jeansprint Geplaatst: 7 september 2016 Delen Geplaatst: 7 september 2016 De gele draad komt van de spanningsregelaar en geeft bij een draaiende motor constante 12 volt. Ik neem steeds de gele draad in het stuur, zorgt enerzijds voor de stroom en anderzijds voor het signaal van de toerenteller. Let wel, het waren steeds scooters zonder batterij. Neem er anders een stroomschema bij... Succes, Jan. VSX1T.px200e.batt.pdf Link naar reactie
De Nice Geplaatst: 7 september 2016 Auteur Delen Geplaatst: 7 september 2016 1 uur terug, blen zei: Slim om dat op een openbaar forum te vermelden... . Euh en waarom niet misschien ? Liever een technisch antwoord op speedo vraag ja Link naar reactie
De Nice Geplaatst: 7 september 2016 Auteur Delen Geplaatst: 7 september 2016 @jeansprint merci ! mag ik dan stroomdraad en bruine draad (voor rpm) samen op de gele aansluiten ? Neem ik dan de gele draad die aan de multiconnector toekomt of die aan het voorlicht ? Had gelezen dat bij het uitschakelen van het licht de speedo ook uitvalt dan ? Link naar reactie
De Nice Geplaatst: 7 september 2016 Auteur Delen Geplaatst: 7 september 2016 Oke, beest geïnstalleerd. Alles werkt buiten de pinkers. Op de speedo geeft hij de rechterpinker niet aan en knipperen verloopt niet gelijkmatig. De pinkers zelf werken uitgezonderd rechts achter. De bulb daarvan vervangen maar het lag niet aan de bulb. Iemand een idee wat dit zou veroorzaken ? De stroomdraad is aangesloten op de zwart/gele draad die aan de multiconnector toekomt. De bruine voor RPM heb ik bevestigd aan de geel/zwarte draad die toekomt aan het voorlicht... De zwarte aan de zwarte van het voorlicht. Link naar reactie
jeansprint Geplaatst: 7 september 2016 Delen Geplaatst: 7 september 2016 Ziet er toppie uit... met de pinkers helaas geen ervaring! Jan. Link naar reactie
De Nice Geplaatst: 7 september 2016 Auteur Delen Geplaatst: 7 september 2016 Ben ondertussen op zoek gegaan naar een stroomdraad die 12v geeft bij ignition switch ON? Nie te vinden. Heb 1 gele draad gevonden maar die kwam uit hendel rechts en dus van de claxon-knop, die begon dus te claxonneren wnn ik rode draad van SIP aansluit. Elektrisch diagram word ik niet wijzer van, ken niks van elentriek IS er ergens een gele stroomdraad "verstopt" in het stuurhuis die gelijkaardig constante stroom geeft bij ignition ON? Heb op t net video's gezien van gasten die hun speedo werkt zonder draaiende motor... Link naar reactie
jeansprint Geplaatst: 7 september 2016 Delen Geplaatst: 7 september 2016 Zonder de motor aan geeft de rode draad van je batterij 12 volt gelijkstroom. Deze ga je moeten zoeken achter je klaxonneus aan je contact. Als ik me niet vergis, werken de speedo's zowel op wissel- ( AC ) als gelijkstroom ( DC ). Link naar reactie
De Nice Geplaatst: 7 september 2016 Auteur Delen Geplaatst: 7 september 2016 Dan hebben ze de standaard bekabeling van SIP wel veel te kort gemaakt... zal die draad eens opzoeken en uitmeten, zal de rode dan verlengen en daarop proberen aansluiten. Merci ! Link naar reactie
De Nice Geplaatst: 7 september 2016 Auteur Delen Geplaatst: 7 september 2016 ja die had ik al gezien, maar snap er de ballen van die rode draad van de SIP box heb ik al op verschillende draden aangesloten, maar die werken dus enkel bij motor aan. Ik zou niet weten welke kabel ze bedoelen met die "zwarte" die van batterij naar licht gaat... Link naar reactie
De Nice Geplaatst: 7 september 2016 Auteur Delen Geplaatst: 7 september 2016 Ik heb ooit samen met @Gette eens een sigarettenplug-lader voor gsm geinstalleerd op mn vorige PX, hij nam toen de stroom van de claxon onder de neuskap. misschien dat eens bekijken ? Ik weet dat ik toen gsm kon laden zonder draaiende motor.. Link naar reactie
jeansprint Geplaatst: 7 september 2016 Delen Geplaatst: 7 september 2016 In alle voertuigen is een rode draad 12 volt DC. Verbind rode draad van SIP aan de rode draad van je contact ( stroom ). Verbind de bruine draad van SIP aan de geel/zwarte ( toerental ). Verbind de zwarte met een zwarte draad in je stuur ( massa ). Jan. Link naar reactie
