Ga naar inhoud
Vespaforum.be

Sip digitale speedo vragen


De Nice

Aanbevolen berichten

De gele draad komt van de spanningsregelaar en geeft bij een draaiende motor constante 12 volt.

Ik neem steeds de gele draad in het stuur, zorgt enerzijds voor de stroom en anderzijds voor het signaal van de toerenteller. Let wel, het waren steeds scooters zonder batterij.

Neem er anders een stroomschema bij...

Succes, Jan.

 

VSX1T.px200e.batt.pdf

Link naar reactie

Oke, beest geïnstalleerd. Alles werkt buiten de pinkers. Op de speedo geeft hij de rechterpinker niet aan en knipperen verloopt niet gelijkmatig. De pinkers zelf werken uitgezonderd rechts achter. De bulb daarvan vervangen maar het lag niet aan de bulb. Iemand een idee wat dit zou veroorzaken ? De stroomdraad is aangesloten op de zwart/gele draad die aan de multiconnector toekomt. De bruine voor RPM heb ik bevestigd aan de geel/zwarte draad die toekomt aan het voorlicht... De zwarte aan de zwarte van het voorlicht.

20160907_162518.jpg

Link naar reactie

Ben ondertussen op zoek gegaan naar een stroomdraad die 12v geeft bij ignition switch ON? Nie te vinden. Heb 1 gele draad gevonden maar die kwam uit hendel rechts en dus van de claxon-knop, die begon dus te claxonneren wnn ik rode draad van SIP aansluit. Elektrisch diagram word ik niet wijzer van, ken niks van elentriek ;) IS er ergens een gele stroomdraad "verstopt" in het stuurhuis die gelijkaardig constante stroom geeft bij ignition ON? Heb op t net video's gezien van gasten die hun speedo werkt zonder draaiende motor...

Link naar reactie

Zonder de motor aan geeft de rode draad van je batterij 12 volt gelijkstroom.

Deze ga je moeten zoeken achter je klaxonneus aan je contact.

Als ik me niet vergis, werken de speedo's zowel op wissel- ( AC ) als gelijkstroom ( DC ).

 

Link naar reactie

ja die had ik al gezien, maar snap er de ballen van :) die rode draad van de SIP box heb ik al op verschillende draden aangesloten, maar die werken dus enkel bij motor aan. Ik zou niet weten welke kabel ze bedoelen met die "zwarte" die van batterij naar licht gaat...

Link naar reactie

In alle voertuigen is een rode draad 12 volt DC.

Verbind rode draad van SIP aan de rode draad van je contact ( stroom ).

Verbind de bruine draad van SIP aan de geel/zwarte ( toerental ).

Verbind de zwarte met een zwarte draad in je stuur ( massa ).

Jan.

Link naar reactie

oke volgend probleem :) ik heb de rode draad aangesloten op stroomdraad van contactslot. Ik sluit de batterij aan en jawel de speedo licht mooi op, maar nu blijft die branden ook al staat hij op stuurslot ;) nie goe dus, terug naar af

20160907_232525.jpg

20160907_232536.jpg

Link naar reactie

@jeansprint ik heb ondertussen in de ficheblok onder de neuskap een gele draad kunn kunnen okaliseren die netjes 12v geeft met contact aan en niks met contact off. De nieuwe multimeter werkt stukken makkelijker, ik maakte ook de fout om de aarding tegen carrosserie te houden, beter resultaat met zwarte pen in zwarte fiche te houden. Straks de sip draad aansluiten op de gele. Hopelijk is m'n cursus elektriciteit dan ook afgelopen :) KYP! 

Link naar reactie

En jawel, we zijn er geraakt. Gele draad was the one die ik nodig had.

Dus kort:

*rode draad aan 12v draad (te vinden onder neuskap)

*bruine draad aan geel/zwarte in stuurhuis

*zwarte draad aan gelijk welke zwarte in stuurhuis

Bedieningsknop heb ik rechts onder lichtschakelaars gekleefd en draad weggewerkt in stuurhuis.

Even zoeken om powerbox en multiconnector weg te krijgen in stuurhuis, dan best voorste vijzen lichtjes aandraaien en dan 2 achterste en dan alles gelijk toedraaien.

Instellingenmenu werkt vlot en is op 10 min ingesteld.

DC versie is handig om je speedo te laten werken zonder de motor te laten draaien (instellingen doen met draaiende motor is niet zo comfortabel)

@jeansprint merci voor de bijstand, very much appreciated !

@blen ik zal morgen de multimeter binnenbrengen bij een Proximus-center.

 

20160908_214356.jpg

2016-09-08 21.46.18.jpg

Link naar reactie

Pinkerprobleem ook opgelost. In de linkerbil is het ijzeren topje van de pin afgebroken die contact moet maken met het chassis. Een stuk alufolie doet het voorlopig.

De speedo heeft geregeld zn kuren, uurmelding valt op 00.00u en springt vanzelf terug op juiste uur. Dashboard onderaan wordt soms zwart, herstarten lost dit op. Had deze problemen ook al op andere fora gelezen bij gebruikers. Ik ga me daar eens verder in verdiepen.

Link naar reactie

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...