Ga naar inhoud
Vespaforum.be

carburator


woutervespa

Aanbevolen berichten

Hallo , ik ben gestart met de restauratie van een GTR van 1970 . als ik het motornummer nakijk op scooterhelp nl. VNL3M kom ik op een px uit van 1978 .

Op deze motor staat  een dell orto 24-24 gemonteerd op een standaard 125cc ? volgens scooterhelp zou dit een 20-20 moeten zijn , de cilinder en cilinderkop zijn standaard 125 . 

Bestel ik best een 20-20 of is deze 24-24 te doen op een 125 cc ? 

Ik kon ,voor de demontage van de motor, deze onbelast laten draaien maar van zodra we er mee wilde rijden viel deze uit

er is wel compressie verlies langs de segmenten en langs de cilinderkop ( geen koppakking ? )

Alvast bedankt !    

 

   

 

    

Link naar reactie

Wat betreft je cilinderkop kan je als je een vlakke plaat hebt , ik gebruik daarvoor een stuk glas van een tafeltje , 

je plakt daar een vel schuurpapier 1000 of 2000 korrel op , ge moogt wat water gebruiken , en dan maak je 8-vormige 

bewegingen , lichtjes wat overgaan , zo maak je ze vlakker .

grtz

Link naar reactie
28 minuten geleden, Spaniard zei:

Wat betreft je cilinderkop kan je als je een vlakke plaat hebt , ik gebruik daarvoor een stuk glas van een tafeltje , 

je plakt daar een vel schuurpapier 1000 of 2000 korrel op , ge moogt wat water gebruiken , en dan maak je 8-vormige 

bewegingen , lichtjes wat overgaan , zo maak je ze vlakker .

grtz

OK !

Ga ik morgen proberen , moet de bovenkant van de cilinder ook aangepakt worden ?

 

Link naar reactie

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...