Coen van der Lee Geplaatst: 29 november 2015 Delen Geplaatst: 29 november 2015 Hallo, Ik heb een probleem met schakelen met de GLX 150 1963. Als ik schakel hoor je hem echt vrij hard in de versnellingen klappen. Dus ik dacht dat is de primaire overbrenging. Niet dus. Ik heb ook al de koppeling strakker gezet maar niets hielp. Nu zie in op het kleine tandwiel slijtage. of hebben ze dat allemaal?. Wat kan het zijn? Link naar reactie
Daan Geplaatst: 29 november 2015 Delen Geplaatst: 29 november 2015 Die inslag is van je kickstarter, of in ieder geval je kickstarter tandwiel. Waarom schakelen soms zo hard gaat... controleer die eens je schakelkruis op slijtage. Bij een auto heb je synchromesringen die het toerental in je bak verlagen zodat je netjes en soepel kan op- of terugschakelen. In een oud vespa blok is dit niet natuurlijk en zul je soms een wat hardere knal horen om hem op te lijnen. omdat je krukas natuurlijk lekker toeren maakt tijdens het koppelen naar de volgende versnelling. Link naar reactie
nero Geplaatst: 29 november 2015 Delen Geplaatst: 29 november 2015 Je kan ook proberen om de koppelingskabel een KLEIN beetje harder aan te spannen (zonder dat de platen beginnen te slippen), meestal schakelt de motor dan iets soepeler. Heb je de behuizing boven de schakelklok goed opgevuld met vet? Groetjes, nero. Link naar reactie
Adrian Geplaatst: 29 november 2015 Delen Geplaatst: 29 november 2015 Mijn VBA knalt ook hoor, vooral als ik naar 1ste ga Als alles nog van 1963 is, ineens goede moment om hier en daar wat te reviseren. Gr Link naar reactie
Coen van der Lee Geplaatst: 29 november 2015 Auteur Delen Geplaatst: 29 november 2015 Ik heb inmiddels alles uit elkaar liggen. Ga de carters ultrasoon reinigen en daarna alles weer opbouwen met nieuwe lagers.en keerringen. De bovenste borgclip van de tandwielen was trouwens ook verbogen waardoor de tandwielen veel speling hadden. Dat kan het ook wel geweest zijn. Link naar reactie
Aanbevolen berichten
Gearchiveerd
Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.