Ga naar inhoud
Vespaforum.be

Nieuw op het forum


Paul-069

Aanbevolen berichten

Hallo allemaal,

Sinds vorige week maak ik gebruik van het forum. Ik heb vorig jaar een V50N uit 1967 gekocht, zodat mijn vriendin - zonder motorrijbewijs - ook kon rijden. Maar uiteindelijk maakt ze er nagenoeg geen gebruik van en ben ik inmiddels zwaar besmet. Ik heb nu vorige week een mooie originele 150 GLA gekocht. Aan de hand van het framenummer te herleiden dat ie uit de laatste maanden van 1959 komt. Hij behoeft nog de nodige TLC, maar ik kon het afgelopen zaterdag toch niet laten om te kijken hoe het reed. Met horten in de lage toeren - waarschijnlijk te oude benzine, want er is voldoende vonk - toch een rondje van 12 km gemaakt. Verder durfde ik niet, want anders is het zover teruglopen. Ondanks dat ik jaren (Meriden) Triumph en Harley Davidson heb gereden, was ik onder de indruk van het vermogen. Slechts 5,5 PK, maar als je een V50N gewend bent dan is dat toch bijna 4x meer vermogen (zo schat ik). Eerst maar eens een goede service beurt geven en dan wat verder op pad.

Hartelijke groeten,

Paul

 

y.jpg

20170610_230322_resizedx.jpg

x.jpg

20170610_230433_resizedx.jpg

Link naar reactie

Hoi Paul,

 

Gefeliciteerd met je aankoop ziet er tof uit.

Nog de O lak?

Wist je trouwens dat er in gelderland een redelijk actieve vespaclub is?

Aankomende zondag hebben we weer een tourrit die ook nog bij je in de buurt is,start in dieren en daarna route posbank ,arnhem en omgeving.

 

Groetjes,Thijs.

Link naar reactie

welkom op het forum. De beide wespen zien er inderdaad erg mooi uit.

Op een Vespa is het motorrijden inderdaad een totaal andere beleving.

Link naar reactie
21 uren geleden, Bowyer zei:

Hoi Paul,

 

Gefeliciteerd met je aankoop ziet er tof uit.

Nog de O lak?

Wist je trouwens dat er in gelderland een redelijk actieve vespaclub is?

Aankomende zondag hebben we weer een tourrit die ook nog bij je in de buurt is,start in dieren en daarna route posbank ,arnhem en omgeving.

 

Groetjes,Thijs.

Hey Thijs,

Dankjewel voor de uitnodiging, maar ben nog niet mobiel. De 50N bewaar ik in het zuiden van het land, maar zodra ik de GL klaar heb, dan rijd ik graag een keertje mee.

De 50N is volledig gerestaureerd en hoewel ik erg van een gerestaureerd exemplaar geniet, gaat mijn hart juist sneller kloppen van een origineel exemplaar. De GL zit grotendeels nog in de originele lak, maar ooit zijn het voorspatbord en de bulten opnieuw gespoten.

Hartelijke groeten,

Paul.

 

 

Link naar reactie

Hoi Paul,

 

Jammer dat je nog niet kan rijden.

Als je zin hebt kijk even op de site van vespaclub gelderland daar staan ook alle ritten aangekondigd.

Wel even contact opnemen.

 

Groetjes,Thijs.

Link naar reactie

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...