Daan Geplaatst: 7 februari 2015 Delen Geplaatst: 7 februari 2015 (aangepast) Je hebt het meeste werk natuurlijk al gedaan. Eerst gaat het blok in een bad met Isopar L. Een soort paraffine bad. Daarna worden stalen delen in een Ardrox bad gelegd en alle delen worden daarna nog een goed nagespoeld. Is anders dat glasparelen. Het is goedkoper, sneller en hebt geen last van straalzand of andere residu. Het resultaat is wel wat minder dan parelen, Het blok hieronder heeft zo'n bad gehad. Verweerde plekken blijven erop zitten, echter issie brand en brandschoon. 7 februari 2015 aangepast door Daan 2 Link naar reactie
Daan Geplaatst: 11 februari 2015 Delen Geplaatst: 11 februari 2015 Hoi, Kleine update. Blok gereinigd, lagers gewisseld m.u.v. de krukas lagers en achteraslager, die waren goed. De keerringen wel bijna allemaal vervangen evenals de o-ringen en kickstarterrubbers. Ik heb het blok gekocht zonder cilinder. Dus uit voorzorg de blokbouten gewisseld (Moet er nog 1 doen.). Nieuwe koppelingsplaten en veren. Wordt vervolgd... Link naar reactie
Daan Geplaatst: 26 april 2015 Delen Geplaatst: 26 april 2015 (aangepast) bij deze weer wat voortgang. Alleen electrisch is het nog Bajaj. Voornamelijk vanwege de kabelboom. Verder loopt je blokje weer prima JJE. Klaar voor een nieuwe ronde! De kappen heb ik er hier nog afgelaten. Ik ben nu bezig met mijn GL-X Alle lagers vervangen, bekabeling gewisseld en een remmen en banden vervangen. Nieuwe kabels en kabelboom getrokken. Verder alle oude onderdelen weer terug geplaatst. Nieuwe balhoofdlagers Voorvork geassembleerd aan het frame Verder heb ik al wat onderdelen voor het blok gekocht. Race krukas, pakkingsetje, lagers. Binnenkort bij SIP de DR road 177 cc setup kopen. Zo staat de GLX er nu bij. Hij mist nog wat onderdelen, maar heb in 1,5 week tijd nog best wat kunnen doen. Nu eerst maar weer eens even sparen ;-) 26 april 2015 aangepast door Daan 3 Link naar reactie
Daan Geplaatst: 15 juni 2015 Delen Geplaatst: 15 juni 2015 Kleine update: Er zit een ander blok onder... Met een 177cc cilinder en elektrische ontsteking. Hierdoor is de kabelboom ook iets anders, doordat ik een regulator moet inbouwen. De regulator zit er ook al in. alles aangesloten en een rondje gereden. Elektrisch dus nog een drama... Heeft iemand een schema ofzo? Link naar reactie
Daan Geplaatst: 2 juli 2015 Delen Geplaatst: 2 juli 2015 even een kleine update: Regulator ingebouwd en kabelboom aangepast. Was even wat zoekwerk. 12v accu erop en doormeten, Gelukkig heb ik het oude schakelblokje op het stuur kunnen behouden. Receiver in naast de tank gezet, ik hoop dat dat niet al te veel kwaad kan... Iets waar ik nog niet over uit ben, ik vind het vet zo'n bermlamp. Maar tevens ook aan de grote kant. Wat vinden jullie, alles zit erbij schakelaar en relais, dus komt er werkend op. Verder nog ciao gekocht, voor niet al te veel... Ketting vervangen, carburateur gereviseerd, kabels, olie en bougie vervangen. Een collega was er helemaal wild van en kocht hem gelijk over. 1 Link naar reactie
jje Geplaatst: 2 juli 2015 Delen Geplaatst: 2 juli 2015 Ziet er goed uit Daan .! Vrgr jje 1 Link naar reactie
