Ga naar inhoud
Vespaforum.be

Wat Ik Me Afvraag...


Pieter1

Aanbevolen berichten

De originele gekatalyseerde uitlaat, icm een extra luchtfilter en een kleinere sproeier maken dat het blokje niet zo hard gaat.

 

Als de uitlaat al vervangen is, zal misschien je luchtfilter ook 'gefixed' zijn - check dan ook je sproeier even, want als die origineel blijft, krijg je vastlopers.

 

Zonder begrenzers ben je weer minder mileuvriendelijk, maar ga je wel harder :)

Link naar reactie

Nog steeds wel milieuvriendelijker dan een jaren 60-70 blok. Destijds moest de compressieverhouding erg laag zijn ivm pingelrisico. Om dan aan een acceptabel vermogen te komen werden blokken erg inefficiënt ontworpen. 

 

Tegenwoordig (sinds de hoge octaan benzine de regel is) hebben Vespa motoren wat hogere compressieverhoudingen (een LML 150 heeft bv 9:1). Dat zorgt voor een volledigere verbranding bij hetzelfde vermogen, en dus minder vervuiling. 

Link naar reactie

De originele gekatalyseerde uitlaat, icm een extra luchtfilter en een kleinere sproeier maken dat het blokje niet zo hard gaat.

 

Als de uitlaat al vervangen is, zal misschien je luchtfilter ook 'gefixed' zijn - check dan ook je sproeier even, want als die origineel blijft, krijg je vastlopers.

 

Zonder begrenzers ben je weer minder mileuvriendelijk, maar ga je wel harder :)

Tiens, toen ik het blokje heb laten steken, zo een 6 jaar terug heeft Sam er een gewoon uitlaatje ondergestoken denk ik. Die Sip road 2.0 is er door Sara opgezet en die heeft de luchtfilter, sproeikop enz...aangepast.

Link naar reactie

@dmi, denk dat ik de essentie heb begrepen. Namelijk de eerste en de laatste zin. Maar bedankt voor je uitleg, zal het proberen te vatten.

En als ik harder ga, vervuil ik meer maar over grotere afstand, dus minder geconcentreerd  :blink:

 

Dit hoef ik me dus niet meer af te vragen, dat maakt het leven wat draaglijker.

Bedankt allemaal

Link naar reactie

Ik zoek gewoon een excuus waarom ik het destijds het originele blok gratis heb weggegeven ipv van het te houden en zelf als oefenblok te gebruiken. Dat blokje rijdt samen met een nobele onbekende nog altijd rond en er is na revisie niets mis mee.

 

Nu zou ik heel blij zijn met zo een blokje

Link naar reactie

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...