Ga naar inhoud
Vespaforum.be

Lekkende Carburateur


Dick Verhoef

Aanbevolen berichten

Hallo Vespisten,

ben bezig aan een Vespa VNB 3T, ik krijg mijn carburateur niet lekvrij, heb al eens al de pakkingen en keeringen vervangen, maar probleem blijft bestaan, hij lekt hoogst waarschijnlijk bij de vlotterbak bovenop bij de pakking van het filtertje en/of de schroef bovenop. Ik heb de vlotternaald al vervangen, vlotterbak lijkt goed, niet lek of zo. Wie heeft er een idee wat de oorzaak kan zijn? Alvast bedankt voor een reactie.

IMG_1838.JPG

IMG_1839.JPG

Link naar reactie

Dick, heb je je carburateur al eens los van je Vespa opgevuld. Gewoon zoals op je foto's en dan met een kort slangetje aansluiten op een flesje wat je boven de carburateur hangt. Misschien zie dan beter waar het vandaan komt.

Bij mij was het destijds de pakking van het filterdeksel, lijkt bij jou op de 1e foto ook niet helemaal recht te zitten. Gewoon schoonmaken en oude pakking resten goed verwijderen.

Link naar reactie

Ik had net hetzelfde als jij.

Na veel zoeken was het de vlotter die niet goed afsloot, en dus bleef er maar 2takt lopen.

Een nieuwe vlotter en een nieuwe pakking en weg was het lek...

Nu de carburator is gedemonteerd kan je makkelijk testen of de vlotter wel goed afsluit.

Succes.

Link naar reactie

Als nu blijkt dat de lekkage bij de papieren pakking vandaan komt kan je deze eventueel vervangen voor een zelfgemaakt exemplaar.

Maak mijn pakkingen altijd zelf en heb goede ervaring met Reinz AFM 37/8 van 0,5mm (A3 vellen te koop in automateriaalzaak of internet). Vervolgens is het even knutselen met een stanlymes, schaar en gatenpons, maar dan heb je wel een kwaliteitspakking die goed bestemd is tegen olie en benzine.

Link naar reactie

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...