Jeroen Dijck Geplaatst: 5 juni 2017 Delen Geplaatst: 5 juni 2017 beste leden, hier ben ik nog eens voor jullie professionele meningen. deze ziet er mij correct uit. buiten het "lelijk" groen. en de zadels lijken mij ook niet echt correct. graag jullie meningen. misschien kan ik deze zomer nog rijden. Link naar reactie
N!Ce Geplaatst: 5 juni 2017 Delen Geplaatst: 5 juni 2017 Jammer van overspuiten, maar ik geloof wel dat die scooter klopt, zelfs 2de zadel. Sidvespa heeft er ook zo eentje, denk ik Link naar reactie
Jeroen Dijck Geplaatst: 7 juni 2017 Auteur Delen Geplaatst: 7 juni 2017 beste leden, heeft er nog iemand opmerkingen over de vespa? Groetjes jeroen Link naar reactie
AJ Geplaatst: 7 juni 2017 Delen Geplaatst: 7 juni 2017 Hangt beetje vd prijs af denk... Groet, AJ Link naar reactie
sidvespa Geplaatst: 8 juni 2017 Delen Geplaatst: 8 juni 2017 Is volgens mij wel een Italiaanse schone ( geweest gezien de inderdaad volgens mij slechte paintjob ) zadels zijn idd origineel volgens mij is volgens mij een model 53 hiervoor zijn er een paar aanwijzingen zoals de gesloten motor bil en een paar andere details , van een ding ben ik wel niet zeker of dit van het model 53 is en dat is het voorlicht , dit lijkt mij nogal klein ,dit moet normaal 105 mm zijn , en als ik de verhoudingen van de rest van de vespa zo bekijk zou dit wel eens een 95 mm van een ouder model kunnen zijn , voor de rest kunnen we op de foto's weinig uitmaken hoe goed de motor enz is ( kijk voor de zekerheid even na of hij geen speling op de as van de kickstarter heeft als ook speling op de krukas kant vliegwiel ! Ik heb ook de advertentie eens bekeken , maar over de prijzen van de Vespa's en dan ook deze daar ga ik mij niet meer aan wagen , de discuties dat ze de pan uitswingen zijn volgens mij al eens gevoerd grtz sidvespa pm ,n!ce de mijne is een ouder model ;-) Link naar reactie
sidvespa Geplaatst: 8 juni 2017 Delen Geplaatst: 8 juni 2017 Is volgens mij wel een Italiaanse schone ( geweest gezien de inderdaad volgens mij slechte paintjob ) zadels zijn idd origineel volgens mij is volgens mij een model 53 hiervoor zijn er een paar aanwijzingen zoals de gesloten motor bil en een paar andere details , van een ding ben ik wel niet zeker of dit van het model 53 is en dat is het voorlicht , dit lijkt mij nogal klein ,dit moet normaal 105 mm zijn , en als ik de verhoudingen van de rest van de vespa zo bekijk zou dit wel eens een 95 mm van een ouder model kunnen zijn , voor de rest kunnen we op de foto's weinig uitmaken hoe goed de motor enz is ( kijk voor de zekerheid even na of hij geen speling op de as van de kickstarter heeft als ook speling op de krukas kant vliegwiel ! De veer aan de carburator is wel niet origineel en kan wel op een beetje gebricoleer duiden KM teller is een mooi accesoire als hij werkt zeker na te kijken want kan ook een dure nachtmerrie worden als hij dient geresiveerd dient te worden wat bij mij ook ? Opwekt is dat hij al een nieuw inschrijvings bewijs heeft , wat er op wijst dat de eigenaar deze nog niet zo lang in zijn bezit heeft volgens mij , dus miskoop ? Of gekocht om winst op te maken ? Ik heb ook de advertentie eens bekeken , maar over de prijzen van de Vespa's en dan ook deze daar ga ik mij niet meer aan wagen , de discuties dat ze de pan uitswingen zijn volgens mij al eens gevoerd grtz sidvespa pm ,n!ce de mijne is een ouder model ;-) Link naar reactie
