Jump to content
Vespaforum.be

Pinasco uitlaat op PX 125


Bart PX

Recommended Posts

Ik kocht recent een tweedehands Vespa PX 125cc (bouwjaar 2008). Ik stel vast dat er een Pinasco uitlaat op gemonteerd is. Ik lees op de website van SIP het volgende:

 

SIP-TIP: Een grotere hoofdsproeier en aangepaste ontstekingstijdstip zijn absoluut noodzakelijk voor een optimaal en betrouwbaar gebruik van dit uitlaatsysteem. 139 en 177cc setups zijn ideaal in combinatie met een 24mm Dellorto SI carb., Een hogere verhouding primaire schijf kit en vergeet niet een lichter vliegwiel. 200 en 220 cc opstellingen ook profiteren van een grotere diameter koolhydraten, hoger primaire schijven en lichtere vliegwielen.

Hoe kan ik weten of die aanpassingen gebeurd zijn?

Ik zeg er bij dat ik een leek ben op het gebied van techniek...

Edited by Bart PX
Link to post

Alleen uitlaat verandert wil alleen aanpassing sproeier zeggen. Je kan altijd u sproeier eens nakijken. Als je px nu goed rijdt en de bougie kleur niet naar het witte neigt zou ik mij geen zorgen maken.

Link to post

Vijs er voor alle zekerheid toch maar es de sproeiers uit. De Pinasco is een (semi-)expantieuitlaat die een aardige upgrade van de sproeiers vraagt. Ook zonder sproeieraanpassing zal die prima rijden, zolang je de motor niet in maximale belasting in z'n top jaagt. Ik wil de scooteristen niet te eten geven die de eerste keer volgas op de autosnelweg vol gas een streep van 10 meter op het asfast (en in hun broek) trekken. :) 

Gewoon koud in je garage de bougiekleur er uit draaien en naar kijken zegt hooguit wat over het middengebied (lucht en mengbuis) niks over de grootte van de sproeier (enkel relevant in het laatste kwart van de gasschuif).

Voer voor een correcte analyse gewoon es een goeie "bougiestop" uit (geef dit begrip es in in de zoekfunctie van het forum; al ontelbare keren toegelicht).

  • Like 2
Link to post

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Similar Content

    • By k0en_NL
      Hallo,
      Ik ben bezig met met een Vespa GL (VGL1T) en heb bijgevoegde onderdelen in mijn doos met onderdelen gevonden.
      - cover voor aan de voorzijde, boven het spatbord (denk ik?)
      - 2 wieldoppen met moer (weet de naam niet van zo'n moer).
      Ik heb niet het idee dat deze bij de Vespa horen.
      Weet iemand hier waar dit wel bij hoort?

      Groet, Koen


    • By pete
      Zoals titel vermeld, passend voor T5 en GS200, deftige staat, zou kunnen dat er een boutje of iets mankeert.  In één koop graag, enkel afhalen, prijs is 25 euro, vg, pete.
    • By JoinkeGTS
      Al enkele keren reclame gekregen van Beeline. Zijn er hier mensen die dit reeds gebruiken en wat zijn de ervaringen? Vervangt wellicht niet een standaard gps maar lijkt me wel iets handig.
    • By Bernard83
      Ik weet dat dit een terugkerend topic is, maar zelfs na het grasduinen in de talloze topic (ook abroad) vind ik niet het juiste antwoord:
      - pinker RA werkt niet
      - alle andere pinkers werken normaal
      - lamp vervangen
      - kabel in bil , kabel + socket, socket opzichzelf gemeten (met klassieke multimeter een verbindingstest, geeft aan dat de stroomkring doorloopt)
      - massa (de veer vd bil en het aanhaakpunt) schoongemaakt en geschuurd (bloot contact)
      - bush stud (het contactpunt met het frame) met contactspray schoongemaakt
      - bush stud uitgemeten met draaiende motor (Q: multimeter in bush stud/ multimeter aan frame --> wat moet ik eigenlijk meten van waarde?)
      - volgens schema is de RA-zijde verbonden met Vi (violet) (Q: wat kan ik hier nog aan meten?) zie foto kabelboom
      - Q: indien de pulsator (pinker relay) zou defect zijn, dan zou de RV-pinker ook niet werken denk ik? Correct?

    • By Bernard83
      €40
      1500 km - gebruikssporen
      zonder piston
      https://www.sip-scootershop.com/en/products/racing+cylinder+dr+177+cc+_10001000?fbclid=IwAR0tv36nneOAADuu1qpldfOoSnzmRc7w8aoykr3uFyovHqpHPvGFsOa3ivw
      locatie: regio Gent




×
×
  • Create New...