Ga naar inhoud
Vespaforum.be

GRANT-sport


nero

Aanbevolen berichten

Vertrokken met...

fotovespachassis026ct.jpg

en nu...

vespags010hm.jpg

vespags028ji.jpg

vespags032ov.jpg

vespags047un.jpg

vespags053dk.jpg

vespags068wv.jpg

Na veel zoek- en puzzelwerk ben ik er (met veel hulp)in geslaagd een tweede VS5 te verwerven. Deze moet dienen voor het vrouwtje. Mechanisch en motorisch staat hij zowat op punt, alleen moet hij nog bij de carrosier passeren. Eén klein probleempje: er ontbreekt nog het klepje van de linkerbil. (het groene klepje dat er nu op staat is er eentje van een vs1, misschien wel mijn volgend project) Moest er iemand nog zo'n klepje te koop hebben of weten waar ik er kan aan geraken, ik zou hem of haar eeuwig dankbaar zijn! Alhoewel ik veel bekijks heb met zo rond te rijden, ik zou hem toch liever afgewerkt zien. Een volledige linkerbil is eventueel ook welkom. Hartelijk bedankt op voorhand, pieter.

Link naar reactie

allen bedankt voor de positieve reacties!

@gerard presley: da's een moeilijke oefening. Op de vespabeurs in Antwerpen stond er eentje te koop voor 1700 € en is daar denk ik verkocht voor 1500 €. Het probleem is dat je als "semi"leek een kat in een zak koopt als je een volledige gs koopt. Meestal zijn de "goedkopere gs-en" niet rijdend en kunnen er achteraf veel onvoorziene kosten bij komen, bij mij daarentegen heb ik elk stuk apart aangekocht wat een betere controle op die stukken mogelijk maakt. Het kan ook zijn dat je een prachtig "gerestaureerde" scooter koopt aan een veelvoud van 1500 € en toch nog bedrogen uitkomt omdat er onder de mooie lak massa's mastic steekt, of dat de motor "op" is. In mijn geval had ik dan ook de fun en de voldoening om iets ineen te sleutelen dat nu op de straat mag, om nog te zwijgen van de leerschool, nieuwe mensen leren kennen, enz... Andersom kruipt er verschrikkelijk veel tijd in het aankopen van stukken, verre ritten, en soms een huisgenote die (terecht) opmerkt: weeral aan dienen vespa aan't prutsen. Maar dat kan niet op tegen het plezier en de voldoening van een 1ste, 2de, 3de,... testrit.

Nu de cijfers: grofweg geschat zit ik momenteel aan 3000 € (wel met nog een reservemotor). Ik denk als ik bij de carrosier zal gepasseerd zijn, er nog een 500 tot 700 € zullen bijkomen wat een totaal zal maken van ongeveer 3600 € (kan al tellen voor cadeau)voor een perfect functionerende gerestaureerde vs5. Let wel, dit is de kostprijs zonder rekening te houden met (mijn)werkuren, brandstof en andere bijkomende kosten. De grootste kost in dit alles was wel de revisie van de motor die mij zo'n 900 € gekost heeft(wat ik naderhand wel wat overdreven vond).

@blacdisque: troost u jong, als de mijne kompleet is, ga ik hem weer volledig strippen, zandstralen,...en nadien weer ineensteken, dus zit ik eigenlijk nog niet zo ver als gij. De reden waarom ik zo werk is het gevaar van beschadiging van de lak bij het monteren van de scooter, alles moet eerst perfect passen voor ik hem laat herspuiten.

groetjes, pieter.

Link naar reactie

Ik ben daar ook over het nadenken. Ik heb bij mijn GL al gemerkt dat toch nie zoals perfect past van de eerste keer en dat ge altijd moet aanpassen. Vooral met de vloerrails en dergelijke. Idd 1 keer opbouwen en dan opnieuw beginnen is wel perfect. Maar er kruipt natuurlijk veel tijd in. Maar ja voor zo iets speciaal. Ik heb mijne gekocht tussen de ajuinen in de kelder , volledig gedmonteerd :-)

Greetz Ju

Link naar reactie
  • 4 weken later...

en ook ik ben op die manier bezig met restaureren van een GS 150 VS4...wel volledig gespoten maar met ontbrekende stukken die je uiteindelijk wel vindt , al knoeiend monteerd en dan de lak beschadig !!!!!

op het einde als ie perfect draait dan heb je de ervaring om hem weer te strippen en te herspuiten (denk en hoop ik )

het grootste probleem bij mij is dat er geen voorbeeld voorhanden is...met een mooi voorbeeld naast je zouden de dingen vlugger en beter zijn... (probeer maar eens een veer te zetten op een staander van ZO EEN GS )

Link naar reactie

. De grootste kost in dit alles was wel de revisie van de motor die mij zo'n 900 € gekost heeft(wat ik naderhand wel wat overdreven vond).

Ik heb bij Jan van classic scooter mijn VS2 binnengedaan om te reviseren en met uren en onderdelen heb ik rond de 650 betaald. Dat is een stuk minder dan 900. Natuurlijk kunnen er meer stukken defect geweest zijn bij jou.

Link naar reactie

ik moet zeggen dat ik steeds ten rade ga bij jan van classsicscooter en ben daar tothiertoe nog niet in teleurgesteld...we kennen een goede samenwerking en wat stukken betrefd is hij betrouwbaar en correct...

ook voor redelijkheid is hij steeds te vinden wat in de het GS-wereldje meer niet het geval is..

het GS-woord is nog steeds een toverwoord voor "kassa,kassa" jammer is dat !!!

in ieder geval veel succes en als je wat nodig hebt raad ik je classicscooter aan of in september naar imola gaan !!!

Link naar reactie

alleee ik hoor het al ik zal nog wat moeten sparen denk ik voor mijn volgend project klaar is ik heb dus juist ook een VS5T gekocht maar er ontbreken dus wel veel stukken zoals in volgorde van belang om de eerste werken aan te vatten van de voorbereiding voor het spuiten

benzine tank

deksel onder het zadel (waar bij een ouder model de carbu achter zit)

zadel

lichten

carbu binnen in (gasschuif enz)

luchtfilter

voor de rest wat kleine rommel

maar ik heb tijd van wachten

mocht er iemand dus iets van deze stukken hebben waar hij van zegt deze wil ik wel verkopen mag iets laten weten

ik ga in ieder geval nog eentje plaatsen in de wanted topics

grtz sidvespa

Link naar reactie
  • 1 jaar later...

Dag op dag 2 jaar na datum en een kleine 1000€ verder, een kleine update! Buiten de onderkant (nog behandelen met bitumen) is de vespa gereed geraakt voor het verkeer. De meeste stukken zijn 100% origineel en de motor is gereviseerd met een kleine upgrade (dankzij nico). De koetswerklak is nog origineel,ttz. alles buiten de billen en het voorspatbord. Deze waren in grondverf en heb ik zelf afgelakt met motip-spuitbussen (kleurcode 55400). Met "comandant 4" de verf aangepakt en alles nadien dik in de was gezet. De schijven in het reservewiel komen van een ss90. De reservewielhouder heb ik lichtjes moeten aanpassen omdat die gemaakt was voor een 8"-band. Bij gebrek aan een foto van Adamo heb ik maar een paar andere stickers gekleefd ;).

Groetjes, nero.

Link naar reactie

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...