Ga naar inhoud
Vespaforum.be

Motoconti


pietermann

Aanbevolen berichten

Ik heb vorige maand dezelfde scooter gekocht bij een gewoon erkende Vespa dealer. De adviesprijs was 4885 (abs gratis door actie van Vespa zelf) en de dealer gaf mij 10% korting in de vorm van accessoires. Opgeteld dus zelfs goedkoper mits je van plan bent voor +/- 480 eur accessoires te monteren.

 

succes

Link naar reactie

Ik heb hier toch een woord bijgeleerd :'zij import'. Ik begrijp die verhalen wel maar versta niet waarom de garantie anders zou zijn. Een bvb erkende d'ieteren concessiehouder voor bvb audi geeft toch niet meer garantie dan een 'gewone' dealer die dan niet via d'ieteren importeert?

Link naar reactie

Ik weet niet of het opgaat voor Vespa, maar bij Kawasaki was het destijds Kawasaki België (de officiële importeur) die de dealer vergoede voor herstellingen onder garantie, meestal vaste prijzen die nogal nipt berekend waren qua werkuren, maar soit.

Ik begrijp dan ook dat de importeur niet gaat opdraaien voor de garantie van een neven import waar hij niets aan verdiend heeft. In dit geval ga je bij het merk zelf moeten aankloppen als je al over wereldwijde garantie beschikt. In het geval van een Vespa is dit bij Piaggio Pontedera. Dat is het geval dat hier al in lang en breed besproken is. Dus ben je inderdaad beter af via een officiële dealer, tenzij de dealer van de neven import je zwart op wit zet dat hij persoonlijk garantie geeft, zoals bij een tweede hands bv.

Link naar reactie

tenzij de dealer van de neven import je zwart op wit zet dat hij persoonlijk garantie geeft, zoals bij een tweede hands bv.

 

en als hij stopt of failliet gaat sta je daar schoon...

 

Is al gebleken dat de Piaggio Benelux op een eilandje leeft dat toch wel een heel eind verwijderd is van Vespa Italië.

Als je bij officiële dealer X koopt en deze stopt of gaat failliet kan je nog altijd je garantie bij officiële dealer Y claimen.

Via nevenimport is de garantie gewoon gedaan eens die dealer stopt.

Link naar reactie

en als hij stopt of failliet gaat sta je daar schoon...

 

Is al gebleken dat de Piaggio Benelux op een eilandje leeft dat toch wel een heel eind verwijderd is van Vespa Italië.

Als je bij officiële dealer X koopt en deze stopt of gaat failliet kan je nog altijd je garantie bij officiële dealer Y claimen.

Via nevenimport is de garantie gewoon gedaan eens die dealer stopt.

En niet alleen garantie, maar ook eventuele terugroepacties en zo.

Link naar reactie

Er circuleert hier een topic over iemand die eentje kocht bij hen, nieuw, problemen die zeeeer lang aansleepten en dat was enkel en alleen te wijten aan die zij-import.

 

Piaggio Benelux trekt er snel zijn handen vanaf als er iets scheelt.

 

Soit, voor het zelfde geld heb je niks aan de hand natuurlijk, er zullen er genoeg zijn die daar wel kopen.

 

Ik heb  2de hands gekocht, das nul komma niks garantie

Link naar reactie

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...