Ga naar inhoud
Vespaforum.be

Hallo Vespa Fanaten!


Daan84

Aanbevolen berichten

Je hebt het meeste werk natuurlijk al gedaan. Eerst gaat het blok in een bad met Isopar L. Een soort paraffine bad. Daarna worden stalen delen in een Ardrox bad gelegd en alle delen worden daarna nog een goed nagespoeld. Is anders dat glasparelen. Het is goedkoper, sneller en hebt geen last van straalzand of andere residu. Het resultaat is wel wat minder dan parelen, Het blok hieronder heeft zo'n bad gehad.

 

Verweerde plekken blijven erop zitten, echter issie brand en brandschoon.

 

Foto540-DIKSNAWV.jpg

aangepast door Daan
  • Like 2
Link naar reactie

Hoi,

 

Kleine update. 

 

Foto540-UTOPGRHS.jpg

 

Blok gereinigd, lagers gewisseld m.u.v. de krukas lagers en achteraslager, die waren goed. De keerringen wel bijna allemaal vervangen evenals de o-ringen en kickstarterrubbers. Ik heb het blok gekocht zonder cilinder. Dus uit voorzorg de blokbouten gewisseld (Moet er nog 1 doen.). Nieuwe koppelingsplaten en veren. 

 

Foto360-EAP6FTQV.jpg Foto360-MII3YPEH.jpg

 

Wordt vervolgd...  :)

Link naar reactie
  • 2 maanden later...

bij deze weer wat voortgang. 

 

Foto540-KQMEU8IJ.jpg

 

Alleen electrisch is het nog Bajaj. Voornamelijk vanwege de kabelboom. Verder loopt je blokje weer prima JJE. Klaar voor een nieuwe ronde! De kappen heb ik er hier nog afgelaten. 

 

Ik ben nu bezig met mijn GL-X

 

Foto360-AHTDSPQE.jpg

 

Alle lagers vervangen, bekabeling gewisseld en een remmen en banden vervangen. 

 

Foto540-WBIHBB8Y.jpg

 

Nieuwe kabels en kabelboom getrokken. Verder alle oude onderdelen weer terug geplaatst. 

 

Foto540-84EZMPMS.jpg

 

Nieuwe balhoofdlagers

 

Foto540-XLCLVP4L.jpg

 

Voorvork geassembleerd aan het frame

 

Verder heb ik al wat onderdelen voor het blok gekocht. Race krukas, pakkingsetje, lagers. Binnenkort bij SIP de DR road 177 cc setup kopen. 

 

b85cf1f5-04a7-49d4-a248-89eedb0f7ca8.jpg

 

Foto360-3U3CUUIP.jpg Foto360-B86J3C7A.jpg

 

Zo staat de GLX er nu bij. Hij mist nog wat onderdelen, maar heb in 1,5 week tijd nog best wat kunnen doen. Nu eerst maar weer eens even sparen ;-)

aangepast door Daan
  • Like 3
Link naar reactie
  • 1 maand later...

Kleine update:

 

Er zit een ander blok onder... Met een 177cc cilinder en elektrische ontsteking. Hierdoor is de kabelboom ook iets anders, doordat ik een regulator moet inbouwen. 

 

Foto540-QANQHCAB.jpg

 

De regulator zit er ook al in. alles aangesloten en een rondje gereden. Elektrisch dus nog een drama... Heeft iemand een schema ofzo?

Link naar reactie
  • 3 weken later...

even een kleine update:

 

Regulator ingebouwd en kabelboom aangepast. Was even wat zoekwerk. 12v accu erop en doormeten, Gelukkig heb ik het oude schakelblokje op het stuur kunnen behouden. 

 

Foto540-NMOQ48MI.jpg

 

Foto540-OOBWKZGF.jpg

 

Receiver in naast de tank gezet, ik hoop dat dat niet al te veel kwaad kan...

 

Foto360-JQZAPGNB.jpg

 

Iets waar ik nog niet over uit ben, ik vind het vet zo'n bermlamp. Maar tevens ook aan de grote kant. Wat vinden jullie, alles zit erbij schakelaar en relais, dus komt er werkend op.

 

Verder nog ciao gekocht, voor niet al te veel...

 

Foto720-7TYSETCA.jpg

 

Ketting vervangen, carburateur gereviseerd, kabels, olie en bougie vervangen. Een collega was er helemaal wild van en kocht hem gelijk over. 

  • Like 1
Link naar reactie
  • 3 maanden later...

Hoi allemaal,

 

Weer een kleine update. Weer een voor mij nieuwe scooter gekocht. Een ET4 uit 2006. Scooter kwam van het platteland, na een grondige schoonmaakbeurt, anti-roest, wax, soldeerbout, wat lucht in de bandjes er geprobeerd weer iets van te maken. De automatische choke is slecht, dus die moet vernieuwd worden. Verder rijd hij heerlijk. Ik koop meestal dingen die op mijn pad komen, dit was weer zo'n gevalletje... Nieuwe scooters zijn niet mijn ding, nadat hij moeizaam tot niet wilde starten en ik met remmenreiniger dat ding aan de praat wilde krijgen, vloog hij zelfs even in brand. maar snel gedoofd met een schep zand uit de zandbak van mijn dochter.

 

 

 

Foto540-3CCURWHN.jpg

aangepast door Daan
  • Like 2
Link naar reactie
  • 3 weken later...

Gezien mijn hart toch meer bij de classics ligt. Heb ik de ET4 verkocht en er een PK50XL bij gekregen. Nu zegt men: Je moet een gegeven paard niet in de bek kijken. En dus wordt deze weer enigszins opgeknapt. 