Daan Geplaatst: 9 oktober 2015 Delen Geplaatst: 9 oktober 2015 (aangepast) Hoi allemaal, Weer een kleine update. Weer een voor mij nieuwe scooter gekocht. Een ET4 uit 2006. Scooter kwam van het platteland, na een grondige schoonmaakbeurt, anti-roest, wax, soldeerbout, wat lucht in de bandjes er geprobeerd weer iets van te maken. De automatische choke is slecht, dus die moet vernieuwd worden. Verder rijd hij heerlijk. Ik koop meestal dingen die op mijn pad komen, dit was weer zo'n gevalletje... Nieuwe scooters zijn niet mijn ding, nadat hij moeizaam tot niet wilde starten en ik met remmenreiniger dat ding aan de praat wilde krijgen, vloog hij zelfs even in brand. maar snel gedoofd met een schep zand uit de zandbak van mijn dochter. 9 oktober 2015 aangepast door Daan 2 Link naar reactie
Daan Geplaatst: 25 oktober 2015 Delen Geplaatst: 25 oktober 2015 Gezien mijn hart toch meer bij de classics ligt. Heb ik de ET4 verkocht en er een PK50XL bij gekregen. Nu zegt men: Je moet een gegeven paard niet in de bek kijken. En dus wordt deze weer enigszins opgeknapt. Link naar reactie
Daan Geplaatst: 25 oktober 2015 Delen Geplaatst: 25 oktober 2015 omdat het blok slecht liep, ben ik gestart met de revisie van een ander blok. een oud blokje dat al jaren stilstond door een vastloper overgenomen... er zaten 10 lagen verf op en zodoende alles netjes opgeknapt: Alles opgebouwd met nieuwe spullen nieuwe 50cc DR enz. enz. 2 Link naar reactie
Daan Geplaatst: 5 november 2015 Delen Geplaatst: 5 november 2015 Weer een avondje bezig geweest met de Vespa: Een hoop roest! Maar, dat is vaak bij pk'tjes. hieronder de foto's: Ook de voorvork heeft zijn beste tijd gehad... 1 Link naar reactie
Delpierro Geplaatst: 6 november 2015 Delen Geplaatst: 6 november 2015 Mooie foto,s spijtig dat we geen buren zijn Daan !! Groetjes Pierre 1 Link naar reactie
Daan Geplaatst: 6 november 2015 Delen Geplaatst: 6 november 2015 (aangepast) Zuiderburen zijn ook buren Pierre! Het was wel grappig want de moer op de remplaat was vast gekit... Ik met mijn dop erop, en binnen no-time zag ik alleen nog maar siliconenkit 6 november 2015 aangepast door Daan Link naar reactie
Delpierro Geplaatst: 7 november 2015 Delen Geplaatst: 7 november 2015 Hallo Daan , Wou maar zeggen van jou kunnen we nog iets leren , je bent eerlijk, spontaan en het hart op de juiste plaats ,klasse kerel !!! Prettig weekend Pierre 1 Link naar reactie
propliner Geplaatst: 7 november 2015 Delen Geplaatst: 7 november 2015 weer ns te meer knappe fotos :-) 1 Link naar reactie
HappyD Geplaatst: 7 november 2015 Delen Geplaatst: 7 november 2015 Knap werk , zonder woorden. 1 Link naar reactie
Daan Geplaatst: 8 november 2015 Delen Geplaatst: 8 november 2015 (aangepast) en dat allemaal met een samsung galaxy s5 neo... 8 november 2015 aangepast door Daan Link naar reactie
Daan Geplaatst: 24 januari 2016 Delen Geplaatst: 24 januari 2016 (aangepast) Kleine update: Mijn Glx, is af. Inmiddels 250 km gereden. Ik heb hem laten keuren en staat nu op kenteken... Had wat voeten in de aarde, maar laat nu een nieuwe plaat maken bij Maskes. T.z.t. laat ik de plaat omwisselen bij de RDW voor een oud kenteken. In mijn ogen is het absoluut niet de mooiste, maar de oude, verweerde look bevalt me wel... geen patina, geen ratlook. Maar een GLX om lekker wat km's mee te maken. Ik ben ook nog bezig met het opknappen van een PK50XL, om door te verkopen... Deze krijgt wel een Ratlook, het plaatwerk wordt roestbruin... Het gereviseerde blokje loopt inmiddels. 24 januari 2016 aangepast door Daan Link naar reactie
