Pieter1 Geplaatst: 30 december 2016 Delen Geplaatst: 30 december 2016 Ik heb hier en daar al wat gelezen en allemaal een mooie technische uitleg. Waar ik helaas niet alles van snap. Wat tank ik nu in een Vespa VBA 1959 ? Euro 98 ? Volgens de Febiac test is geen enkele Vespa van meer dan 50 cc bestand tegen E10 Euro 95 ? Klopt dit. Een kort antwoord is voldoende hoor... Link naar reactie
nero Geplaatst: 30 december 2016 Delen Geplaatst: 30 december 2016 Ja. Groetjes, nero. Link naar reactie
pdvd Geplaatst: 30 december 2016 Delen Geplaatst: 30 december 2016 E10 kan oude leidingen en rubbers oplossen. een beetje liefhebber heeft deze al lang vervangen. De meeste voertuigbranden bij oldtimers gebeuren overigens ook door poreuze brandstofleidingen. Zowel voor E10 als voor de veiligheid is het dus goed deze op tijd te vervangen door een modernere leiding. Afgelopen zomer trouwens volop E10 getankt zonder problemen (wel goed mixen met 2-takt). Link naar reactie
Pieter1 Geplaatst: 30 december 2016 Auteur Delen Geplaatst: 30 december 2016 Bedankt, de leidingen zijn allemaal vervangen. Dus E10 zou geen kwaad kunnen dus. Maar, Nero schrijft volmondig ja, dan wordt het euro 98. Link naar reactie
nero Geplaatst: 30 december 2016 Delen Geplaatst: 30 december 2016 Het zijn niet alleen de leidingen en de rubbers, ook de oliekeerringen kunnen te lijden hebben van E10. Als je zeker wilt spelen betaal je iets meer en ga je voor E98. Groetjes, nero. Link naar reactie
Pieter1 Geplaatst: 30 december 2016 Auteur Delen Geplaatst: 30 december 2016 Merci allemaal dit was duidelijk Link naar reactie
Frederik9111 Geplaatst: 31 december 2016 Delen Geplaatst: 31 december 2016 Op lange termijn vreet ethanol ook aluminium (lees: uwe carter) aan (linkje). Zeer vuile brandstof! NIET gebruiken in een oldie! Link naar reactie
propliner Geplaatst: 1 januari 2017 Delen Geplaatst: 1 januari 2017 Inderdaad die "nieuwe" E10 95octaan is weeral een uitvindsel om ... "zogezegd" de "vervuiling" door uitstoot tegen te gaan. Mijn insziens weeral een "trucje" van de overheden en de olie + Auto industrie om de "oude" auto's eruit te krijgen door ofwel de aankoop van een nieuwe te pushen .. of het systematisch naar de kloten helpen van "oudere" auto's. Ook de bio-ethanol industrie die zodoende MEGA-subsidies ontvangt vaart er weer wel bij. allemaal onder het mom.. amaai we zijn toch goed bezig hé.. kijk eens hoe GROEN we tegenwoordig gaan rijden.. Dikke Bullshit. Lage-emissiezone? = verdoken taks op voertuigen.. Niks minder uitstoot.. kassa-kassa voor de overheid. de citroen is nog ni genoeg uitgeperst. klein voorbeeldje..Een containerschip verstookt 80TON crude-oil per dag...(dikke smerige substantie ) er varen er 7miljoen rond ( ongeveer ) daar misschien eens ne katalysator opzetten en "groen" laten tanken hehe kortom .. de oudjes moeten eruit zodat we allemaal snel ne nieuwe auto kopen.. liefst nog nen electrische.. want.. die vervuilen ni.. ah nee als die stroom van wind of zonne energie komt niet natuurlijk.. maar met die kleine fractie van opgewekte energie kunnen we ni iedereen zijne electrische auto laten rijden.. en die andere soorten van electrische energie opwekken.. kolen , bruinkool , aardgas , olie , schaliegas , en kernernergie ( nog de minste uitstoot ) vervuilen TOCH ni hé.. GOED bezig En ja alcohol vreet aluminium aan door het hydrofobe karakter ervan. allee das mijn mening hé een fantastisch 2017 en VEEL vespa-ritjes.. (zolang we nog mogen hé.. :-) ) Propliner Link naar reactie
Pieter1 Geplaatst: 1 januari 2017 Auteur Delen Geplaatst: 1 januari 2017 ola tot in de draai he Link naar reactie
Aanbevolen berichten
Gearchiveerd
Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.