woutervespa Geplaatst: 24 oktober 2016 Delen Geplaatst: 24 oktober 2016 Hallo , ik ben gestart met de restauratie van een GTR van 1970 . als ik het motornummer nakijk op scooterhelp nl. VNL3M kom ik op een px uit van 1978 . Op deze motor staat een dell orto 24-24 gemonteerd op een standaard 125cc ? volgens scooterhelp zou dit een 20-20 moeten zijn , de cilinder en cilinderkop zijn standaard 125 . Bestel ik best een 20-20 of is deze 24-24 te doen op een 125 cc ? Ik kon ,voor de demontage van de motor, deze onbelast laten draaien maar van zodra we er mee wilde rijden viel deze uit er is wel compressie verlies langs de segmenten en langs de cilinderkop ( geen koppakking ? ) Alvast bedankt ! Link naar reactie
Adrian Geplaatst: 24 oktober 2016 Delen Geplaatst: 24 oktober 2016 VNL3M is van een ts 125 toch ? Link naar reactie
Spaniard Geplaatst: 24 oktober 2016 Delen Geplaatst: 24 oktober 2016 Wat betreft je cilinderkop kan je als je een vlakke plaat hebt , ik gebruik daarvoor een stuk glas van een tafeltje , je plakt daar een vel schuurpapier 1000 of 2000 korrel op , ge moogt wat water gebruiken , en dan maak je 8-vormige bewegingen , lichtjes wat overgaan , zo maak je ze vlakker . grtz Link naar reactie
woutervespa Geplaatst: 24 oktober 2016 Auteur Delen Geplaatst: 24 oktober 2016 26 minuten geleden, Adrian zei: VNL3M is van een ts 125 toch ? Volgens scooterhelp p125x van 1978 ??? motornummer vnl3m 41510 . afmeting van de piston klopt nl. 52,5 . Link naar reactie
woutervespa Geplaatst: 24 oktober 2016 Auteur Delen Geplaatst: 24 oktober 2016 28 minuten geleden, Spaniard zei: Wat betreft je cilinderkop kan je als je een vlakke plaat hebt , ik gebruik daarvoor een stuk glas van een tafeltje , je plakt daar een vel schuurpapier 1000 of 2000 korrel op , ge moogt wat water gebruiken , en dan maak je 8-vormige bewegingen , lichtjes wat overgaan , zo maak je ze vlakker . grtz OK ! Ga ik morgen proberen , moet de bovenkant van de cilinder ook aangepakt worden ? Link naar reactie
Spaniard Geplaatst: 24 oktober 2016 Delen Geplaatst: 24 oktober 2016 Neen , je cilinderkop is van aluminium , je cilinder van staal , je kop kan miss vervormd zijn Link naar reactie
woutervespa Geplaatst: 25 oktober 2016 Auteur Delen Geplaatst: 25 oktober 2016 Ok bedankt ! iemand ervaring met die 24 - 24 op een 125 ? Link naar reactie
wijlen de Makke Geplaatst: 25 oktober 2016 Delen Geplaatst: 25 oktober 2016 Een 24-24 carbu is volgens mijn bescheiden mening te groot als ook de sproeiers die er in zitten. Daarom zal die ook stilvallen omdat hij bij het gas geven teveel benzine krijgt. Grtjs Makke Link naar reactie
Aanbevolen berichten
Gearchiveerd
Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.