Ga naar inhoud
Vespaforum.be

Gtsie 125cc Super top snelheid


Dimitri España

Aanbevolen berichten

Hey guys,

Vraagje, een vriend van mij heeft een gtsie 125cc van bouwjaar 2010 met om en beide 15000km,
de mijne, een gtsie 125cc Super van bouwjaar 2011 met ongeveer 15000km op de teller.
Na langs elkaar te rijden, merk ik, dat zijne opmerkelijk sneller rijd (hij haalt me los op mijn topsnelheid +/-110km op teller).

Enig idee wat ik hieromtrent kan doen? Niet dat ik 130 wil scheuren, verre van, maar zou toch ook geïnteresseerd om 
zo vlot te kunnen rijden.

Heb groot onderhoud gedaan en nieuwe luchtfilter laten steken, dus daar kan het niet aan schelen.

Ik hoor het graag!

Link naar reactie

Denk dat je er mee moet leven...heb het zelfde met de GTS300 (2009) van mijn buurman, zowel bij optrekken als bij de top gaat hij sneller dan mijn GTS300 (2015). Alles is gelijk aan de scooters, zelfs de mapping van de ECU. Ook het gewicht/lengte van de rijders is gelijk.

Je kan met rollen gaan prutsen maar wat je aan de bovenkant qua snelheid erbij krijgt gaat er van de onderkant qua trekkracht er weer af.

Er zijn meerdere topics op dit forum over mechanische aanpassingen maar de algemene ervaringen zeggen genoeg, niet doen.

Wat bij mij wel iets heeft geholpen is een halfhoog windscherm zodat het lichaam niet meer in de wind zit, rijdt ook een stukje comfortabeler.

Wil dit ook niet helpen dan wordt het een strak dieet volgen.

Link naar reactie

Meer zelfs, dit gaat wat "verergeren". De nieuwere modellen Vespa GTS voldoen nu aan de Euro 4 norm, en men heeft al lichtjes terugvallende prestaties opgemerkt. Geen big deal omdat je zoiets eigenlijk enkel merkt wanneer je een vergelijk doet zoals jij met een vriend, en het voordeel is wel dat ze zuiniger worden.

Link naar reactie
  • 3 weken later...

De theoretische topsnelheid van mijn huidige GTS 300, model 2017, ligt op 118 km/h. Ik heb echter al meermalen een top gehaald van 126 km/h, vrij vlot eigenlijk en op een Tom Tom gps gemeten. Op de teller zelf toont de meter dan bijna 140.. 

Link naar reactie
  • 4 weken later...

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...