Ga naar inhoud
Vespaforum.be

PK50 met motorplaten


Marc P.

Aanbevolen berichten

Greetings,

dit onderwerp zal wel eens  aan bod geweest zijn maar omdat ik nergens een klaar antwoord vind stel ik hem toch maar.Ik ben in het bezit van een PK50xl van '87 die ik graag voorbij de 50 zou willen zien gaan.Mijn vraag is indien ik die zou kunnen inschrijven als motorvoertuig zodat ik legaal de weg op kan.Het is niet mijn bedoeling om ermee te gaan dragracen maar een 20-tal erbij zou het mogelijk maken om ermee naar mijn werk te gaan .Indien mogelijk wat zijn de te volgen stappen en kosten? (douane,homologatie etc.)

Alvast bedankt.

Link naar reactie

Enige mogelijkheid voor een pk 

Tunen en zorgen dat hij sneller dan 50 gaat ( kan ook 55 zijn ,ben niet zeker)  laten keuren en inschrijven als moto in NL en dan terug  invoeren. 

 

 

Link naar reactie

Gaat niet, je moet kunnen aantonen dat je voertuig af fabriek , standaard dus  , sneller dan 45 km rijdt. En dit dmv documentatie, ...en helaas een pk heeft al snelheid op de officiële docs " ...snelheid bepaald door de wetgeving van het land ... " of zoiets van die aard. Geen specifiek getal dus. 

Het is mij wel gelukt  via bfov voor een 50s ' 64, die wel een  officiële snelheid van 60 had in de documentatie.

Maar wie niet waagt blijft maagd...

Link naar reactie
1 uur terug, Adrian zei:

Gaat niet, je moet kunnen aantonen dat je voertuig af fabriek , standaard dus  , sneller dan 45 km rijdt. En dit dmv documentatie, ...
 

Klinkt logisch, maar heb je dan veel moeite moeten doen om ze te overtuigen? Want dit is niet echt wat ik als antwoord kreeg toen ik de vraag stelde aan de BFOV. 
Soit... ik heb nooit een dossier ingediend hoor. gewoon geïnformeerd. Ze leken voor mijn Zundapp (geen motorfiets) de keuze aan mij te laten hoe ik hem wou inschrijven.  

Link naar reactie

maar heb je dan veel moeite moeten doen om ze te overtuigen?... .

 

nope , in geval van 50 s gewoon documenten invullen en paar weken later was dit OK. 

jaar later geprobeerd met een special , en die kreeg ik terug, helaas

Link naar reactie

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...