yag Geplaatst: 29 augustus 2016 Delen Geplaatst: 29 augustus 2016 Beste, Ben op een TS mator bezig die op een vbb gemonteerd is, die verstikt na een 100 meter rijden, in volle choke blijft hij stationair maar choke af begint hij te puffe. Naftkraan en leiding nagekeken en uitgekuist, er zit geen naft filter meer tussen, carbu uitgeblazen en onderhouden en de ontsteking nagezien, niets gebroken of dat los zit en op de juiste positie terug gemonteerd. De motor slaat wel direct aan en valt stilaan uit na 100 meter, zoals hij geen naft zou ontvangen. De bougie is nat na het uitvallen. groeten, kurt Link naar reactie
nero Geplaatst: 29 augustus 2016 Delen Geplaatst: 29 augustus 2016 Als uw bougie nat (en zwart) staat, proberen met een iets kleinere hoofdsproeier. Kijk in ieder geval na of de sproeiersetting en de carbu-maat wel kloppen en of de cilinder standaard is. Groetjes, nero. Link naar reactie
yag Geplaatst: 30 augustus 2016 Auteur Delen Geplaatst: 30 augustus 2016 ik heb de sproeiers de laatste keer goed uitgekuisd en zelf met een naald is doorgeweest voor te zien dat er geen vuiltje in zat, het zou kunnen dat ik ze vergroot heb en daarom zou stikken. de bougie is steeds nat en pik zwart Ik kan de sproeiers is proberen van een vnb motor die wel functioneerd. kurt Link naar reactie
nero Geplaatst: 30 augustus 2016 Delen Geplaatst: 30 augustus 2016 Houdt u toch maar aan de opgegeven sproeiermaten voor een T5 : venturi size: 24 mm main jet: 110/100 slow running jet w/air hole:100/100 slow running jet w/out air hole: 50/100 throttle valve: 8492.05 mixer tube: BE 4 main jet calibrator: 120/100 starter jet: 60/100 Groetjes, nero. Link naar reactie
mr160 Geplaatst: 30 augustus 2016 Delen Geplaatst: 30 augustus 2016 TS of T5? Groot verschil! Link naar reactie
nero Geplaatst: 30 augustus 2016 Delen Geplaatst: 30 augustus 2016 50 minuten geleden, mr160 zei: TS of T5? Groot verschil! Oei, ik moet precies beginnen brillen... main jet: 102 slow running jet: 50 diffuser: BE3 main air bleed: 160 throttle valve: 6823 4starter jet: 6o Groetjes, nero. Link naar reactie
yag Geplaatst: 5 september 2016 Auteur Delen Geplaatst: 5 september 2016 Sproeiers nagezien en is andere gestoken van de zelfde maat, het probleem blijft bestaan. gr, kurt Link naar reactie
nero Geplaatst: 5 september 2016 Delen Geplaatst: 5 september 2016 Probeer eens met een nieuwe hoogspanningsbobijn. Groetjes, nero. Link naar reactie
yag Geplaatst: 7 september 2016 Auteur Delen Geplaatst: 7 september 2016 Gisteren nog het contactpunt en kantjes van de bobijnen lichtjes opgeshuurd en is goed ontvet, nu is er ontsteking op de bougie zoals nooit ervoor, een echt vuurwerk. De naft komt tot aan de carbu maar de bougie lijkt mij toch niet verzopen te zijn na het kicken, zal de carbu misschien is switchen met een andere voor de test maar eerst het hoogspanningsbobijn. gr, kurt Link naar reactie
yag Geplaatst: 12 september 2016 Auteur Delen Geplaatst: 12 september 2016 issue solved, diameter naftdarm was te klein en kon de carbu niet genoeg voeden, na het plaatsen van een nieuwe darm was het opgelost. gr, kurt Link naar reactie
Frederik9111 Geplaatst: 13 september 2016 Delen Geplaatst: 13 september 2016 Cool dat je ook even het antwoord post! Goed voor de volgende met hetzelfde probleem. Enjoy the ride! Link naar reactie
yag Geplaatst: 14 september 2016 Auteur Delen Geplaatst: 14 september 2016 Dat zijn van die stoeme zaken waar men lang kan achter zoeken, er zat een papiere filter tussen, deze heb ik ervantussen genomen en blijkbaar was de diameter niet groot genoeg voor de carbu te voeden, Raar is wel dat hij eerst wel 20km gereden heeft met die diameter zonder probleem, het zullen de vespagoden geweest zijn... kurt Link naar reactie
Aanbevolen berichten
Gearchiveerd
Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.