Jump to content
Vespaforum.be
Dydo

Geluid Akrapovic euronorm 4

Recommended Posts

Hoi,

Klopt het dat de Akrapovic euronorm 4 op een GTS ook een euronorm 4 minder mooi of hard geluid maakt dan de euronorm 3.
blijkbaar is hier de DB killer niet meer te verwijderen, zijn hiervoor andere oplossingen om toch een beter geluid uit te halen ?

Iemand ervaringen hier omtrent ?

 

Share this post


Link to post

Een Akra zonder DB killer is bijna niet te doen in ons verstedelijkt gebied , met de DB killer op z'n plek klinkt ie toch ook mooi / luid genoeg ? 

Share this post


Link to post

Hoi,

Ik heb de Akrapovic (specifiek euro4) voor m'n 2017 GTS 300.

Hij is aan de stille kant. Klinkt maar zeer lichtjes harder dan de standaard uitlaat.

Voor mij persoonlijk is het goed zo.

Mvg,

Jan

Share this post


Link to post

vergeet niet dat deze nog luider gaat worden naargelang de km's 

Share this post


Link to post

Hangt er toch al zo'n 1000km op en is nog steeds aan de stille kant.
Nu, ik vind dat zelf helemaal niet erg. Geen zin om met oordopjes te gaan rijden owv een luide uitlaat.

Edited by JanGTS

Share this post


Link to post

Bedankt voor de reacties, nu moet hij voor mij ook niet gaan knallen maar de Euronorm 3 heeft best wel een mooi geluidje die ook niet voor overlast zorgt, vind het evenzeer jammer dat het verschil tussen een originele uitlaat niet zo groot is je betaald er immer een beetje voor, nu heb je alleen nog het uitzicht waarvoor je het moet doen.

zou leuk zijn als er oplossingen voor waren om die toch ietjes krachtiger te laten klinken

 

Share this post


Link to post

Sinds paar dagen heb ik mijn nieuwe Vespa in ontvangst mogen nemen, ik heb het geluid nu kunnen testen en inderdaad de akrapovic is een pak stiller en niet veel meer geluid dan de originele uitlaat. Vind het wel spijtig want de euro 3 norm akrapovic klinkt veel mooier.

Mochten er mensen zijn die weten hoe deze iets krachtiger te laten klinken hoor ik het graag.

 

 

Share this post


Link to post
15 uren geleden, Dydo zei:

Sinds paar dagen heb ik mijn nieuwe Vespa in ontvangst mogen nemen, ik heb het geluid nu kunnen testen en inderdaad de akrapovic is een pak stiller en niet veel meer geluid dan de originele uitlaat. Vind het wel spijtig want de euro 3 norm akrapovic klinkt veel mooier.

Mochten er mensen zijn die weten hoe deze iets krachtiger te laten klinken hoor ik het graag.

 

 

een andere diameter db killer ? 

Share this post


Link to post

Nee helaas is deze niet te vervangen bij deze versie, zoek nog steeds een oplossing hiervoor

Share this post


Link to post

hahaha perfect, nu nog spaken zetten

 

Share this post


Link to post

Heb net een Akrapovic uitlaat gemonteerd op mijn 2007 GTS250.  De Akra had ik besteld bij Easyparts (levertijd 6 weken).

Is nog de euronorm 3 versie en levert een mooi vol geluid, duidelijk een stuk luider dan de originele uitlaat. Wellicht zijn beide versies nog steeds leverbaar.

Bemerk tevens dat de motor vinniger reageert en lichtjes 'doorloopt' wanneer ik bij het rijden de gashendel dichtdraai.  Even wennen toch.

Share this post


Link to post

Ik heb nu zelf een maandje de Euro4 Norm Akrapovic uitlaat onder mijn E4 GTS300Super zitten en het geluid ervan is echt top!
Klinkt bijna hetzelfde als de normale met losse DB-Killer alleen de E4 heeft een vaste DB-killer.

Op YouTube heb ik een filmpje staan hierover en hoor je ook hoe die klinkt.

Gr.JimSon

Share this post


Link to post

Afgezien van het geluid, brengt zo.n dure uitlaat ook voelbaar beter prestaties...tegenover de standaard GTS 300 uitlaat?

Share this post


Link to post

Ik heb het gevoel dat hij met de originele iets meer koppel heeft.

 

Share this post


Link to post
7 uur geleden, Mister T zei:

Ik heb het gevoel dat hij met de originele iets meer koppel heeft.

 

Nen automatiek met koppel, nu gaan we het krijgen :P

  • Haha 1

Share this post


Link to post
1 uur geleden, witte van zichem zei:

al mijn oude vespa's ,hebben meer koppel dan mijn gts .maar daar mag je natuurlijk niet meer op de openbare weg.

Ah bon, da's nieuw.  Is er een misschien een lage emissiezone in Zichem en omstreken? :)

Tot nader order worden motoren/ bromfietsen er nog altijd toegelaten. 

Groetjes, nero. 

Share this post


Link to post
1 uur terug, nero zei:

Ah bon, da's nieuw.  Is er een misschien een lage emissiezone in Zichem en omstreken? :)

Tot nader order worden motoren/ bromfietsen er nog altijd toegelaten. 

Groetjes, nero. 

die emissiezone laat die nog maar weg, die kan ik nog wel even missen.het is de cilinder inhoud die bij veel oudjes ni klopt, zelf in fout natuurlijk een paar keer .

en dan maar klagen dat ne gts ni vooruit gaat ,kwa verzekering mag 90% van de oudjes ni de weg op.

Share this post


Link to post
2 uur geleden, witte van zichem zei:

die emissiezone laat die nog maar weg, die kan ik nog wel even missen.het is de cilinder inhoud die bij veel oudjes ni klopt, zelf in fout natuurlijk een paar keer .

en dan maar klagen dat ne gts ni vooruit gaat ,kwa verzekering mag 90% van de oudjes ni de weg op.

wtf

Share this post


Link to post
39 minuten geleden, N!Ce zei:

wtf

als ik zie met wa gij rijd ,is alles toch wel geweten? en daar staan  precies een paar trage dingen tussen,wel sneller als mijne gts 300 cc ?

maar ik ga ni kunnen volgen .normaal zeker 

Share this post


Link to post

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...