Ga naar inhoud
Vespaforum.be

Kletteren Motor Px150E


Atom

Aanbevolen berichten

hi, een probleempje:

vandaag tijdens het naar huis rijden begon mijn motor plots een klepperend geluid te maken. Thuis gekeken of mijn chapement ok was en goed vast hangt. Was volgens mij ok.

Kan de oorzaak hiervan ergens anders liggen en waar?

Bedankt!

Link naar reactie

Bedankt voor de suggesties.

 

Sara, geen vermogenverlies. Blijft goed draaien in ralenti, start na 3 keer kicken.Ik zal straks eens kijken naar de moeren van de cilinderkop.

 

Mr 160, wat bedoel je met aanlopen vliegwielkap? En het geluid is moeilijk te lokaliseren, komt precies vanuit de motor maar ben niet zeker.

 

Heb dit verlof gaatjes geboord in de luchtfilter en nu rijdt hij top wel 5km/u minder ...

Link naar reactie
Atom, on 06 Jan 2015 - 12:09, said:

Bedankt voor de suggesties.

 

Sara, geen vermogenverlies. Blijft goed draaien in ralenti, start na 3 keer kicken.Ik zal straks eens kijken naar de moeren van de cilinderkop.

 

Mr 160, wat bedoel je met aanlopen vliegwielkap? En het geluid is moeilijk te lokaliseren, komt precies vanuit de motor maar ben niet zeker.

 

Heb dit verlof gaatjes geboord in de luchtfilter en nu rijdt hij top wel 5km/u minder ...

De bouten op je vliegwiel. Als je vliegwielkap soms wat ingedeukt is dan draaien die bouten er soms tegen. Wat een kletterend geluid geeft.

Link naar reactie

 

5km/u trager zou ik durven klasseren onder vermogensverlies ;-)

 

Dat zou ik niet direct durven zeggen,er hangt ook al wat af van welk weer het is en hoe ijl de lucht is met een 2T hé

 

 

 

 

Ik ging er even van uit dat Atom wel het verschil kan maken tussen wind tegen en een tragere vespa. Je kan ook 10 kilo bijgekomen zijn met de feestdagen... maar je hebt gelijk dat het weer de topsnelheid kan verlagen.

 

Maar als ikzelf aanpassingen aan mijn carburatie doe (zoals gaten boren in het luchtfilter), en mijn vespa gaat trager dan ervoor denk ik in de eerste plaats echt niet aan de wind. 

 

En wat de hoeveelheid zuurstof in de lucht betreft... dat is toch juist wel het vermogen waarin het zich manifesteert. (bij elke verbrandingsmotor van het pré-lambda-sensoren tijdperk, en sommige daarna. Niet enkel 2-takt en ook niet elke 2-takt) ;-)

Je hebt een minder sterk (of sterker) mengsel, waardoor je meer of minder vermogen ter beschikking hebt, waardoor je trager of sneller gaat.

Link naar reactie

ok, ik heb gemerkt dat het geluid uit de motor komt, even kindjes nog wa eten geven en naar de garage.

Het vermogenverlies zal inderdaad aan het weer en de gaten in de luchtfilter komen. Even testen door een nieuwe luchtfilter zonder gaten te bestellen zal helpen.

Link naar reactie

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...