Ga naar inhoud
Vespaforum.be

"Vespa" Bier (Vicus)


Tijs86

Aanbevolen berichten

Deze week op een terrasje bestel ik mij een streekbiertje in Tessenderlo. Een Vicus trippel.

Bij het krijgen van het flesje viel mij meteen iets op :D Die letter V komt mij bekent voor!

Vicus Tripel Blond
Het Vicusgenotschap de vereniging van bier- en Vespaliefhebbers.

De donkerblonde, licht gesluierde Vicus Tripel is een zacht bier met fijne bitterheid in de afdronk. Met een fruitig aroma en pittige moutsmaak is hij perfect voor gezellige avonden in fijn gezelschap. Naast zuiver water is mout een belangrijk ingrediënt van Vicus Tripel. De combinatie van maar liefst 4 moutsoorten zorgt voor de typische moutsmaak van onze Vicus Tripel. Tijdens het koken worden nog de nodige hoppen toegevoegd. Deze hop, die je prominent op ons etiket ziet pronken, zorgt voor de frisbittere afdronk.

De gisting zorgt voor de alcohol , na de gisting zijn de smaken en aroma’s in het prille bier aanwezig. Na een rijpings en  rustperiode is het bier klaar voor botteling. Na de hergisting op fles is het klaar voor consumptie.

Vicus Tripel is op z’n lekkerst tussen de 6 en 8°C, steeds uit een zuiver glas. Gezondheid!

 fles.png 

 

Een heel lekker Biertje en een echte aanrader voor de vespaliefhebbers die graag een puntje drinken!

http://vicusbier.be

Link naar reactie

D'as nu nog eens interessante info zie, zal eens gaan kijken bij mijn bierboer of dat te verkrijgen is! :lol:

Link naar reactie

Mooie website, mooi flesje. De marketing is belangrijker dan het bier zelf (zie Leffe) maar dit klinkt alleszins als mijn favoriete samenstelling. (al zou het misschien een 13e in een dozijn kunnen zijn, 't kan me niet schelen, als ik hem tegenkom zal ik zeker eens proeven)

Link naar reactie
  • 2 weken later...
  • 1 maand later...

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...