DWJ Geplaatst: 20 september 2015 Delen Geplaatst: 20 september 2015 Vespa VNB start vlot, draait mooi stationair en rijd goed...tot hij warm staat (na +/-20km). Vertraging bij het gas geven (krijgt precies teveel benzine) en bij het lossen van de gas valt hij stil, ook tijdens het rijden. Bougie is mooi gekleurd dus ik denk aan een carburator probleem? Deze proper maken of kijk ik best eerst nog iets anders na? Wil namelijk nog zoveel mogelijk rijplezier voor de winter. Link naar reactie
jje Geplaatst: 20 september 2015 Delen Geplaatst: 20 september 2015 Ik denk eerder je bobine ... .het beste is een externe bobine te monteren , heb ik bij mijn vnb ook gedaan , werkt perfect nu . Heb overigens ook hetzelfde gehad bij mijn GLB , ook de bobine vervangen en opgelost ... Link naar reactie
DWJ Geplaatst: 20 september 2015 Auteur Delen Geplaatst: 20 september 2015 Ik heb enkele dagen terug net een nieuwe bobine gemonteerd, omdat deze defect was, namelijk volgende: http://vespaclassicparts.com/producten/electriciteit/toebehoren/bobine-6v-past-op-alle-modellen-sprint-gt-gtr?page=0,1 Kan het daar dan met te maken hebben? Link naar reactie
Daan Geplaatst: 21 september 2015 Delen Geplaatst: 21 september 2015 Eerst even testen met koude motor, dan de motor uitzetten en met een föhn de bobine warm maken. Als hij daarna niet start, weet je wat het probleem is. Dan zou ik classic parts mailen en vragen om een nieuwe. Ik herinner me een keer dat ik een nieuwe ducati bobine gekocht had bij Vintage scooters een paar jaar geleden. Deze was ook kapot, ik kreeg snel en kostenloos een nieuwe toegestuurd. Ik zou het erop wagen. Link naar reactie
Daan Geplaatst: 21 september 2015 Delen Geplaatst: 21 september 2015 Is dit het niet, dan zou ik je carburateur open maken en het filter reinigen. Kijk ook even in de binnenkant van de tank. Als deze roestig is, dan moet je denken aan een tankcoating. Ik heb reeds 3 tanks gecoat en tank-cure is een fijn stappenprogramma om mee te werken. Denk wel aan de droogtijden. na 0,5 week de (nieuwe) brandstofkraan monteren dan hard de lak lekker om de kraan uit en na 2 weken droogtijd is echt nodig alvorens je er weer brandstof ingooit. Is je filter en tank schoon, controleer je olie. Misschien ruikt deze naar brandstof en haal je vliegwiel eraf om te controleren op brandstof lekkages. Link naar reactie
DWJ Geplaatst: 21 september 2015 Auteur Delen Geplaatst: 21 september 2015 Na het uitvallen start hij wel direct terug zonder problemen, daarom dacht ik dat het niet met de bobine zou te maken hebben, of kan dit nog wel? En tank is enkele maanden geleden roestvrij gemaakt. Ik zal al eens beginnen met te controleren op lekkages en filters e.d.proper te maken. Beiden al bedankt voor de reactie! Link naar reactie
Coen van der Lee Geplaatst: 21 september 2015 Delen Geplaatst: 21 september 2015 Hallo, Ik heb 4 weken geleden het zelfde gehad en bij mij was de bobine defect. Als het vuil in de tank is zie je het gelijk aan het filtertje op de carburateur Je kan ook de compressie meten warm en koud. Succes ermee. Link naar reactie
DWJ Geplaatst: 25 september 2015 Auteur Delen Geplaatst: 25 september 2015 Had vandaag tussen de werkuren een kwartiertje vrij dus Vespa nog eens proberen starten en deze viel elke keer stil . Beschermkap van carbu er even afgehaald en kwam tot de conclusie dat de luchtfilter vol benzine hangt dus ik gok ik op vlotter/ naald? Hopelijk nog snel rijklaar met komende na-zomerse week. Link naar reactie
Daan Geplaatst: 25 september 2015 Delen Geplaatst: 25 september 2015 Kan het niet zijn dat je hem verzopen hebt? Link naar reactie
DWJ Geplaatst: 28 september 2015 Auteur Delen Geplaatst: 28 september 2015 Neen, start overigens ook direct maar moet ofwel gas geven of choke volledig openen om hem draaiende te houden. Dit nu ook als hij koud staat! Andere bobinne geprobeerd, zonder effect. Filtertje is proper... komt voldoende benzine toe dus geen lekkages. Link naar reactie
nero Geplaatst: 28 september 2015 Delen Geplaatst: 28 september 2015 Ik gok op valse lucht aan de inlaat of cilinderkop. En anders zou ik de cilinderkop eens demonteren om te zien of daar geen probleem is (schroeven of piston beschadigd). Groetjes, nero. Link naar reactie
DWJ Geplaatst: 2 oktober 2015 Auteur Delen Geplaatst: 2 oktober 2015 Na een revisie van de carburator even gestart en hij bleef voorlopig stationair draaien. Kon wel maar even testen aangezien ik nog geen nieuwe pakking voor onderaan carburator had en er daar natuurlijk steeds wat benzine uitvloeide. De post mag spoedig aanbellen met een pakje! Hopelijk is het hiermee opgelost, ga ook binnenkort wel eens compressie controleren. Tussen welke waarden moet deze liggen? Link naar reactie
DWJ Geplaatst: 7 oktober 2015 Auteur Delen Geplaatst: 7 oktober 2015 En eerste (doorweekte) ritje is vlot verlopen! Link naar reactie
Aanbevolen berichten
Gearchiveerd
Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.