Ga naar inhoud
Vespaforum.be

Music Please


herbal

Aanbevolen berichten

Ok, alvorens ik hier in dit topic mijn punt ga maken, eerst even dit: dit is een vespaforum, I know. Maar aangezien: 

 

1) muziek een wezenlijk deel van mijn leven uitmaakt

 

2) ik hier regelmatig passeer

 

3) het merendeel van mijn collega's naar MNM en Q-music luistert en er openlijk voor uitkomen fan te zijn van de Marco Borsato's, Jayzees en Christina Aguilera's van deze wereld, en ik overdag willens nillens nogal eens geconfronteerd wordt met diezelfde bagger :blink: ,

 

 

zou ik het hier eens graag over jullie muziekvoorkeuren willen hebben.

 

Wie luistert hier zoal wat?

 

Ik heb een boon voor de "betere" dingen uit de 70's en de 80's. Wat "beter" is en wat niet, maak je vooral gewoon zelf uit. Voor mij zijn dit de leuke dingen:

 

 

 

https://www.youtube.com/watch?v=2rfKYm_3-M0

 

 

https://www.youtube.com/watch?v=FSMF3h7LE2Q

 

 

Of ook

 

 

https://www.youtube.com/watch?v=lkR_HafkYak

 

 

https://www.youtube.com/watch?v=RY7S6EgSlCI

 

 

 

 

CHEERS!

 

 

 

 

Link naar reactie

Gelukkig kan mijn oortjes insteken op het werk. Moreel in een britpop-periode: Stone Roses, Blur, Oasis, Pulp,...

Ook leuk en op Pukkelpop gezien: Future Islands en War against Drugs.

Voor de rest: Rolling Stones, CCWR, David Bowie, Bob Dyan, Beatles, AC/DC, Johny Cash, Cohen, Pink Floyd, Led Zepplin,..

Als ik dan eens wil inhakken met het coderen: Detroit Techno, Dave Clarke, Deep house en minimal,...

Kapitein Winokio met de kinderen.

Link naar reactie

Gelukkig kan mijn oortjes insteken op het werk. Moreel in een britpop-periode: Stone Roses, Blur, Oasis, Pulp,...

Ook leuk en op Pukkelpop gezien: Future Islands en War against Drugs.

Voor de rest: Rolling Stones, CCWR, David Bowie, Bob Dyan, Beatles, AC/DC, Johny Cash, Cohen, Pink Floyd, Led Zepplin,..

Als ik dan eens wil inhakken met het coderen: Detroit Techno, Dave Clarke, Deep house en minimal,...

Kapitein Winokio met de kinderen.

Johny Cash. Briljant!

Link naar reactie

Als "muziekverslaafde" beschik ik over een immense verzameling/archief aan boeken over muziek, platen en cd's...als ik de FNAC binnenwandel ben ik verloren voor een paar uren.

 

Zonder muziek zou ik niet kunnen leven : muziek is helend, maakt je blij, ontroert en ontspant je, geeft je kippenvelmomenten en positieve vibes, brengt je in trance, muziek is dus tof !

 

Vroeger ging ik veel naar optredens (Pink Floyd, Bob Marley, AC/DC,The Cure, The Police, The Kids, Robert Palmer, Gruppo Sportivo, enz...enz...) kortom teveel om op te noemen.

 

Mijn smaak van muziek is heel ruim en gevarieerd en zeer uiteenlopend : van klassiek tot punk, van meditatiemuziek tot hard-rock, van reggae tot jazz, van rock tot droompop enz...

 

Wat bevat mijn jazz-collectie ? Philip Catherine, Chet Baker, Astrud Gilberto, Stan Getz, Billie Holliday, Stacey Kent, Toots Tielemans, Bill Withers, Boz Scaggs, Miles Davis, Rita Reys,

 

Melody Gardot, Diana Krall, Nora Jones, Peggy Lee, Julie London, Yvonne Walter, Jon Coltrane, enz...enz...Van jazz krijg ik nooit genoeg en wordt bij ons thuis het meest gespeeld.

 

Wat zit er voor het "steviger snoeiwerk" in mijn hard-rockverzameling ? Led Zeppelin, AC/DC, Van Halen, Rammstein, Black Sabbath, Deep Purple, Judas Priest, Mötorhead, enz...enz...

