Ga naar inhoud
Vespaforum.be

Nieuwe M7 Draad Tappen


Roeli

Aanbevolen berichten

Op de helicoil tapset staat M7x1...volgens de SIP is dit ook de spoed van de standaard draadstangen...zal straks de verkeerde foto nog even vervangen...

 

Je kunt de spoed toch meten met een draad meter... draai je een andere eruit en meet je die op. helicoil erin locktite erin en klaar... 

Link naar reactie

ja zo zit hij goed en dan met erin draaien goed aanduwen zodat hij netjes gesloten blijft en niet oprekt en een draadgang overslaat.

peuter de oude er toch maar eens uit tap het gat opnieuw op en probeer het dan nog eens.

Ik heb het idee dat je het andere veertje opgerekt hebt en dat hij nu ergens over de draad van het getapte gat heenloopt,waardoor de draad smaller word.

Er uit halen is echt heel simpel zodra je een puntje te pakken hebt draai je hem er zo uit.

Link naar reactie
  • 3 maanden later...

Oke, helicoil eerst wat uitgeboord om te verzwakken, dan kan je gemakkelijk het uiteinde grijpen met een fijne tang, en hem er als een spaghettisliert terug uittrekken. Ga niet opnieuw proberen met een helicoil...heb nu een draadstang M8 gekocht op de SIP. Ik hou jullie op de hoogte.

Link naar reactie

Ik ben bang dat dat niet zal lukken,de draad die je getapt hebt voor je helicoil is geen m8 en het gat is al te groot om opnieuw draad in te tappen.

De enige mogelijkheid die je nog hebt zal waarschijnlijk een nieuwe helicoil zijn of dichtlassen natuurlijk en een nieuw gat boren.

Link naar reactie

Yep is toch gelukt...uitgeboord om een helicoil van M8 x 1,25 in te draaien...helicoil er in, de SIP M8 draadstang er in en klaar is kees.

Heb nu van de site waar ik de M7x1 helicoil heb gekocht de bevestiging gekgren dat ze per ongeluk een M7 x 1,5 hebben meegegeven...(op doosje stond nochtans M7x1)

Veel tijd verscheten, maar eind goed al goed.

 

Link naar reactie

ach ja zo, ik had begrepen dat je de m8 draad gelijk in je carter zou hebben willen tappen met een nieuwe helicoil gaat het natuurlijk wel.

Fijn dat het toch gelukt is om goed trekstangen in je blok te krijgen.

Link naar reactie

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...