LX en trekken dan valse lucht aan. Membraam heb je gecontroleerd net als bougie dus dan kom je uit bij de compressie. Deze controleren om problemen in de verbrandingskamer uit te sluiten.

 

  • Like 1

Share this post


Link to post

Hij is van 2011 en een 4T 4V blokje. Had het verkeerd gemeld.

Ik zal vanvond de choke en het spruitstuk even kontroleren.

Bedankt voor de info!

Share this post


Link to post

Ok, dan met 13k en 8 jaar zeker het spruitstuk vervangen om dit uit te sluiten, daar valt niets aan te controleren. De o-ring is in het spruitstuk gevulcaniseerd en daar gaan de 4 kleppers vaak lekken en valse lucht trekken. Ook bij de aansluiting van luchtfilter-carburateur de tiewrap vervangen voor een slangklem, daar wil de carburateur ook nog wel eens ongefilterde lucht aanzuigen. Kleppen staan wel netjes? dat zijn bij de 4 klepper shims dus die zijn makkelijk te controleren en dus af te stellen.

  • Like 1

Share this post


Link to post

Spruitstuk gekontoleerd maar niets aan te zien. Klepspeling is ok, 0.1 mm inlaat, 0.15 uitlaat. Carburateur nogmaals opengehaald. Acceleratiepomp werkt ok: spuit mooi benzine in de carburateur. Choke lijkt ok, hij zou gewoon moeten starten met defecte choke, allleen gaat ie dan slecht lopen als ie warm wordt.

Benzine in het spruitstuk gespoten met de hand werkt ook niet.

Ik ga m maar ns wegbrengen denk ik.

Share this post


Link to post

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Sign in to follow this  

×
×
  • Create New...