Ga naar inhoud
Vespaforum.be

Lambretta Carbu Vraagje


Macvespa

Aanbevolen berichten

Stomme vraag misschien,

 

maar is er een soort van ralentivijs op de karbouw van een lambretta (dellorto 1:18), zoals op een vespa?

 

Die van mij draait redelijk hoog in toeren...

 

Of zou er een keerring kapot zijn, waardoor die teveel lucht pakt?

 

txs,

 

k

Link naar reactie

Merci, Erik.

 

Maar het probleem is niet opgelost:

 

even schetsen: de lambretta draait in hoge toeren als hij 3 min draait. Maar de ralentivijs staat ok. Ze komt net niet tegen de gaskabel als de hendel "geen gas" geeft.

Als ik manueel op de carbu de gaskabel nog iets naar beneden duw, draait hij wel mooi ralenti.

 

Dus zit er precies speling op de gasschuif? Dus carbu open, en wat zie ik: het bakje waar de vlotter inhangt is met 1/3 gevuld met benzine... dat is toch niet de bedoeling?

 

En over die speling: dat is gewoon de speling die op het gaatje in de hendel op de karbouw zit waar de gaskabel inhangt, normaal lijkt me.

 

Iemand een idee wat ik nu eerst moet doen? Vlotternaald vervangen? Gasschuif lijkt me helemaal tot beneden te komen...

Link naar reactie

Er zit toch altijd naft in de vlotter kamer? De relanti is niet hetzelfde als de op/aan spanner van de gas kabel volgens mij. Als de gaskabel te fel is opgespannen dan gaat je inderdaad in veel te hoge toeren. Zit de relanti niet naast de lucht/mengschroef? Je kan ook de naald eens proper maken en ook de sproeiers maar dat heeft niet veel met hoge toeren te maken, me dunkt

Link naar reactie
  • 1 maand later...

opgelost.

Heel stom, iemand uiteindelijk toch maar naar laten kijken. Niets gevonden, alles werkte toen zoals het moest...

Terug thuis, testritje 3x ronde de blok, en lap prijs: volledig in hoge toeren. 

 

Vingertje op de hendel met gaskabel op de carbu, en terug ok. Bleek dus te zijn enkel als ik even volle gas gaf, waardoor de hendel te ver naar boven ging en niet terug kwam.

 

Gisteren even de carbu eronder gehaald en de gasschuif + veer + hendel eens goed ingespoten met WD40.

Rijdt terug als een speer :-)

 

stom he...

Link naar reactie

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...