 

Foto360-8HEQXDIF.jpg 

Foto540-G3SRLVJX.jpg

Link naar reactie

omdat het blok slecht liep, ben ik gestart met de revisie van een ander blok.

 

Foto540-NBVPQOPW.jpg

 

een oud blokje dat al jaren stilstond door een vastloper overgenomen... er zaten 10 lagen verf op en zodoende alles netjes opgeknapt:

 

Foto540-HZU4KCXQ.jpg

 

Alles opgebouwd met nieuwe spullen

 

Foto540-LHGDBY77.jpg

 

Foto540-DTG44YLQ.jpg

 

nieuwe 50cc DR enz. enz.

 

Foto540-Q7YFJMAU.jpg

  • Like 2
Link naar reactie
  • 2 weken later...

Weer een avondje bezig geweest met de Vespa:

 

Een hoop roest! Maar, dat is vaak bij pk'tjes. hieronder de foto's:

 

Foto360-VYT3KX6C.jpg Foto360-IKZ6F6RP.jpg

 

Ook de voorvork heeft zijn beste tijd gehad...

 

Foto360-KXFLDFM8-1.jpg

  • Like 1
Link naar reactie

Zuiderburen zijn ook buren Pierre!  :D

 

Het was wel grappig want de moer op de remplaat was vast gekit... Ik met mijn dop erop, en binnen no-time zag ik alleen nog maar siliconenkit

aangepast door Daan
Link naar reactie
  • 2 maanden later...

Kleine update: 

Mijn Glx, is af. Inmiddels 250 km gereden. Ik heb hem laten keuren en staat nu op kenteken... Had wat voeten in de aarde, maar laat nu een nieuwe plaat maken bij Maskes. T.z.t. laat ik de plaat omwisselen bij de RDW voor een oud kenteken. In mijn ogen is het absoluut niet de mooiste, maar de oude, verweerde look bevalt me wel... geen patina, geen ratlook. Maar een GLX om lekker wat km's mee te maken. 

 

360.jpg

360.jpg 

360.jpg 360.jpg

Ik ben ook nog bezig met het opknappen van een PK50XL, om door te verkopen... Deze krijgt wel een Ratlook, het plaatwerk wordt roestbruin...

Het gereviseerde blokje loopt inmiddels.

360.jpg 360.jpg

 

 

aangepast door Daan
Link naar reactie

Tevens ben ik ook nog met een VBC bezig... Het is een curry, Hier komt een motovespa blok onder en een 10 inch voorvork...De sprintvoorvork komt van Maskes. Die had er nog 1 liggen op zijn zoldertje. 

360.jpg  

360.jpg 360.jpg

360.jpg 360.jpg

Eigenlijk is alles vernieuwd, vooral de swingarm en het interne gedeelte. Ik moet nog een nieuwe veer kopen en het bevestigingsmateriaal en dan kan de voorvork gemonteerd worden.

360.jpg 360.jpg

360.jpg

Het blokje, een O4M van een sprint:

360.jpg

Links: Het oude blokje                                                         Rechts het nieuwe blokje

360.jpg 360.jpg

360.jpg  360.jpg

Wordt vervolgd!

 

  • Like 3
Link naar reactie

Mooie projecten hoor, zeker die V50 en de GLX!

Petje af voor het werk wat je al verzet hebt.

  • Like 1
Link naar reactie

Ik vind het leuk om te sleutelen, ben dagelijks met techniek bezig... In de basis zijn alle vespa's hetzelfde opgebouwd. Dus als je 1 Vespa opknapt, kun je eigenlijk heel veel Vespa's opknappen. Met de hulp van het forum, kom je er echt wel!

aangepast door Daan
  • Like 1
Link naar reactie

Dat geeft vertrouwen, mocht ik ooit aan revisie toe zijn (en die tijd komt er ook ooit aan natuurlijk).

Ik ga eerst maar eens een seizoen rondrijden en mijn motor rijbewijs halen.

  • Like 1
Link naar reactie

Hoi Daan , heb je bij de clx het oude UU kenteken niet kunnen behouden ? Zo nee , wat miste je qua papieren ? Ik heb er zelf namelijk ook nog 1 die gekeurd moet worden ...

Heb je op de baja , super een kenteken ? Ik heb er zelf ook 1 , echter een originele nederlander uit 1970 ... ..vaak hebben baja's een trapezium koplamp , maar volgens mij op de foto heb jij een primavera huis er op zitten . Dat heb ik bij die van mij namelijk ook , meestal zijn het dan geen baja's ... .

Link naar reactie

Ja er zit een kenteken op de bajaj, maar dat is van een P200. Het ding ademt wel bajaj. Met al zijn incomplete dom opgeloste zaken... 

Verder is had ik bij de GLX de originele aankoopbon en een kopie van het verzekeringsbewijs. Alles leek okee, maar nacontrole belde me de volgende dag op dat ik een nieuw kenteken kreeg.

Link naar reactie
  • 3 weken later...

Kleine update weer:

De ratlook Vespa, krijg al wat vorm. De lasser maakt geen haast, en het frame staat nog bij hem. Gezien ik weinig geduld heb, toch alvast wat dingen gedaan ;). De teller wordt vervangen. 

360.jpg   360.jpg

1k0.jpg

1k0.jpg

720.jpg 720.jpg

Verder de voorvork nog gemonteerd van de Bajaj... 

  • Like 1
Link naar reactie

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...