Ga naar inhoud
Vespaforum.be

Warm Stilvallen


DWJ

Aanbevolen berichten

Vespa VNB start vlot, draait mooi stationair en rijd goed...tot hij warm staat (na +/-20km). Vertraging bij het gas geven (krijgt precies teveel benzine) en bij het lossen van de gas valt hij stil, ook tijdens het rijden. Bougie is mooi gekleurd dus ik denk aan een carburator probleem? Deze proper maken of kijk ik best eerst nog iets anders na? Wil namelijk nog zoveel mogelijk rijplezier voor de winter.

Link naar reactie

Eerst even testen met koude motor, dan de motor uitzetten en met een föhn de bobine warm maken. Als hij daarna niet start, weet je wat het probleem is.

 

Dan zou ik classic parts mailen en vragen om een nieuwe. Ik herinner me een keer dat ik een nieuwe ducati bobine gekocht had bij Vintage scooters een paar jaar geleden. Deze was ook kapot, ik kreeg snel en kostenloos een nieuwe toegestuurd.

 

Ik zou het erop wagen. 

Link naar reactie

Is dit het niet, dan zou ik je carburateur open maken en het filter reinigen. Kijk ook even in de binnenkant van de tank. Als deze roestig is, dan moet je denken aan een tankcoating. 

 

     Ik heb reeds 3 tanks gecoat en tank-cure is een fijn stappenprogramma om mee te werken. Denk wel aan de droogtijden. na 0,5 week de      (nieuwe) brandstofkraan monteren dan hard de lak lekker om de kraan uit en na 2 weken droogtijd is echt nodig alvorens je er weer brandstof ingooit.

 

Is je filter en tank schoon, controleer je olie. Misschien ruikt deze naar brandstof en haal je vliegwiel eraf om te controleren op brandstof lekkages.

Link naar reactie

Na het uitvallen start hij wel direct terug zonder problemen, daarom dacht ik dat het niet met de bobine zou te maken hebben, of kan dit nog wel?

En tank is enkele maanden geleden roestvrij gemaakt. Ik zal al eens beginnen met te controleren op lekkages en filters e.d.proper te maken.

 

Beiden al bedankt voor de reactie!

Link naar reactie

Had vandaag tussen de werkuren een kwartiertje vrij dus Vespa nog eens proberen starten en deze viel elke keer stil . Beschermkap van carbu er even afgehaald en kwam tot

de conclusie dat de luchtfilter vol benzine hangt dus ik gok ik op vlotter/ naald? Hopelijk nog snel rijklaar met komende na-zomerse week. :)

Link naar reactie

Neen, start overigens ook direct maar moet ofwel gas geven of choke volledig openen om hem draaiende te houden.

Dit nu ook als hij koud staat! Andere bobinne geprobeerd, zonder effect. Filtertje is proper... komt voldoende benzine toe dus geen lekkages.

Link naar reactie

Na een revisie van de carburator even gestart en hij bleef voorlopig stationair draaien. Kon wel maar even testen aangezien ik nog geen nieuwe pakking voor onderaan carburator

had en er daar natuurlijk steeds wat benzine uitvloeide. De post mag spoedig aanbellen met een pakje! Hopelijk is het hiermee opgelost, ga ook binnenkort wel eens compressie controleren.

Tussen welke waarden moet deze liggen?

Link naar reactie

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...