Ga naar inhoud
Vespaforum.be

pk 125 automatic , iemand die er iets van kent?


roufio

Aanbevolen berichten

is er iemand die wat ervaring heeft met een pk125 automatica , enkel de vario blijkt niet te werken , hij schakel niet vanzelf naar een hogere versnelling , starten en rijden gaat goed , maar hij huilt na 100 meter omdat hij in lage versnelling blijft 

Link naar reactie

Ik heb er ooit ook eentje gehad , normaal werkt het zo dat je twee poulies hebt eentje voor en eentje achter deze zijn met elkaar verbonden met een V-riem ( die toen in de tijd moeilijk te krijgen was ik weet niet nu maar voorzichtig daarmee dus ) , normaal is er een van de twee waar de V -riem aan de buitenkant ligt dan zit de andere aan de binnenkant , door het op toeren komen van de motor gaat de ene poulie openen waardoor de V-riem naar binnen gaat bij de andere gaat hij sluiten waardoor hij naar buiten gaat ( je kan dit vergelijken met de versnellingen op een fiets ) door deze verandering krijg je eerst trekkracht die gelijdelijk afneemt en over gaat in snelheid 

Ik zoek als ik tijd heb even of ik een tekening kan vinden 

mik hoop dat je hier al iets aan hebt 

grtz sidvespa

Link naar reactie

Hier zie je volgens mij wat ik wil zeggen met de positie van de poulies en V -riem 

 

http://www.scooterhelp.com/restorations/vespa.auto.engine.html

wanneer hij draait moeten de dus andersom kunnen gaan dus volgens mij best het boeltje eens opengooien en nakijken of alles goed kan bewegen naar waar het moet 

grtz sidvespa

Link naar reactie

hey sidney , bedankt , ga dat eens bekijken vandaag ,  ik laat het hier wel weten 

Link naar reactie
Op 18-6-2016 om 18:50, Adrian zei:

DAAN... ..

Ik heb al redelijk wat geleuteld aan de 125s van een maat van me. ik heb het probleem dat de vespa in zijn 4 blijft hangen. m.a.w. bijna hetzelfde probleem. Ik denk dat het iets kleins is, ook Wetsteyn in Rotterdam (Degene die automatica's droomt, heeft nu enkel nog nachtmerries). Ook zonder resultaat, we hebben zelfs op Wetsteyns advies via Ebay in Israël een pompje gekocht voor in het blok. Zonder resultaat, ik ben dus erg benieuwd, Raf!

 

 

Link naar reactie
  • 2 weken later...

hey sid , nee nog niet aan verder gedaan , ik hoop deze week , 

Link naar reactie

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...