Ga naar inhoud
Vespaforum.be

TS motor die verstikt na 100 meter.


yag

Aanbevolen berichten

Beste,

 

Ben op een TS mator bezig die op een vbb gemonteerd is, die verstikt na een 100 meter rijden, in volle choke blijft hij stationair maar choke af begint hij te puffe.

Naftkraan en leiding nagekeken en uitgekuist, er zit geen naft filter meer tussen, carbu uitgeblazen en onderhouden en de ontsteking nagezien, niets gebroken of dat los zit en op de juiste positie terug gemonteerd.

De motor slaat wel direct aan en valt stilaan uit na 100 meter, zoals hij geen naft zou ontvangen.

De bougie is nat na het uitvallen.

groeten,

kurt

Link naar reactie

ik heb de sproeiers de laatste keer goed uitgekuisd en zelf met een naald is doorgeweest voor te zien dat er geen vuiltje in zat, het zou kunnen dat ik ze vergroot heb en daarom zou stikken. de bougie is steeds nat en pik zwart

Ik kan de sproeiers is proberen van een vnb motor die wel functioneerd.

 

kurt

Link naar reactie

Houdt u toch maar aan de opgegeven sproeiermaten voor een T5 :

venturi size: 24 mm
main jet: 110/100
slow running jet w/air hole:100/100
slow running jet w/out air hole: 50/100
throttle valve: 8492.05
mixer tube: BE 4
main jet calibrator: 120/100
starter jet: 60/100

Groetjes, nero. 

Link naar reactie

Gisteren nog het contactpunt en kantjes van de bobijnen lichtjes opgeshuurd en is goed ontvet, nu is er ontsteking op de bougie zoals nooit ervoor, een echt vuurwerk.

De naft komt tot aan de carbu maar de bougie lijkt mij toch niet verzopen te zijn na het kicken, zal de carbu misschien is switchen met een andere voor de test maar eerst het hoogspanningsbobijn.

gr,

kurt

Link naar reactie

Cool dat je ook even het antwoord post! Goed voor de volgende met hetzelfde probleem.

Enjoy the ride!

Link naar reactie

Dat zijn van die stoeme zaken waar men lang kan achter zoeken, er zat een papiere filter tussen, deze heb ik ervantussen genomen en blijkbaar was de diameter niet groot genoeg voor de carbu te voeden, Raar is wel dat hij eerst wel 20km gereden heeft met die diameter zonder probleem, het zullen de vespagoden geweest zijn...

kurt

Link naar reactie

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...