Daan Geplaatst: 24 januari 2016 Delen Geplaatst: 24 januari 2016 Tevens ben ik ook nog met een VBC bezig... Het is een curry, Hier komt een motovespa blok onder en een 10 inch voorvork...De sprintvoorvork komt van Maskes. Die had er nog 1 liggen op zijn zoldertje. Eigenlijk is alles vernieuwd, vooral de swingarm en het interne gedeelte. Ik moet nog een nieuwe veer kopen en het bevestigingsmateriaal en dan kan de voorvork gemonteerd worden. Het blokje, een O4M van een sprint: Links: Het oude blokje Rechts het nieuwe blokje Wordt vervolgd! 3 Link naar reactie
Vespa Reng Deng Deng Deng Geplaatst: 24 januari 2016 Delen Geplaatst: 24 januari 2016 Mooie projecten hoor, zeker die V50 en de GLX! Petje af voor het werk wat je al verzet hebt. 1 Link naar reactie
Daan Geplaatst: 24 januari 2016 Delen Geplaatst: 24 januari 2016 (aangepast) Ik vind het leuk om te sleutelen, ben dagelijks met techniek bezig... In de basis zijn alle vespa's hetzelfde opgebouwd. Dus als je 1 Vespa opknapt, kun je eigenlijk heel veel Vespa's opknappen. Met de hulp van het forum, kom je er echt wel! 24 januari 2016 aangepast door Daan 1 Link naar reactie
Vespa Reng Deng Deng Deng Geplaatst: 24 januari 2016 Delen Geplaatst: 24 januari 2016 Dat geeft vertrouwen, mocht ik ooit aan revisie toe zijn (en die tijd komt er ook ooit aan natuurlijk). Ik ga eerst maar eens een seizoen rondrijden en mijn motor rijbewijs halen. 1 Link naar reactie
jje Geplaatst: 24 januari 2016 Delen Geplaatst: 24 januari 2016 Hoi Daan , heb je bij de clx het oude UU kenteken niet kunnen behouden ? Zo nee , wat miste je qua papieren ? Ik heb er zelf namelijk ook nog 1 die gekeurd moet worden ... Heb je op de baja , super een kenteken ? Ik heb er zelf ook 1 , echter een originele nederlander uit 1970 ... ..vaak hebben baja's een trapezium koplamp , maar volgens mij op de foto heb jij een primavera huis er op zitten . Dat heb ik bij die van mij namelijk ook , meestal zijn het dan geen baja's ... . Link naar reactie
Daan Geplaatst: 24 januari 2016 Delen Geplaatst: 24 januari 2016 Ja er zit een kenteken op de bajaj, maar dat is van een P200. Het ding ademt wel bajaj. Met al zijn incomplete dom opgeloste zaken... Verder is had ik bij de GLX de originele aankoopbon en een kopie van het verzekeringsbewijs. Alles leek okee, maar nacontrole belde me de volgende dag op dat ik een nieuw kenteken kreeg. Link naar reactie
jje Geplaatst: 24 januari 2016 Delen Geplaatst: 24 januari 2016 Inderdaad geen p200 die baja (;-) ... . Jammer van het originele kenteken op de GLX ... Succes met de projecten. 1 Link naar reactie
Daan Geplaatst: 11 februari 2016 Delen Geplaatst: 11 februari 2016 Kleine update weer: De ratlook Vespa, krijg al wat vorm. De lasser maakt geen haast, en het frame staat nog bij hem. Gezien ik weinig geduld heb, toch alvast wat dingen gedaan . De teller wordt vervangen. Verder de voorvork nog gemonteerd van de Bajaj... 1 Link naar reactie
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of log in om te reageren
Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten
Account aanmaken
Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!
Registreer een nieuwe accountInloggen
Heb je reeds een account? Log hier in.
Nu inloggen