De Nice Geplaatst: 7 september 2016 Auteur Delen Geplaatst: 7 september 2016 Doen we:) keep u posted! Link naar reactie
De Nice Geplaatst: 7 september 2016 Auteur Delen Geplaatst: 7 september 2016 oke volgend probleem ik heb de rode draad aangesloten op stroomdraad van contactslot. Ik sluit de batterij aan en jawel de speedo licht mooi op, maar nu blijft die branden ook al staat hij op stuurslot nie goe dus, terug naar af Link naar reactie
De Nice Geplaatst: 8 september 2016 Auteur Delen Geplaatst: 8 september 2016 Heb een iets deftigere (modernere) multimeter voorhanden. Vanavond terug uitmeten. Heeft iemand een idee waar of welke kleur ik zou kunnen uitmeten onder de neuskap ? Best aan de grijze verbindingsblokken uitmeten ? Link naar reactie
jeansprint Geplaatst: 8 september 2016 Delen Geplaatst: 8 september 2016 Neem de witte draad eens aan je contact, deze voorziet de pinkerdoos van stroom met het contact op... Jan. Link naar reactie
De Nice Geplaatst: 8 september 2016 Auteur Delen Geplaatst: 8 september 2016 @jeansprint ik heb ondertussen in de ficheblok onder de neuskap een gele draad kunn kunnen okaliseren die netjes 12v geeft met contact aan en niks met contact off. De nieuwe multimeter werkt stukken makkelijker, ik maakte ook de fout om de aarding tegen carrosserie te houden, beter resultaat met zwarte pen in zwarte fiche te houden. Straks de sip draad aansluiten op de gele. Hopelijk is m'n cursus elektriciteit dan ook afgelopen KYP! Link naar reactie
jeansprint Geplaatst: 8 september 2016 Delen Geplaatst: 8 september 2016 Eind goed al goed Link naar reactie
De Nice Geplaatst: 8 september 2016 Auteur Delen Geplaatst: 8 september 2016 En jawel, we zijn er geraakt. Gele draad was the one die ik nodig had. Dus kort: *rode draad aan 12v draad (te vinden onder neuskap) *bruine draad aan geel/zwarte in stuurhuis *zwarte draad aan gelijk welke zwarte in stuurhuis Bedieningsknop heb ik rechts onder lichtschakelaars gekleefd en draad weggewerkt in stuurhuis. Even zoeken om powerbox en multiconnector weg te krijgen in stuurhuis, dan best voorste vijzen lichtjes aandraaien en dan 2 achterste en dan alles gelijk toedraaien. Instellingenmenu werkt vlot en is op 10 min ingesteld. DC versie is handig om je speedo te laten werken zonder de motor te laten draaien (instellingen doen met draaiende motor is niet zo comfortabel) @jeansprint merci voor de bijstand, very much appreciated ! @blen ik zal morgen de multimeter binnenbrengen bij een Proximus-center. Link naar reactie
De Nice Geplaatst: 9 september 2016 Auteur Delen Geplaatst: 9 september 2016 Pinkerprobleem ook opgelost. In de linkerbil is het ijzeren topje van de pin afgebroken die contact moet maken met het chassis. Een stuk alufolie doet het voorlopig. De speedo heeft geregeld zn kuren, uurmelding valt op 00.00u en springt vanzelf terug op juiste uur. Dashboard onderaan wordt soms zwart, herstarten lost dit op. Had deze problemen ook al op andere fora gelezen bij gebruikers. Ik ga me daar eens verder in verdiepen. Link naar reactie
blen Geplaatst: 9 september 2016 Delen Geplaatst: 9 september 2016 Op 7 september 2016 om 12:29, Domi zei: allez kom B. gij hebt toch ook ne 747 in uwen hof staan ;-) Zelfs 2, maar ik maar daar op openbare fora geen reklame voor @Domi ;-) Link naar reactie
De Nice Geplaatst: 12 september 2016 Auteur Delen Geplaatst: 12 september 2016 Nog even vermelden dat je best een bougiekop met ingebouwde weerstand plaatst ofwel een bougie type BR (R=resistor) om storingen in het elektronisch circuit te vermijden. Link naar reactie
EriX Geplaatst: 13 september 2016 Delen Geplaatst: 13 september 2016 Allé, binnenkort eens bij u langskomen om dat bij mij te installeren. Nu dat ge ne specialist bent... Link naar reactie
De Nice Geplaatst: 13 september 2016 Auteur Delen Geplaatst: 13 september 2016 Komt maar af ! Link naar reactie
Aanbevolen berichten
Gearchiveerd
Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.