Ga naar inhoud
Vespaforum.be

T5 carbu setting


PatRatInSpee

Aanbevolen berichten

Ik krijg men px blokje maar niet goed afgesteld...

px125 blokje

uiltaat origineel (zonder cat)  Ik zou een Simonini willen bestellen.

carbu 24g (t5)

Spoelpoorten en carbuhuis vergroot 

Cilinder pinasco 177 alu

Venturi polini luchtfilter

 

Alles gemonteerd (behalve de luchtfilter omdat deze nog onderweg is)

De motor start direct zonder choke.

Maar de motor wil niet graag in toeren klimmen en ontbreekt kracht! Mijn oude Spaanse gt blok is zelfs sneller...

Niets lijkt optimaal omdat er teveel benzine omhoog sputtert. Toch is de inlaatplaat niet beschadigd. 

 

 

Mijn mogelijke denkpistes:

de middelste sproeier is een be4 ipv een be3. Het rare is dat de be3 me groter lijkt door de meerdere gaatjes. Ik heb de be3 geprobeerd samen met de 118 en dit leek nog slechter te zijn.  Maw middelste buis van een standaard px is dus groter dan die van een t5?

het ontbreken van de filter geeft een totaal fout beeld?

ik ken de geschiedenis van de uitlaat niet. Misschien is deze versleten en houd die de kracht van de motor tegen? Nochtans als je erin blaast voel je geen weerstand?

Eerst roderen voordat deze in toeren gaat klimmen? De bijgeleverde doc. Zegt 1000km.

 

Iemand een idee? 

 

 

 

image.jpg

Link naar reactie

Groter en kleiner zijn geen goeie benamingen voor de mixertube - die werkt anders dan je verwacht (en niemand weet precies hoe :p)

Je dient een T5 carb helemaal in te stellen als PX carb, qua sproeiers (dus ook de top van je stack en de idle jet) en gasschuif. Enige voordeel dat je met de T5 carb op een niet T5 heb, is meer luchtaanvoer. Dat helpt alleen bij setups met flink grote poorten (a la T5).

Link naar reactie

Bedankt voor de duidelijke antwoorden!

even update: intussen in verwachting van een sip road...

Dus ik ga de 160/be3/... Zetten de grootste sproeier die ik momenteel heb is een 122 dus zal ik nog grotere bijbestellen...

Wat bedoel je met de gasschuif? Ik wist niet dat dit invloed had... Kan ik die van een 20/20 erin zetten? 

 

Link naar reactie

Leuk leesvoer! Ik zal het nog enkele keren moeten herlezen want het bevat veel info...

 

deze vond ik wel de moeite om even te posten...

An old dellorto manual recommends running at full throttle in 3rd and using the choke. This will richen the mix, if the motor picks up you are too weak, if it splutters you are too rich. If there is no change then you may be as well going up until some four stroking appears, to be on the safe side. This method only works on the main jet at wide open throttle as the choke will swamp all the other jets.

 

Link naar reactie

24g bezetting met grotere hoofdsproeier (120/be4/122) staat er nu onder samen met de venturi sip road 

Ontsteking op it (standaard en volgens de voorschriften van Pinasco) maar... 

de motor geraakt nog steeds niet in hoge toeren en trekt niet echt sneller op. 

 

De respons op het gas is wel sneller met de uitlaat. De uitlaat oogt zoals het origineel maar is wel iets kleiner. Het geluid is subtiel. En ben hier dus wel tevreden over!

Zou het dan toch iets met de ontsteking zijn?

image.jpg

Link naar reactie
1 uur terug, nero zei:

De cilinder/ segmenten al eens gecontroleerd? 

Groetjes, nero. 

Deze zijn nieuw... Pijltje naar de uitlaat en heeft een goede compressie! Ook de bougie en benzineleiding zijn vervangen. Deze is 60 cm dus zeker niet te lang en heeft een goede doorstroom. 

Link naar reactie

Probleem opgelost! Het probleem zat em dan toch in de ontsteking...

De groene draad van de killswitch in de junction box maakte af en toe 

ergens vals contact... Vermoedelijk met de vijs. Daardoor draaide ze niet goed op bepaalde toerentallen...

Veel moeite voor zo n klein iets... Wespje gaat veel beter nu en heeft veel meer koppel... Opzet geslaagd! Al vraag ik me af of ze na de rodage nog beter zal gaan... 

Link naar reactie

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...