 

Wat is mijn favoriete 'psychedelische' rock-groep ? Pink Floyd, met de fantastische gitarist-zanger David Gilmour ( moet je door een goede Sennheiser-hoofdtelefoon beluisteren ! )

 

Ik hou ook van relax-muziek gebruikt voor zen-meditaties, massages,yoga, chants en healings van New World Music Limited- The Therapy Room (in combinatie met aromatherapie ).

 

Wat mijn collectie disco-muziek betreft kan ik genieten van Barry White en de groep Chic die ik ongelooflijk goed vind ( Good Times, My forbidden Lover, enz..) fantastische muzikanten !

 

Mijn pop-rockverzameling omvat : The Rolling Stones, The Beatles, Neil Young, Steve Miller Band, Bob Dylan, The Police, Chris Rea, Randy Newman, Janis Joplin, Cat Stevens, Nova Star,

 

Neil Diamond, Leonard Cohen, Joni Mitchell, Lou Reed, Rickie Lee Jones, Eric Clapton, Don Mc Clean, Mark Knopfler, Tracey Chapman, Sade, Nills Lofgren, John Denver, Randy Crawford,

 

Jim Morrisison & The Doors, The Milk Carton Kids, Willy Nelson, Jim Croce (prachtmuziek !), Fleetwood Mac, enz...enz...weeral veel te veel om hier allemaal te vermelden.

 

Voor de rest hou ik ook van Elvis, Frank Sinatra, Enya, Rumer, Amy Winehouse, Nat King Cole, Peter Tosh, Buena Vista Social Club, Carla Bruni, Henri Salvador, Andrea Boccelli, Kraftwerk,

 

Shelby Lynne, Johny Cash, Loorena Mc Kennit, enz...enz... En geregeld kijk ik ook eens naar een boeiende muziekdocumentaire want van een "muziekverslaving" genees je nooit ;)

Link naar reactie

@Vespaciao: Jij eet van alle tafels, en je hebt groot gelijk. Fijne reactie! En... genezen of afkicken is niet nodig. Gewoon blijven snuiven !

 

Een nummer dat het om één of andere oorzaak bij mij altijd doet is "The year of the cat" van Al Stewart. Een uniek nummer. Heeft veel te maken met sfeerschepping en herinneringen aan een goede kindertijd.  

 

https://www.youtube.com/watch?v=zvBfIdhG974

Link naar reactie

Muziek is echt "voedsel voor de ziel" en een " bevrijding uit de dagelijkse sleur"...in alle muziekgenres zitten zeer goede nummers die "klassiekers" worden.

 

Muziek wordt onbeschrijflijk mooi als ze door een goede installatie + kwaliteitsboxen wordt gestuurd, zelfs bij lage volumes heb je een "vol geluid".

 

Een goede hoofdtelefoon is soms heel belangrijk om geluiden te horen, die je normaal niet hoort door je luidsprekers.

 

Muziek kan je inderdaad beelden doen terugroepen aan je slow met je eerste lief, je huwelijk, aan je schooltijd, fuiven, jeugdbeweging, enz... enz... :) 

Link naar reactie

Vorige maand hoorde ik een "song" die lang in je hoofd blijft nazinderen : My Silver Lining van First Aid Kit ( van het Zweedse folkduo Johanna & Klara )

 

Deze "song" is gebruikt in 2 commercials voor de nieuwe Renault Kadjar...als je er van houd, een "orgasme" voor je oren ;)...

Link naar reactie
  • 2 weken later...

Inderdaad een mooi ding. Wij als Belgen / Vlamingen weten vaak maar heel weinig van de goede dingen uit Scandinavië. Als je van sfeerschepping houdt: Royksopp uit Noorwegen!

 

https://www.youtube.com/watch?v=KLpkXtM-VI8

 

https://www.youtube.com/watch?v=qczr6Z2qtpE

 

 

Momenteel is er één ding dat ik erg kan aanbevelen: het nieuwe album van Editors  : In dream

Redelijk geniaal.

Link naar reactie
  • 2 weken later...

Favoriete groepen: Stone Roses, Beastie Boys, The Verve, The Smiths / Morrissey, Spiritualized, The Jam, The Specials, Beta Band, Blur, Primal Scream, LCD, ...

en recentere favorieten:

King Krule, Sleaford Mods, Caribou, Foals, Miles Kane,...

 

Daarnaast staan bij mij ook geregeld Northern Soul, Liaisons Dangereuses ("AB muziek") en mod-compilaties op.

 

Music Saves!

Link naar reactie

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...