N!Ce Geplaatst: 18 juni 2017 Delen Geplaatst: 18 juni 2017 Op 8-6-2017 om 17:40, sidvespa zei: Is volgens mij wel een Italiaanse schone ( geweest gezien de inderdaad volgens mij slechte paintjob ) zadels zijn idd origineel volgens mij is volgens mij een model 53 hiervoor zijn er een paar aanwijzingen zoals de gesloten motor bil en een paar andere details , van een ding ben ik wel niet zeker of dit van het model 53 is en dat is het voorlicht , dit lijkt mij nogal klein ,dit moet normaal 105 mm zijn , en als ik de verhoudingen van de rest van de vespa zo bekijk zou dit wel eens een 95 mm van een ouder model kunnen zijn , voor de rest kunnen we op de foto's weinig uitmaken hoe goed de motor enz is ( kijk voor de zekerheid even na of hij geen speling op de as van de kickstarter heeft als ook speling op de krukas kant vliegwiel ! De veer aan de carburator is wel niet origineel en kan wel op een beetje gebricoleer duiden KM teller is een mooi accesoire als hij werkt zeker na te kijken want kan ook een dure nachtmerrie worden als hij dient geresiveerd dient te worden wat bij mij ook ? Opwekt is dat hij al een nieuw inschrijvings bewijs heeft , wat er op wijst dat de eigenaar deze nog niet zo lang in zijn bezit heeft volgens mij , dus miskoop ? Of gekocht om winst op te maken ? Ik heb ook de advertentie eens bekeken , maar over de prijzen van de Vespa's en dan ook deze daar ga ik mij niet meer aan wagen , de discuties dat ze de pan uitswingen zijn volgens mij al eens gevoerd grtz sidvespa pm ,n!ce de mijne is een ouder model ;-) @sidvespa ik bedoeld dat jij ook zulk zadel had ;o) Link naar reactie
sidvespa Geplaatst: 18 juni 2017 Delen Geplaatst: 18 juni 2017 Idd N!ce deze zijn dezelfde grtz sidvespa Link naar reactie
Jeroen Dijck Geplaatst: 21 juni 2017 Auteur Delen Geplaatst: 21 juni 2017 Welk is de juiste kleur voor dit type Vespa? Ral ik zie graag het wit beige kleur. Maar weet niet of dit past bij dit model Link naar reactie
dmi Geplaatst: 21 juni 2017 Delen Geplaatst: 21 juni 2017 gebroken wit is de enige kleur waarin de vm1t geleverd is. De zadels zijn trouwens niet origineel, ofwel is van het voorste de chromen bar afgehaald, en origineel hoort er een kussen ipv zweefzadel als duozit. Misschien was dit destijds optioneel, maar aangezien het originele zadel die chromen bar hoort te hebben lijkt het onwaarschijnlijk dat ze een optie verkopen die die overbodig maakt. Kam op de koplamp is fout, chokehendel lijkt te ontbreken. Zeker letten op de billen, die moeten aluminium zijn bij een VM1T, en zijn moeilijk te vinden. Lijkt wel een interessante om te restaureren, maar verschiet niet van wat het zal kosten. Link naar reactie
Jeroen Dijck Geplaatst: 21 juni 2017 Auteur Delen Geplaatst: 21 juni 2017 Op de koplamp zit toch geen kam? volgens sidvespa zijn de zadels origineel heeft zelf zo eene. Chokehendel zit normaal onder de zadel? Link naar reactie
dmi Geplaatst: 21 juni 2017 Delen Geplaatst: 21 juni 2017 Maar op de koplamp hoort wel een kam. Zoals ik zei... op het voorste zadel hoort een chromen bar achteraan. Het kan zijn dat je zadelframe origineel is, maar het zadeldek, het ontbreken van die bar en de oppervlaktetechnieken zijn het niet. Zadelframe moet zwart zijn, veren en bar verchroomd, zadeldek donkergroen (worden met de leeftijd meestal bijna zwart). Achterste zadel is bij de VM1t altijd een kussen op oude foto's. Die van Sidvespa is geen 1953 model, en dus is de afwerking hélemaal anders. Ik heb wel een 1953 vm1t, en héél héél veel opzoekingswerk gedaan ;-) Trouwens, nu valt mijn oog erop. De behuizing van de kilometerteller is volgens mij een goedkope reproductie, of afkomstig van een ander model, wat jammer is. Er bestaan 2 tellers die optie waren op de vm1t, maar deze lijkt niet te kloppen. Choke zit idd onder het zadel, maar die komt tot aan de tankdop. Moeilijk te zien, maar hij lijkt er niet te zitten. Kijk naar deze (ik ken de eigenaar niet hoor) en vergelijk de details:https://www.2dehands.be/motoren/motoren/vespa/vespa-faro-basso-353429167.html Link naar reactie
Aanbevolen berichten
Gearchiveerd
Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.